Welke New Forest hengst voor deze merrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Welke New Forest hengst voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:19

Omdat het al een tijd niet goed gaat met mijn gezondheid en ik echt niet weet wanneer het weer echt helemaal goed met mij gaat denk ik erover om mijn NF merrie bij de hengst te doen. Alleen voordat ik hieraan begin heb ik nog wat vragen.

* Zijn NF veulens goed te verkopen?? Wij kunnen zeker het veulen niet houden totdat hij/zij 3jaar is en ik wil geen veulen fokken voor de slager of voor de Zuidlaarder markt.
* Krijg je het dekgeld (en wat extra) wat je erin stopt er ook weer uit met de verkoop?? Of ligt de markt van NF veulens compleet op zijn gat op dit moment??

Dit waren eerst de vragen, misschien komen er later nog wel een paar meer. Nu de MERRIE in kwestie.

Het gaat hier om Nicole.
Afstammeling: Anydale Nico x Fivelingo's Robijn x Kantjes Sjonny
predikaten: Stermerrie, Prestatie pony, Kroonmerrie
Hoogte: 1.46m
Ze heeft in 2000 een verrichtingsproef gelopen en die heeft ze afgesloten met de volgende cijfers:
karakter: 9
temprament en werkwilligheid: 9
houding en wendbaarheid: 8
stap: 8
draf: 9
galop: 9
vrijspringen: 6
springen onder de man: 7
vlakkebaantraject met hindernissen: 9
algemene indruk: 9
Verder was ze bij de vorige eigenaren Z2 dressuur en M springen en was ze in 2000 bestgaande rijpony van de Nederlandse NF pony's.

Ik weet dat ze ooit een hengstveulen heeft gehad van Valentino en dit leek erg goed (deze heb ik als enter gezien en die kon ook al zo lopen als Nicole).

okee nu de fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*Ik heb geen betere fotos van Nicole waar ze helemaal opstaat*

Tot slot:
Ik heb totaal geen verstand van NF ponys, ik weet ook niet hoe een mooie NF pony eruit moet zien en wat dus verbeterd moet worden aan Nicole (ik zit meer in de KWPN paarden), dus echt alle hulp is welkom!!!

Nogmaals als ik het doe dan wordt het een veulen voor de verkoop, dus qwa punten (misschien meer maat??) moet daar wel rekening mee gehouden worden.
Dekgeld van de hengst wil ik ook graag weten.

Avast bedankt Lachen

Dressuurenzo

Re: Welke New Forest hengst voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:54

ik ken een merrie die erg veel op jou merrie lijkt. Kan ook zeer best lopen maar wat minder springen. Qua bouw ook vele gelijkenis.

ZIj is vorig jaar gedenkt door Hoppenhofs Vivaldi. (erg leuk en brutaal hengstveulen met beste bewegingen uit gekomen) ik weet dat die bij Jurius in Vorden staat dus dat zou ja anders even bij google moeten intypen. Het is een erg mooie hengst al staat ie niet erg mooi op de foto. Die op dit moment z springen loopt.

Zijn dekgeld was meen ik 225 euro.

groetjes joyce

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:01

Dat ligt eraan hoe je hem fokt. Zorg dat je hem met papieren fokt. Als je hem als veulen zijnde gaat verkopen zal je er niet 'rijk'van worden. Ook weet ik niet zeker of je er je kosten uithaald. Veulens zijn op het moment niet zo veel waard, maar als je hem met goede bloedlijnen fokt, geloof ik wel dat je hem kwijtraakt.

Misschien de dekhengst van JusTinN? ( excuses als deze naam niet helemaal klopt) Ik geloof dat die op het moment L2 dressuur loopt, ZZ springt, en met Z sgw in het kader zit. Hij zou mooit aansluiten op het kantjes gedeelte van je merrie. Verder weet ik weinig van deze hengst alleen dacht ik dat hij geen hele grote D pony was. Ook weet ik de ouders van deze pony niet. Misschien dat je hem bij interesse op bokt kan zoeken?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:27

miisshOrse schreef:
Dat ligt eraan hoe je hem fokt. Zorg dat je hem met papieren fokt. Als je hem als veulen zijnde gaat verkopen zal je er niet 'rijk'van worden. Ook weet ik niet zeker of je er je kosten uithaald. Veulens zijn op het moment niet zo veel waard, maar als je hem met goede bloedlijnen fokt, geloof ik wel dat je hem kwijtraakt.

Misschien de dekhengst van JusTinN? ( excuses als deze naam niet helemaal klopt) Ik geloof dat die op het moment L2 dressuur loopt, ZZ springt, en met Z sgw in het kader zit. Hij zou mooit aansluiten op het kantjes gedeelte van je merrie. Verder weet ik weinig van deze hengst alleen dacht ik dat hij geen hele grote D pony was. Ook weet ik de ouders van deze pony niet. Misschien dat je hem bij interesse op bokt kan zoeken?

Edgar is een leuke hengst maar een NRPS geen New Forest

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:41

Liberty hier op Bokt weet veel van NF-bloedlijnen. Misschien kun je haar een PB sturen met je vragen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:18

Zit hier met New-Forest fokker en die zegt:
"Zoek een hengst die Golden Wonder-vrij is, dat zit al achter Fivelingo's Robijn en Kantjes Sjonnie...

Bijv. Vivienne's Vision Freedom, staat in Roderesch. (Z Springen, M dressuur, drents kampioen)
of Arendsberg Maurits
of Burley Phantom
(zijn Golden Wonder vrij)"

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:47

ponymens schreef:

Edgar is een leuke hengst maar een NRPS geen New Forest

Nee, ik zoek echt een NF hengst Lachen Dit ook ivm de verkoop van het veulen.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:56

kben het helamaal eens met joycie
vivaldi is een leuke hengst
meisje wat er op rijdt laura zit ook op bokt ( xxxlauraxxx )
je zou ook aan caris brooke kunnen denken ook een leuke
gaat binnen kort eerste keer l2 starten met hester
hengst was verichtings topper en heeft mooie veulens rondlopen
maar mischien is het verstandig om een boekje aan te vragen
tstaat er vol met forest hengsten
kzal de pagina ef op zoeken.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:02

pagina horsenl.nu/jurius/
veel plezier met kijke staan dr heel wat op

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 17:45

lynn schreef:
pagina horsenl.nu/jurius/
veel plezier met kijke staan dr heel wat op

de site klopt niet.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:12

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 22:58

Okee bedankt Lachen

Ik heb vandaag ook even rondgeneust en de hengsten Sweet Forest Wizard en Hoppenhofs Vivaldi spraken mij erg aan Lachen

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:08

soory van die site ad er mischien www. voor moeten zetten Haha!
maar kzou toch effe laura pben voor info en trouwens bij algemeen>huiskamer>springhunken staat een springfoto van bart en vivaldi mischien leuk om eff te tjeken

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:40

ik vond rolf altijd een mooie hengst, vos, mooie grote super karakter (na de deking liep er een kind van 3 zo mee weg)

ik had een veulen kruizing rolf x merrie mohawk

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:31

Ik ken een enter van Hoppenhof's Vivaldi. Erg leuk beest en goed bewegen! Moeder is wel keurmerrie, dus opzich niet verwonderlijk.
'Mijn' pony(vorig jaar verkocht) kwam ook uit een Anydale Nico moeder, vader was Roy. Dit was echt een super beest, heel apart karakter(geerfd van moeder), maar super te rijden. Knalde ook zo over 1,40(is zelf 1,48) en deed alles voor je in t parcours. Echt een super fijne pony, loopt nu in Belgie in de springsport.
De moeder van deze pony was dus een Anydale Nico en ik ken meerdere nakomelingen(zusjes en broertjes van mijn oude pony) uit dit laag. 2 Van Brandy XIII, 2 erg leuke pony's. Fijn karakter, mooi gebouwd en doen het leuk op wedstrijd. Ik kan je Brandy XIII ook aanraden, maar weet niet of die komend seizoen wel dekt, aangezien hij verkocht is voor de springsport. Ik heb Brandy XIII zelf gereden en was echt een leuke hengst! Enorm springvermogen en eerlijk karakter. Mocht je meer willen weten of foto's willen van de Brandy's of mijn oude pony, dan pb je maar!
Succes met je keuze!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:50

lynn schreef:
soory van die site ad er mischien www. voor moeten zetten Haha!
maar kzou toch effe laura pben voor info en trouwens bij algemeen>huiskamer>springhunken staat een springfoto van bart en vivaldi mischien leuk om eff te tjeken

Ik had Laura al gepbt Lachen Ik zal nu even kijken bij algemeen Lachen

furykim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:58

VIVIENNE"S VISION OF FREEDOM!! Pling
Mijn pony is een nakomeling ervan, en het is een super pony! De hengst fokt redelijk groot. ( mijn pony is 1,45, moeder 1.40 vader 1.36) Mijn pony is gek op springen en dressuur gaat ook al heel goed. ( hem hem nog maar 5 maanden onder het zadel) hij is hardstikke braaf en erg leergierig. En trouwens ook nog een leuk exterieur Bloos De hengst is Z springen en Z dresuur en hij was regiokampioen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:13

Dit topic is van maart 2005..... Lachen