Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petraaken schreef:Zal dit topic ook even volgen ben nl ook geïnteresseerd in San Brentano.
Rhea schreef:In Verden dit jaar ging ook het gerucht dan hij slecht bevruchtte. Sarabande is het hier volledig mee oneens. Haar merrie is dan ook gewoon drachtig.
Rhea schreef:iets genuanceerder?
Sorry, ik zie het verschil niet.
Behalve dat jij nu insinueerd dat je het niet volledig oneens bent met het gerucht uit Verden dat hij slecht zou brevuchten. Maar dat zal wel weer aan mij liggen. Ik ben dan ook blond.
sarabande schreef:Daarbij vind ik het ook nogal vreemd dat, als iemand iets over een specifieke hengst vraagt, om dan met een andere hengst aan te komen.
petraaken schreef:Zal dit topic ook even volgen ben nl ook geïnteresseerd in San Brentano.
chantal1 schreef:Voor zover ik weet bevrucht hij goed.
Voor alle duidelijkheid zou ik idd ff naar de IJzeren Man bellen. Weet je het uit eerste hand.
Merilyn schreef:petraaken schreef:Zal dit topic ook even volgen ben nl ook geïnteresseerd in San Brentano.
Wij vallen ook wel vaak op dezelfde hengsten he![]()
johno schreef:Wij hebben een merrie dmv verzendsperma drachtig van san brentano,maar dat heeft best veel moeite gekost.
Bij ons in de buurt (groningen) waren veel mensen die heel graag een merrie drachtig van deze hengst wilden hebben maar dat is in alle gevallen die ik ken mislukt,dus dat geeft toch wel te denken over de kwaliteit van het sperma.
Toch is het de moeite van het proberen wel waard denk ik,want het is een schitterende hengst.
Ik denk dat het een kwestie is van de gok nemen,de ijzeren man zal toch niet toegeven dat de spermakwaliteit slecht is.
johno schreef:Ik denk dat het een kwestie is van de gok nemen,de ijzeren man zal toch niet toegeven dat de spermakwaliteit slecht is.
sarabande schreef:johno schreef:Ik denk dat het een kwestie is van de gok nemen,de ijzeren man zal toch niet toegeven dat de spermakwaliteit slecht is.
Ik vind dat een rare conclusie. Die ik niet deel.
Er zijn meer hengten bekend die in het begin slecht bevruchtten en later is daar een oplossing voor gevonden (Voltaire, Lancet b.v.)
chantal1 schreef:Kwaliteit van het sperma kan aan heel veel dingen liggen. Het kan er zelfs aan liggen als ze koorts hebben gehad. Acht weken later zit je er dan mee.
Mansolein schreef:Eindelijk heb ik contact gehad met de ijzerenman. Het schijnt dat de vraag naar San Brentano heel erg hoog was afgelopen seizoen en zeker in het hoogseizoen. Daarom hebben ze besloten niet meer te verzenden. De hengst had niet heel veel sperma ( wat normaal is voor een jonge hengst) en daarom hebben ze denk ik misschien wat te veel verdund.
Inmiddels schijnt het een stuk beter te gaan en heeft de hengst veel en goed sperma en verwachten ze dit jaar geen problemen.
Nu, zijn de onzekerheden dus uit de wereld. Ik zal mijn merrie dus gewoon laten insemineren van deze hengst. Zodra ze drachtig laat ik het weten.
Rhea schreef:succes!!!
http://www.horse-gate.com/archiv/koerungen/2003/oldb/
maar oei oei heb je dat rechtervoorbeen gezien?
Citaat:hoezo, ik zie daar niet zoveel mis aan hoor.