Wie heeft er halve friezen gefokt te Purmerend???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2510

Wie heeft er halve friezen gefokt te Purmerend???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:17

Hallo allemaal,

Nog steeds op zoek naar de afkomst van mijn paardje, maar het nog niet op dit forum geprobeerd. Hopelijk kan 1 van jullie mij hier helpen! Haha!
Ik ben op zoek naar het verleden en dan met name de ouders van mijn paardje. Ik heb hem op 4 augustus 2003 gekregen. Hij had hiervoor zo'n week of 6 bij manege Beverwijk gestaan om ingereden te worden. Dit liep niet helemaal vlekkeloos en hij is toen weer terug gegaan naar de handelaar (meneer Ackerman) Toen is hij bij mij terecht gekomen. Hij had een korte staart (waarschijnlijk door andere paarden opgegeten) en lange hoeven. Het is een echte doerak en is super lomp. Ik heb de nodige problemen met hem gehad, maar dit is helemaal goed gekomen en ben super trots op hem. Ik ben steeds nieuwsgieriger geworden naar zijn afkomst en ben toen rond gaan vragen. Eerst heb ik mr Ackerman gebeld, maar die kon (wilde) niet zeggen waar hij oorspronkelijk vandaan kwam. Wel wist hij te vertellen dat hij op een land in Purmerend heeft gestaan. Hij heeft hem toen meegenomen en verkocht aan manege Beverwijk. Dit werd dus niets (niet geschikt voor "kleine" kinderen en manegewerk) En zo is hij bij mij terecht gekomen. Maar daar liet ik het niet bij zitten en heb manege Beverwijk gebeld. De handelaar had gezegt dat hij Bo heette bij hun (niet dus!) de eigenaresse moest wel lachen en vertelde dat hij Jelle bij hun heette met als bijnaam "de clown van de manege"...dus dan weet je het al wel haha. Zij kon verder niets vertellen. Toen ben ik nogmaals met iemand van die manege in contact gekomen en die wist mij te vertellen dat hij bij een meneer Brouwer uit Purmerend vandaan komt en dat hij een soort manege heeft (is niet zeker of dit alles klopt). En nu loopt mijn spoor dood. Dit is mijn verhaal, wel een beetje lang, maar hopelijk snap je het nu een beetje haha Haha! . Ik zal nog even zijn gegevens geven:

Naam: Tjeerd (op manege Beverwijk Jelle)
Leeftijd: ongeveer 7 jaar
Geslacht: Ruin
Kleur: bruin (met blekende gloed: lichte strepen door sokken, manen en staart)
Ras: half fries, half KWPN(?)
Hoogte: +/- 1.60
Gekomen op: maandag 4 augustus 2003
Hiervoor gestaan: Manege Beverwijk +/- 6 weken
Komt oorspronkelijk uit: Purmerend bij een dhr Brouwer?
Aftekeningen: kol, enkele witte haren op neus, witte bovenlip.
Dat hij kwam had hij een kort staartje en lange hoeven, waarschijnlijk dus op het lang gestaan met andere paarden. Hij is best lomp, dominant, maar heeft een gouden karakter. Heeft lichtelijke hekel aan voltes en galop onder de man haha. Ook is hij angstig voor water op zijn lijf.
Hopelijk heb ik je zo een beetje geïnfomeerd. Mocht je wat te weten komen zou dat super zijn!

[img]http://home.tiscali.nl/~t543782/images/Fotos_De_paarden/Tjeerd4.jpg [/img]

Afbeelding

Irene2510

Re: Wie heeft er halve friezen gefokt te Purmerend???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 13:30

Nog steeds niemand? Slapen

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:51

Ik ken wel een manege in Purmerend ( helaas mag dat de naam manege dragen) die ook wat in Friezen handelde en fokte.Althans ze hadden wat drachtige merries staan. Dhr. Brouwer klinkt mij niet bekend, maar ik ben dan ook een import Purmerender en geen echte.
Er zit hier nog wel een "handelaar" deze heet Soering, verder kan ik je niet op weg helpen denk ik. Succes met je zoektocht.

Irene2510

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 15:53

Jeannette schreef:
Ik ken wel een manege in Purmerend ( helaas mag dat de naam manege dragen) die ook wat in Friezen handelde en fokte.Althans ze hadden wat drachtige merries staan. Dhr. Brouwer klinkt mij niet bekend, maar ik ben dan ook een import Purmerender en geen echte.
Er zit hier nog wel een "handelaar" deze heet Soering, verder kan ik je niet op weg helpen denk ik. Succes met je zoektocht.

Ontzettend bedankt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:35