Nakomelingen Gribaldi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Nakomelingen Gribaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:52

Volgend jaar krijgen wij een jonge merrie (dan 2,5 ongeveer), Gribaldi x Rabiat Z. Nu hebben we natuurlijk Sparkling, Welt Hitt II x Rabiat Z. De fokker heeft opnieuw voor Rabiat Z gekozen vanwege het fijne en gemoedelijke karakter, maar we hebben geen idee wat Gribaldi-kenmerken zijn, om het zo maar even te noemen. Wie weet dat wel en kan het mij vertellen? Heeft iemand ervaringen met Gribaldi-nakomelingen? Heel graag!

miisshOrse

Re: Nakomelingen Gribaldi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:35

Wat ik van gribaldi's weet is niet echt veel. Zelf heb ik er ook 1. Maar van meerdere mensen die grbaldi's hebben, en die van mijzelf heb ik gehoord en gemerkt dat het echte heethoofden kunnen zijn. Geen kroelpony's . Maar ze zijn zeer leergierig en veel gribaldi's krijgen de zweefdraf van hun vader mee. Ik weet niet of het bij iedere gribaldi is hoor!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:49

Die zweefdraf heb ik idd bij meerdere Gribaldi's gezien,en een traag achterbeen vaak ook.Wel mooie paarden vindt ik het.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:52

Ik vind deze topics eigenlijk onzin. Niet om jou aan te vallen hoor, maar veel mensen vergeten dat er ook nog een moeder achter zit. Zo zijn er bij elke hengsten tegenwoordig wel gemene en lieve nakomelingen. Ik ken één Gribaldi x Ferro, speels paard, typisch een ruin en heeft duidelijk de ruime zweefdraf van gribaldi, en de typische aftekeningen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:53

miisshOrse schreef:
Wat ik van gribaldi's weet is niet echt veel. Zelf heb ik er ook 1. Maar van meerdere mensen die grbaldi's hebben, en die van mijzelf heb ik gehoord en gemerkt dat het echte heethoofden kunnen zijn. Geen kroelpony's . Maar ze zijn zeer leergierig en veel gribaldi's krijgen de zweefdraf van hun vader mee. Ik weet niet of het bij iedere gribaldi is hoor!!

met ponys'bedoelde ik paarden Bloos Schreef het zo omdat die van mij een E pony is gebleven, maar was even vergeten dat het eigenlijk paarden zijn Tong uitsteken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:55

Tulandro schreef:
Ik vind deze topics eigenlijk onzin. Niet om jou aan te vallen hoor, maar veel mensen vergeten dat er ook nog een moeder achter zit. Zo zijn er bij elke hengsten tegenwoordig wel gemene en lieve nakomelingen. Ik ken één Gribaldi x Ferro, speels paard, typisch een ruin en heeft duidelijk de ruime zweefdraf van gribaldi, en de typische aftekeningen.

Nou het kan wel leuk zijn om herkenbare dingen te horen..tuurlijk moet je niet vergeten dat er een moeder achter zit,maar dat snappen de meeste mensen zelf toch wel?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 16:00

Nee, je moet inderdaad zeker niet vergeten dat er nog een moeder achter zit, maar soms zijn er gewoon duidelijke kenmerken van de vader die overgaan op de veulens. Ik denk bijvoorbeeld aan nakomelingen van Jazz, bijna altijd zijn deze stuurs en dwars en erg op zichzelf gericht.

In elk geval bedankt Lachen

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:42

Wij hebben ook een jonge Gribaldi.
Hij wordt dit jaar vier.
We hebben hem pas een paar maanden.
Hij is erg lief, beetje afwachtend nog.
Kan prachtig lopen. Hij heeft altijd zijn oortjes naar voren.
En wel een knuffelkontje dus Knipoog

Zijn moeder is van Kommandeur. Deze hengst ken ik niet.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:18

Een vriendin van mij rijdt een 4 jarige Gribaldi merrie uit een Hofnar moeder. Diertje kan zeer goed lopen. Heeft tijdens haar eerste L1 wedstrijd 2 winstpunten gelopen, tijdens haar 2de wedstrijd zat ze ook weer in de winstpunten. Ze is een vosje van rond de 1.65.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:24

Die van mij ook! Bloos Al rijd ik me proef nog zo slecht, ze verlaat geen wedstrijden zonder winstpunten. Maarja ga pas over in het L1, alles kan nog veranderen Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 21:40

Leuk om te horen dit, bedankt Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:16

M'n Gribje x Havidoff van 2 jaar is fantastisch, echt een honnepon, een schatje, ze springt de hele dag over een kruisje dat in de wei staat, loopt zo de trailer in, gaat achterwaart op de stem, loopt braaf aan de longe, blijft rustig op stal als de rest weg gaat en draaft met een krachtige achterhand en komt voor mooi uit de schouder Bloos

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:25

Djesseka schreef:
Nee, je moet inderdaad zeker niet vergeten dat er nog een moeder achter zit, maar soms zijn er gewoon duidelijke kenmerken van de vader die overgaan op de veulens. Ik denk bijvoorbeeld aan nakomelingen van Jazz, bijna altijd zijn deze stuurs en dwars en erg op zichzelf gericht.

In elk geval bedankt Lachen

tja, en dit is dus precies wat ik bedoel. Ik ken erg veel jazz nakomelingen en elke is erg verschillend. En dwars? Nee, zo ken ik ze niet. Ach, zo kan je bij elke hengst wel wat zeuren. Havel fokt hete nakomelingen door, jazz nakomelingen trappen, gribaldi nakomelingen hebben een lui achterbeen. Dit gaat maar in sommige gevallen op.

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:13

Ik heb een jaar een gribaldi ruin gereden. Goed paard met vooral fijne galop en draf was natuurlijk ook goed. Achterbeen was inderdaad wat traag en soms was hij een beetje lui maar wel supper braaf en een echte knuffel. Vooral een mooi paard!!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:55

Mijn zus rijdt een gribaldi, een erg mooie merrie met een zeer goede draf. Ze heeft een sterk achterbeen en een mooi voorbeen.
De galop en stap zijn ook goed, maar de draf is echt heel goed. Het is een 3 jarige stermerrie. Ze is braaf en lief maar wel een echte koppige merrie soms. Qua type is ze vrij gewoontjes, maar ze heeft dus zeer goede gangen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:14

Unique Dancer van GribaldiFan is er ook 1... Je kunt haar wellicht even pb-en.. Lachen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:46

@ Tulandro: Ieder z'n mening

@ De rest, bedankt! Ik begrijp eruit dat de ervaringen vooral zijn dat het fijn te rijden paarden zijn met mooie, ruime gangen. Goed om te horen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:12

Tja ik ken van Gribaldi echt alle soorten, maten, kleuren, types en karakters. Haha!
Het typische Gribaldi-trekje is toch wel de wat trage zweefdraf en het wat vlakke stekerige voorbeen met het trage achterbeen. Dit hebben absoluut niet alle Gribaldi´s maar je merrie moet zelf en in de moederlijn wel wat te compenseren hebben. En opletten met de aansluiting van meer trakehnerbloed.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:06

Suzanne F. schreef:
Tja ik ken van Gribaldi echt alle soorten, maten, kleuren, types en karakters. Haha!
Het typische Gribaldi-trekje is toch wel de wat trage zweefdraf en het wat vlakke stekerige voorbeen met het trage achterbeen. Dit hebben absoluut niet alle Gribaldi´s maar je merrie moet zelf en in de moederlijn wel wat te compenseren hebben. En opletten met de aansluiting van meer trakehnerbloed.

Waarom opletten op deze aansluiting Verward Als ik vragen mag.. Ben niet zo'n expert in die soort dingen Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:06

ik heb dezelfde vraag als megantjuh? Onze Grib is keer Michelangelo, dat is beide trahkener, wat kan daar mis mee zijn?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:36

amondi schreef:
ik heb dezelfde vraag als megantjuh? Onze Grib is keer Michelangelo, dat is beide trahkener, wat kan daar mis mee zijn?

Die van mij ook.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:48

LEUK!! Ook zo'n scheet?
Haha!

Day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:34

Hoi,

Ik heb ook een vierjarige gribaldi. Deze niet echt een heethoofd. Hij heeft een ontzettend goede en sterke achterhand en idd de eerder genoemde zweefdraf. Moet wel bij zeggen dat dit een paard is met karakter. Laats heb ik horen vertellen dat grib's idd niet de aller makkelijkste zijn. Maar ben nog wedstrijd zonder prijs naar huis gekomen.
Dus zsuc6 met jegribaldi

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:11

Met de aansluiting met meer Trakehnerbloed hoeft niks mis te zijn. Haha!
Alleen bepaalde eigenschappen kunnen daarom duidelijk naar voren komen zoals dus het vlakke stekerige voorbeen en het wat trage achterbeen. Dan kan de moeder nog wel sterk zijn achter of veel knie hebben in het lopen maar door de aansluiting van genen kan dit toch gaan overheersen in je veulen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:50

Gelukkig geen last van, wel wat traag, maar dat komt meer omdat hij zo'n echte zweefdraf heeft.
Saskia moet hem dus wel "economisch" laten lopen.
Da's een nieuwe voor haar maar het gaat steeds makkelijker. En dan kan hij echt lekker swingen!

Het enige wat hij lastig doet is het bit loslaten.