Afstammelingen Recruut?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Afstammelingen Recruut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 17:05

Recruut de verrichtingskampioen van 1978 met een 10 voor het vrijspringen, een 10 voor karakter en een 9,5 voor het springen onder de man.

Zijn vader Marco Polo, de grote omvormer van de rijpaardfokkerij in Nederland, heeft veel goede sportpaarden voortgebracht; o.a. Jonker Arno, Polo Boy, Vivaldi en Marius, de vader van Milton.

Op de KWPN hengstenkeuring 1995 waren het de Recruut-zonen waar het publiek de mond van vol had. Ze vielen vooral op door hun excellente bewegingen en hun goede springmanieren. Er werden dan ook vlot 4 zonen aangewezen voor de 70-dagen-test in Ermelo.

Op de merrietest te Deurne in 1994 waren het ook zijn dochters die de kopplaatsen bezetten. O.a. Jelinda M en Jacintha. Op de de centrale merriekeuringen te Veghel, Sevenum en Bennekom werden diverse dochters van Recruut met glans ster verklaard, waarbij zij allen in de kopgroep geplaatst werden.

Recruut vererft niet alleen een mooi exterieur maar ook super mooie sportpaarden.

Internationale nakomelingen Recruut:

Spanish Eyes - v.m. - Nabob - John Pearce
Sully Putty - v.m. Pepin le Bref - Debbie Polan-Sweeney
Dixie II CH - v.m. Dynamo - Paul Estermann
Julie - v.m. Voltaire - Peter van Broeckhoven

Recruut zelf internationaal springen met Paul Weier Zwitserland.

Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft er nog meer een nakomeling van deze geweldige hengst? Lachen
Ik heb zelf een dochter van hem, Merlin.

Afbeelding
(Let maar even niet op die kleurtjes *LOL*

Desiree

Re: Afstammelingen Recruut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:03

Ik heb zelf nooit een recruut gehad, maar ken er wel een paar. Sterke eigenschappen die Recruut vererft:
- allround
- superkarakter

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:21

Desiree schreef:
Ik heb zelf nooit een recruut gehad, maar ken er wel een paar. Sterke eigenschappen die Recruut vererft:
- allround
- superkarakter

Klopt!
Mijn merrie is echt een schat, superkarakter!
En allround is ze zeker, al ligt haar voorkeur bij het springen.

Ik vind Recruut overigens ook een prachtige hengst.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:39

Ik heb Recruut nog overwogen als dekhengst voor mijn merrie! maar het is nu Koss geworden.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:55

Ik heb een ruin gehad van Recruut, ook echt een superleuk karakter, en heel allround!
OK dan!

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:10

Heb nooit een Recruut gehad maar hij geeft fantastiche nakomelingen. Hele fijne paarden

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:15

Mijn eerste paard was een Recruut nakomeling. Het fijnste paard wat ik heb mogen kennen. Echt een super karakter. dat paard ging voor mij door het vuur!!! Ja
Ik kon hem vanuit volle rengalop met mijn stem terug brengen naar draf. hij sprong ook altijd alles, heeft in de tijd dat ik hem reed niet 1 keer geweigerd. hij leek ook enorm op zijn vader, maar dan met 4 half witte benen. Ik mis hem nog elke dag Huilen
Ik zou graag willen weten waar hij nu is. Ik heb hem ooit proberen te traceren, maar dat is op niets uitgelopen...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:54

Ik heb dus precies 't zelfde.
Ik zou zó graag willen weten waar Lugano is, het was echt een toppaard, en heb nog steeds vaak spijt dat ik hem weg gedaan heb.
Gisteren zag ik bij Manege Waarland een dubbelganger lopen, da's dan echt ff slikken hoor.