Ik zoek info over de volgende NSPS hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Ik zoek info over de volgende NSPS hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:04

Zeoliet v.d. Ponyhoeve
Amadeo v. Wolferen
Gambo v.d. Ponylaan
Thorwald v.h. hof

Weet iemand verder nog van welke stal ponies zijn met als stalnaam v.d. Noorderweg ?

Ingvild

Re: Ik zoek info over de volgende NSPS hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:38

Zeoliet van de Ponyhoeve is een vosbonte hengst, gefokt bij hengstenhouderij Dibbits. Hun hebben vast nog wel foto's en andere info over hem. Ze hebben ook een website http://www.hengstenhouderijdibbits.tk/

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:06

Zeoliet van de Ponyhoeve is 6 jaar geleden afgekeurd op afstammingen. De hengstenhouder van mijn opa had hem vorig jaar nog. Weet niet of hij ook verkocht is omdat hij nu gestopt is. Heb Zeoliet ook een keer zelf gezien, en ik moet zeggen een leuke hengst was dat!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:16

Thorwald is een hengst die wij vroeger wel eens voor een van de merries gebruikt hebben. mooi dier, veel rasuitstraling.
Via Google vond ik deze informatie nog.
Thorwald van het hof, geboren 1982, 1e premiehengst, zoon van Nero van de Oldematen en Frieda W.K, Frieda is een dochter van Bianco van de Waalbandijk en Beatrix van Hilversum. Nero van de Oldematen is een van mijn favoriete hengsten. Ik heb nu zelf een kleindochter van hem.
Dit is Frieda, de moeder van Thorwald
Afbeelding

Gambo van de Ponylaan heb ik ook even op google gekeken. De naam kwam me wel bekend voor, maar verder weet ik niets van hem.

Het is in ieder geval een zoon van Anostos van de Wiel, die ik helemaal niet ken, zijn natuurlijk ook wel wat oudere hengsten.

Stal de Noorderweg is volgens mij al een behoorlijk oude stalnaam. Als ik op google zoek, vind ik een sonja van de Noorderweg die in 1964 een veulen heeft gekregen, dus de stalnaam bestond rond 1960 al.