Nakomelingen van Palfrenier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martinedd

Nakomelingen van Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 08:11

Heeft hier ook iemand een zoon of dochter van Palfrenier?
Ik heb er zelf ook 1 en zou wel eens willen weten of er ook gelijkenisen in zitten.
En in welke combinatie.

DeeDee is Palfrenier x Jaqulenda

Ze is donkerbruin met zwarte manen en benen.
DeeDee is moeilijk te ontspannen, hebben meer dat?

-=X=- Martine

Melanie

Re: Nakomelingen van Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:19

een lid van onze vereniging heeft ook een palfrenier paard.
Is 2x Z-springen geweest.
Hij houd niet zo van dressuur, en is klinisch afgekeurd toen ze hem wilde verkopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:54

Ik kende ook een Palfrenier. Donkerbruin/zwartbruin. Niet te rijden. Bracht wel leuke veulens. Ze is ooit als 3-jarige naar een proffessionele stal gebracht om uitgebracht te worden. Na een week of 6 is het paard teruggebracht met de mededeling dat er niet op te rijden was. Daarna is ze voor de fok gebruikt. Bracht wel hele bruikbare dieren. Merrie zelf was een aparte, maar wel eerlijk in de omgang.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:19

Ik heb ook een Palfrenier, maar volgens mij wist je dat al. Helaas is ze net afgekeurd voor de sport door een trap van een ander paard waardoor ze blijvend geblesseerd is geraakt.
Raf is een erg lief paard, fijn karakter. Merrie, bruin met kol en sneb en een wit voetjes, 1,65 hoog. Geen makkelijke(soms eigen wil), maar wel eerlijk. Prachtig paard om te zien, met rijden altijd erg stug. Moest altijd erg loskomen. Maar ik kan het super met haar vinden. Lachen
Afstamming is Palfrenier x Triton x Safari.
Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel! Lachen

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:23

Ik heb een ruin uit ee palfrenier merrie gereden (een tijd geleden). Dit was een goed paard. Liep Z2 dressuur en M springen. Was zeer werkwillig en ijverig maar ook zeer slim. Als hij zijn energie positief omzette kon en deed hij alles. maar soms..... zette hij zijn ijver en energie in om irritant te zijn en dan kon ik zijn bloed wel drinken. Verder een eerlijk paard in omgang. Ontzettend slim en heel erg speels. Hij was bikkelhard voor zichzelf. Je moest met rijden alleen altijd zorgen dat je voor hem uit dacht. Anders nam hij de leiding. Wel altijd eerlijk met rijden. Alleen slim en snel. Haha! Haha! Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:54

Heeeeeeel vroegah Haha! heb ik een volle zus van de hengst gereden en daar ook een dochter van gereden.
Als ik me niet vergis (en ik ben een leek Bloos) is dat de niki-stam?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:49

Een vriendin van mij heeft jaren geleden 9 als 2,5 jarige gekocht en paard was van de I-jaargang) een ruin gehad van Palfenier. Dit was een heel moelijk paard om te rijden. Als hij er geen zin in had deed hij het ook niet.
Na een aantal jaren proberen is dit paard terug naar de handelaar gegaan. Volgens mij is hij daarna naar een springruiter gegaan. Springen had overigens altijd de voorkeur bij dit paard.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:03

De bruine hengst Jaroeska van Jan Dolfing is ook een nakomeling van Palfrenier. Deze combinatie zorgt altijd voor een spannende rit op concours. Knipoog

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:51

Een jaar of vijf terug hadden we er heen op mijn stage adres.
Vond t een waanzinnig mooi paard om te zien.
Op stal wel zag die er erg lief uit.
Maar een draak van een paard als die aan t werk moest. Erg lui.
Ene dag betrouwbaar andere dag sloeg die haast t ligt uit je ogen bij het poetsen of longeren.
Bewegen kon die als die zin had zeker.
Toch sprak die mij erg aan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:51

Ik zit net te bedenken dat ik Palfenier zelf ook nog gezien heb. (Als ik het tenminste goed onthouden heb.)

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:40

Ik heb een 5 jarige Palfrenier x Continue, het is een donkere schimmel en een verschrikkelijk mooi maar ook heel ondeugend paard, hij kan goed bewegen en heel goed springen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:30

Ik kwam toevallig laatst in een oude IDS het volgende tegen over het verrrichtingsonderzoek van Palfrenier:
Rijproef: onvoldoende rijproef, onregelmatig in alle 3 gangen en verzet tijdens de proef.
Vrij springen: voldoende springen met wat weinig ruggebruik. Springen onder de man: in de springproef veel spanning en verzet met wat weinig techniek. Aangespannen proef: goed betrouwbaar in de aanspanning. Terrienrit: voldoende terreinpaard met wat weinig souplesse. Karkater: vrij goed.

Stal en trainingsrapport:
De voedignstoestand is bij aankomst normaal: Deze is tijdens de training hetzelfde gebleven. De hengst maakt weinig vorderingen, hij toont spanning, wat zich vaak in verzet uit.
De bereidheid om te werken is voldoende.
De aanleg als spring, terrein en dressuurpaard is voldoende.
De hengst heeft een andere ruiter gekregen.
Het gedrag op stal, bij het verzorgen en het voeren is normaal.
Tijdens de oefeningen is het gedrag normaal, maaro nder de man toont de hegnst spanning. Het gedrag voor de slede is normaal.

R-4,6 VS-7 S-5, A-8 T-7 ST-7 tot. 132,50

(jammer dat de terreinproef en het aangespannen werk nu niet meer meegenomen wordt tijdens de verrichting van rijpaarden)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:10

germie schreef:
Ik kwam toevallig laatst in een oude IDS het volgende tegen over het verrrichtingsonderzoek van Palfrenier:
Rijproef: onvoldoende rijproef, onregelmatig in alle 3 gangen en verzet tijdens de proef.
Vrij springen: voldoende springen met wat weinig ruggebruik. Springen onder de man: in de springproef veel spanning en verzet met wat weinig techniek. Aangespannen proef: goed betrouwbaar in de aanspanning. Terrienrit: voldoende terreinpaard met wat weinig souplesse. Karkater: vrij goed.

Stal en trainingsrapport:
De voedignstoestand is bij aankomst normaal: Deze is tijdens de training hetzelfde gebleven. De hengst maakt weinig vorderingen, hij toont spanning, wat zich vaak in verzet uit.
De bereidheid om te werken is voldoende.
De aanleg als spring, terrein en dressuurpaard is voldoende.
De hengst heeft een andere ruiter gekregen.
Het gedrag op stal, bij het verzorgen en het voeren is normaal.
Tijdens de oefeningen is het gedrag normaal, maaro nder de man toont de hegnst spanning. Het gedrag voor de slede is normaal.

R-4,6 VS-7 S-5, A-8 T-7 ST-7 tot. 132,50

(jammer dat de terreinproef en het aangespannen werk nu niet meer meegenomen wordt tijdens de verrichting van rijpaarden)

Jeetje, dat klinkt niet echt positief. Scheve mond

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 12:17

Dank je voor alle reacties.
Ik wist niet dat er zoveel mensen op bokt waren die een paard van Palfrenier hebben/gehad.
En idd het verrichtingsonderzoek van Palfrenier lijkt ook niet echt positief maar toch heb ik een topnakomeling van hem. Haha!

Hoeveel van jullie rijden er ook wedstrijden?

-=x=- Martine