Wie krijgt er dit jaar een Hamlet veulen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Wie krijgt er dit jaar een Hamlet veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 10:53

Ik ben erg benieuwd naar wie er dit jaar een nakomeling krijgen van Hamlet. Het zullen er niet veel zijn, maar toch ben ik nieuwsgierig! Haha! Zelf heb ik een jaarling van Hamlet en wil wel eens weten hoe de rest van zijn veulens eruit zien. Dus, wie krijgt er een of heeft er al een?

Afbeelding
De mijne toen ze net geboren was. (Check die mega grote oren. Clown ) De moeder is van Ferro.

Unityy

Re: Wie krijgt er dit jaar een Hamlet veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:34

Haha...wij hebben een thuis ook een Hamlet merrie maar die is nu al 11 jaar oud. Die heeft ook van zulke grote oren echt grappig... Clown
één ding kan ik in ieder geval zeggen karakter is top!!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:57

Bij ons in de buurt is net (vorige week) een Hamlet veulen geboren. Heb hem alleen nog niet gezien Clown

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:59

Nou ben ik wel benieuwd naar die van jullie eigenlijk!!! Bloos

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:44

[b]Nee wij krijgen geen veulen dit jaar van Hamlet, maar mijn zus heeft een jonge Hamlet gereden.
Heel mooi paardje om te zien, niet al te groot ong. 1.65m, en heel erg aanhankelijk.
Ze had drie goede gangen waarvan de galop uiteraard de beste.
Met inrijden was ze moeilijk, echt heel moeilijk, maar toen ze daardoorheen was schrok ze werkelijk nergens meer van!!
Ze wordt nu gereden door een jong meisje en haar moeder en ze heeft ook bij hun nog nooit een stap vereerd gedaan!
Wat ik aan Hamlet's op internet heb gezien zijn het wel uniforme types, ze lijken allemaal wel op elkaar. ( ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen........jammer)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:34

Een vriendin van mij heeft een Hamlet -> Upearl. Deze was 4e van Groningen geloof ik.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:29

Onze buurman heeft een paar weken een hamlet gekregen.
In het begin vond ik het veulen niet om aan te zien.
Stond veelste recht op z'n benen en z'n neus zat aan de grond geplakt leek wel zo'n lage halsaanzet heeft ie.
Nu die wat ouder is ziet er meteen heel anders uit, maar echt geweldig vind ik hem nog steeds niet.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:20

Ik heb ook op een Hamlet merrie gereden. Ze was echt een toppertje! Super karakter, maar soms bietje zenuwpees Knipoog Maar verder super!!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:02

Ja dat zenuwpees merk ik ook aan haar. Volgens mij is dat wel typisch Hamlet. Kan dat?

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:17

Ik heb zelf nu al iets van 3 jaar een hamlet x dublin. Heeft hiervoor alleen maar gesprongen dus de dressuur vind tie een btje moeilijk, hij is ook niet een van de makkelijkste (maar ik val op dat soort paarden Haha!) Maar ik zou hem voor geen goud weg willen doen. Drie goede gangen, niet spectaculair (hoewel de galop heel fijn is) maar wel heel taktmatig en correct. Hij moet ook gewoon nog groeien in z'n werk hoor, en de ene keer gaat dat makkelijker dan de andere keer.

Maar ik zit er ook heel erg over te twijfelen of ik hamlet niet op mijn merrie zet, dat is een calando I x ladalco x joost merrie. Wat vinden jullie van die combi??

En het kan idd weleens een zenuwpees wezen, is dit echt typisch hamlet of is dat meer het bloed wat erachter zit??

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:48

haha ik heb wel van meer mensen gehoord dat Hamlets zenuwpezen zijn.. maar ik wil later ook gaan fokken msschien zodra ik een merrie heb (hehe kheb nog geen eigen paard.. maar komt er wel aan Knipoog ) dan wil ik ook mayb hamlet gebruiken.. vind het echt een super hengst!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:08

Op zich vind ik t een hele mooie hengst, heb m nu al een paar keer live gezien en hij geeft wel goede genen door ook, maar wel veel bloed.

Als je een foto van die van mij wilt zien, dan moet je t maar ff zeggen! Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 13:43

Syllie schreef:
Als je een foto van die van mij wilt zien, dan moet je t maar ff zeggen! Haha!

Wat denk jij dan!! Foto!!?? Haha!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:24

Heb een mailtje naar je toegestuurd met foto's Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:43

En ontvangen! Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:47

Syllie schreef:
Ik heb zelf nu al iets van 3 jaar een hamlet x dublin. Heeft hiervoor alleen maar gesprongen dus de dressuur vind tie een btje moeilijk, hij is ook niet een van de makkelijkste (maar ik val op dat soort paarden Haha!) Maar ik zou hem voor geen goud weg willen doen. Drie goede gangen, niet spectaculair (hoewel de galop heel fijn is) maar wel heel taktmatig en correct. Hij moet ook gewoon nog groeien in z'n werk hoor, en de ene keer gaat dat makkelijker dan de andere keer.

Maar ik zit er ook heel erg over te twijfelen of ik hamlet niet op mijn merrie zet, dat is een calando I x ladalco x joost merrie. Wat vinden jullie van die combi??

En het kan idd weleens een zenuwpees wezen, is dit echt typisch hamlet of is dat meer het bloed wat erachter zit??

Zou ik een betere hengst opzetten dan Hamlet.

Ben van de meeste Hamlet-nakomelingen nog niet zo weg eigenlijk, heb er nog niet zoveel aparts van gezien.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 20:33

Mariek87 schreef:
Ben van de meeste Hamlet-nakomelingen nog niet zo weg eigenlijk, heb er nog niet zoveel aparts van gezien.

Ehhmm... dan zit je hier in het verkeerde topic.... Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:51

Tja, vind t wel een fijne hengst hoor. Ieder z'n smaak hee Haha! Maar heb van het weekend Trento zien lopen en wij willen toch meer de dressuurkant op dus vandaar.

erica21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:34

Stacey schreef:
Ik ben erg benieuwd naar wie er dit jaar een nakomeling krijgen van Hamlet. Het zullen er niet veel zijn, maar toch ben ik nieuwsgierig! Haha! Zelf heb ik een jaarling van Hamlet en wil wel eens weten hoe de rest van zijn veulens eruit zien. Dus, wie krijgt er een of heeft er al een?

Afbeelding
De mijne toen ze net geboren was. (Check die mega grote oren. Clown ) De moeder is van Ferro.

Ik ken mensen daar is 2 maanden geleden een veulentje van hamlet geboren. die heeft hetzelfde wit op der hoofd zitten, alleen is die donker bruin van kleur en heeft 4 witte voetjes.
Verder heeft ze een hele dikke nek en is heel zacht en nieuwschierig van karakter.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:38

Syllie schreef:
Tja, vind t wel een fijne hengst hoor. Ieder z'n smaak hee Haha! Maar heb van het weekend Trento zien lopen en wij willen toch meer de dressuurkant op dus vandaar.

Ga je Trento op die Calando x Ladalco zetten? Lips are sealed