Farmer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

Farmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 21:08

wie heeft er enige informatie over farmer?

groetjes joyce

TequilaRos

Re: Farmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:15

Farmer (Voltaire x Amor x Talisman xx)
Geb. datum: 3 april 1987
Kleur: bruin
Stokmaat: 163

Verrichting Ermelo 1990
Vriendelijk, speels, attent, eerlijk, gehoorzaam met goed humeur. Hij is op een positieve manier brutaal. Bij begin onderzoek net zadelmak. Laat zich gemakkelijk bewerken. Gaat goed ontspannen en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Stap heeft veel regelmaat en is ruim. Draf heeft een mooie balans en veel tact. Galop is mooi en krachtig. Bij het springen voorzichtig. Heeft een goede afdruk en een snel voorbeen. In terrein pakt hij goed aan, terreingalop zou ruimer mogen zijn. Zeer veel bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Veel aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.
Op 23-04 een lichte vorm van koliek

Stap 7
Draf 8
Galop 8
Rijproef 8.5
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 82.00
Max punten 100
Plaatsing 2e van 30 (16)
Jaar verrichting 1990
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1992 (veulens)
Deze hengst toonde een uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens. Hoewel het type nog wel eens wisselend is (jongere veulens doen nog iets beknopt aan, terwijl de oudere langer gelijnd bleken te zijn), is er vrijwel steeds sprake van sterke verbindingen.
Het hoofd is sprekend en expressief. De hals heeft doorgaans voldoende lengte, kenmerkt zich door een goede bovenlijn met goede nek en wordt in beweging goed gedragen. In enkele gevallen komt de hals iets diep uit de borst. De schoft heeft voldoende lengte maar is nog wat weinig ontwikkeld. De schouder heeft voldoende lengte, maar kon veelal wat schuiner liggen. Rug- en lendenpartij zijn sterk gespierd. Uniform is de gespierde, brede, hellende croupe. Het voorbeen is goed gesteld; in enkele gevallen is een steil voorbeen waargenomen, alsmede een arm voorbeen. Het achterbeen is goed gebouwd en gesteld. Het fundament is opvallend correct, hard en droog.
De stap zou doorgaans royaler kunnen zijn. De draf heeft op zich een goede bewegingsvorm, maar er is sprake van een klein zweefmoment, terwijl de schoudervrijheid voor verbetering vatbaar is. De balans is goed, maar het achterbeen zou meer door moeten treden, terwijl de beweging ook beter door de rug zou kunnen vloeien.
Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van bovenstaande rapportage, maar had beste bewegingen.
De hengst kreeg in meerderheid beste, langgelijnde merries toegevoerd.
Getoond: 31 veulens uit 166 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (december; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Farmer voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2000 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Farmer voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2004 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Farmer definitief goedgekeurd.
Bij de beoordeling van de 11-jarige nakomelingen hanteert de commissie de volgende richtlijn: een sportindex lager dan 120 leidt tot afkeuring. Een sportindex hoger dan 130 met voldoende betrouwbaarheid (75%) leidt tot definitieve goedkeuring. In alle gevallen wordt de exterieurvererving in de beoordeling betrokken.
Van Farmer zijn al een aantal kinderen internationaal actief. De zoon van Voltaire scoort zowel voor dressuur als springen boven het gemiddelde, net als voor exterieur en beweging. Hoewel de fokwaarde (111) voor het model het vierkantsmodel aangeeft en er rekening moet worden gehouden bij de hoogte van de stokmaat, is het feit dat hij voor beide disciplines boven het gemiddelde scoort de reden Farmer definitief goed te keuren.

Sterke, rijtypisch gebouwde hengst met veel ras en uitstraling. De hoofd/halsaanzet zou iets fijner uitgesneden kunnen zijn.

Afbeelding

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:28

lowina van albert zoer is een nakomeling van farmer, fijn dier, fijn bloed, verder informatie heb je al Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:40

nicolina schreef:
lowina van albert zoer is een nakomeling van farmer ,...........

Goh........ dat meen je niet....... ik dacht altijd dat Lowina een Faldo was......

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:33

Hij mag nu ZZ licht geloof ik starten. Het is een leuke hengst in de omgang maar hij is aan de kleine kant heeft een heel net karakter.
Hij is eigendom van H. Punt... en zijn vrouw rijdt hem dus nu in de dressuur

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:48

CGJ12 schreef:
nicolina schreef:
lowina van albert zoer is een nakomeling van farmer ,...........

Goh........ dat meen je niet....... ik dacht altijd dat Lowina een Faldo was......

bedoel je dat nou sarcastisch of niet????
anders kon je t wel op een andere manier zeggen hoor!!

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:11

Ik heb een farmer...superlief dier, hij gaat los mee langs de weg als ik met hem ga wandelen.
Ook van de wei halen geen probleem; je roept en hij loopt mee naar stal.
Hij houd erreg van knuffelen!

Hij gaat graag voor je aan het werk.
(en hij is te koop Haha! )
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:28

Chronos schreef:
Hij mag nu ZZ licht geloof ik starten. Het is een leuke hengst in de omgang maar hij is aan de kleine kant heeft een heel net karakter.
Hij is eigendom van H. Punt... en zijn vrouw rijdt hem dus nu in de dressuur

Annemarie van Duijnen (of zoiets Knipoog ).
Mijn moeder heeft ook een Farmer, rijd daarmee ZZ licht.

Ik heb Farmer ook wel eens zelf gezien bij het Licht. Hij is idd wat klein, maar wel een mooi paard. Die zich ook al in de spring sport best heeft laten zien.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:03

nicolina schreef:
bedoel je dat nou sarcastisch of niet????
anders kon je t wel op een andere manier zeggen hoor!!

Nicoline, lees even het onderschrift van CGJ Knipoog .. En daarnaast weet zelfs ik dat er nog wat consternatie is geweest over wie de vader van Lowina is.. Dus ik denk dat de opmerking een beetje een open deur is..

ainay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:32

Ik heb zelf ook een Farmer. Fijn paard in de omgang. Werkt graag, is heel leergierig. En kan heel goed springen. Ze is jammer genoeg wel wat aan de kleine kant..

Klein maar fijn Haha!.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:34

Mijn opa heeft de moeder van Farmer gefokt: Wulia!! Haha!

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:15

ainay schreef:
Ze is jammer genoeg wel wat aan de kleine kant..

Klein maar fijn Haha!.

Wat is nou klein.... ik heb een merrie van 1.58..... dat is klein, mijn farmer is 1.63 ik vind dat een mooie maat, fijn aan elkaar te rijden.
Het lijkt wel of een paard minimaal 1.70 moet zijn tegenwoordig... geef mij maar een wat kleiner maatje, val ik ook niet zo diep Knipoog

Inderdaad....KLEIN MAAR FIJN!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:28

bij ons op de club liep geloof ik ook een Farmer, een E-pony, maar jezus wat kon dat ding lopen!! Kwijl Z2 gelopen, meisje wat m toen kreeg kan niet egt denderend rijden maar die reed er in de L2 nog dikke WP mee! super mooi voorbeentje, heel mooi gebouwd enzo! kon ook wel leuk springen, had het niet of nauwelijks gedaan maar wat ze er mee sprong ging wel leuk!!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:40

Farmer vererft idd geen grote veulens. Of er je moet een grote merrie hebben.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:19

Ik heb een tijdje een farmer merrie gereden. Deze was 173 cm hoog!!
Misschien was het een uitzondering maar wou het toch even zeggen.
Ze liep Z springen en Z dressuur. Heel mooi paard om te zien, ruim voldoende lengte. De merrie had een zeer goed karakter maar was wel heet, vooral met springen.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:55

Van Farmer lopen ook 1.70+ rond. Pling

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:32

Ik heb inmiddels meerdere farmers gezien en de meeste zijn toch boven de 1.65m.