Kruising Fries/Draver.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Kruising Fries/Draver.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:47

Stel je voor, je bent weg van het karakter van een Fries, en natuurlijk het uiterlijk. Maar stel je ook nog eens voor dat je ook helemaal weg bent van de draver en graag springt met je paard en soms ook nog eens een flinke rengallop wilt maken.
Dat is bij mij dus het geval.... Heb sinds kort een Fries verzorgpaard en ben helemaal voor het ras gevallen alleen voldoen ze niet aan mijn eisen als het gaat om de dingen die ze kunnen. Zie dus springen, lange afstand ritten waarbij je flink pittig rijdt enz. Nou geldt het natuurlijk niet voor elke fries, maar wat ik gewoon wil is een lieve fries met wat vuur en vaart erin, maar zoals ik dat in gedachte heb is het niet mogelijk. (Heb er jarenlang voor geinformeert dus het is me meer dan duidelijk dat het niet werkt.) Dus toen kwam ik op het idee kruising Fries/Draver.
Wat denken jullie daar van? Is het een belachelijk idee? Of is het wel een goede combinatie gekeken naar de dingen die ik met het paard wil doen? Of levert het complicaties op omdat de 2 rassen zo ontzettend van elkaar verschillen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zijn er foto's van?
Ben erg benieuwd.

Groetjes Tessa

Anoniem

Re: Kruising Fries/Draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:57

Mmm...klinkt best wel vet; ben friezengek, maar dit lijkt me wel een leuke kruising Knipoog

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:04

mja, ben wel benieuwd of het wat is, tsja, als je gek bent van beide rassen, dan wordt het toch lastig Lachen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:20

Martsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:33

Dat zou ik ook net zeggen; arabo-fries...

Wij hebben toevallig net een veulen van Dark Ynte op stal... Het is een primeurtje, het is nl het allereerste veulen van Dark Ynte!!!
Ze heeft het uiterlijk van een Fries paard, is alleen wat ranker/slanker gebouwd.....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:23

ik weet niet wie en waar maar ik weet dat er ergens een foto van een FriesXDraver op bokt is

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:26

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:21

Thanx voor de tips en foto's tot nu toe.
Ik heb wat meer rondgekeken naar de kruising arabier/fries en het klinkt me zeer goed in de oren, volgens mij is dit precies wat ik wil.
Ben alleen bang dat, zeker nu er nog niet zoveel Arabo-friezen zijn ze erg prijzig zullen zijn. Hebben ze eigenlijk nog een beetje springcapaciteiten?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:01

Hmmm...

Kan ik weinig over vinden, zou je De Holm eens moeten mailen of bellen..
Maar goed, menig Fries kan ook best wel springen, alleen bij 1.10 houdt het wel op..