aanleg dressuur nakomelingen Solitair?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewi

aanleg dressuur nakomelingen Solitair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 09:25

Ik heb een leuk veulen gezien SolitairxCandyboy. Zo op het oog kan ze aardig lopen, ik zoek een allround paard maar met flinke aanleg voor dressuur.
Nou weet ik vrij weinig van Solitair. Ik zag op de site van de Wiemselbach dat er vooral springbloed achter zit, maar dat hij wel hoge cijfers scoort op de gangen. Wat denken jullie?

ibikus

Re: aanleg dressuur nakomelingen Solitair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:39

Ik heb Solitair tussen de hindernissen door wel eens een paar passen zien maken waar je spontaan van zou watertanden.
Daarbij zie je van Voltaire nog best wel wat nakomelingen in de dressuur terug en ook Libero geeft heel fijn bewegende paarden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:34

Ben het met Sjuim eens!

Ik denk best dat je van zo´n combinatie ook een goed dressuurpaard kan verwachten. Candy boy geeft ook wel dressuurpaarden en Solitair kan leuk lopen vind ik zelf.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:26

Ik heb meerdere veulens gezien van solitair. Deze leken zeer goed te bewegen, (met een super galop). Ook uit niet zulke geweldige merries leek solitair op beweging zeker te verbeteren. De hengst zelf vind ik ook erg goed qua beweging.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:03

Ik heb ook een stel Solitair veulens gezien uit hele normale merries die spectaculair liepen en ik vond ze allemaal heel erg opvallend qua exterieur en met een mooi hoofdje erop.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 09:40

ah, dat klinkt hoopvol. Bedankt!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:10

Dat klinkt zeker goed, ik verwacht volgende maand een veulen van Solitair uit een Ahorn x Sit this one out xx moeder. Ik heb deze hengst mede gekozen om zijn goede gangen in de hoop dat hij daarmee mijn merrie zou verbeteren. Ik verwacht zeker ook dat je met een Solitair een goed dressuur paard hebt, ik vond hem erg veelzijdig overkomen!