Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ArabianStars schreef:In "arabierenland" is het nog altijd zo dat de eigenaar van de merrie ten tijde van de dekking, de fokker is van het veulen. Niet meer dan logisch ook volgens mij..
Dit vind ik een zeer vreemde situatie, maar is zo besloten in België. horseranch schreef:ArabianStars schreef:In "arabierenland" is het nog altijd zo dat de eigenaar van de merrie ten tijde van de dekking, de fokker is van het veulen. Niet meer dan logisch ook volgens mij..
Dit is bij de BAPS (Belgische Arabische Stamboek) anders geregeld.
Degene die 'eigenaar van de merrie is ten tijde van bevallen' is tevens de fokker van het veulenDit vind ik een zeer vreemde situatie, maar is zo besloten in België.
. Ik wilde weten of dit vroeger dus anders was, dat de bedenker van de combi als fokker op papiers stond
Zoja dan zijn m'n antwoorden ok. Zo nee dan niet
Debzi schreef:Mijn zus heeft 2 jaar geleden een drachtige merrie gekocht. Het veulen staat op mijn naam en op de papieren van het veulen sta ik nu als fokker. Eigenlijk is dat raar, want mijn zus is eigenaar van de merrie. Hoe kan ik nu de fokker zijn, als ik niet eens een merrie heb! Het is dus gewoon zo dat degene die het veulen aanmeldt ook de eigenaar wordt/is.