Stel je voor, je bent weg van het karakter van een Fries, en natuurlijk het uiterlijk. Maar stel je ook nog eens voor dat je ook helemaal weg bent van de draver en graag springt met je paard en soms ook nog eens een flinke rengallop wilt maken.
Dat is bij mij dus het geval.... Heb sinds kort een Fries verzorgpaard en ben helemaal voor het ras gevallen alleen voldoen ze niet aan mijn eisen als het gaat om de dingen die ze kunnen. Zie dus springen, lange afstand ritten waarbij je flink pittig rijdt enz. Nou geldt het natuurlijk niet voor elke fries, maar wat ik gewoon wil is een lieve fries met wat vuur en vaart erin, maar zoals ik dat in gedachte heb is het niet mogelijk. (Heb er jarenlang voor geinformeert dus het is me meer dan duidelijk dat het niet werkt.) Dus toen kwam ik op het idee kruising Fries/Draver.
Wat denken jullie daar van? Is het een belachelijk idee? Of is het wel een goede combinatie gekeken naar de dingen die ik met het paard wil doen? Of levert het complicaties op omdat de 2 rassen zo ontzettend van elkaar verschillen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zijn er foto's van?
Ben erg benieuwd.
Groetjes Tessa