Al Veulens van Sandreo??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marghe

Al Veulens van Sandreo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 18:28

Hallo,
Heeft iemand van jullie al een veulentje van Sandreo?? Ons merrie (Jet Set D X Le val Blanc) is drachtig van Sandreo en verwacht haar veulentje in april..maar ik ben reuze benieuwd...! Dus vandaar deze oproep : Is Sandreo al pappa geworden en hebben jullie foto 's....???
Groeten Margriet

Spruit

Re: Al Veulens van Sandreo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:45

Mijn zus rijd een merrie (gribaldixzuidhorn) die drachtig is van sandreo. het veulen komt begin juni, een beetje laat dus.
Veel succes met jou merrie!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:34

Interessant topic! Volg het op de voet... Haha!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 23:04

Het zijn er nog niet zoveel zo te horen...zijn er dan nog meer bokkers die een veulentje van Sandreo verwachten? En hoe lang duurt het nog...? Wat voor merries zouden jullie door deze hengst laten dekken? Graag jullie mening....

Casper1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:14

Ben ook erg nieuwsgierig. Wij verwachten eind mei een veulen van Sandreo uit de volle zus van Inspekteur (Darwin x Amor). Volg de topic dus ook op de voet......

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:35

Wat voor merries zouden jullie door deze hengst laten dekken? Graag jullie mening....[/quote]

Ik zou inieder geval een merrie gebruiken die aardig vlug is achter,dat heb je vindt ik echt nodig bij deze hengst.En de merrie moet een niet al te lange rug hebben,en heel erg correct beenwerk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:43

Onze hoefsmid heeft een Pion x Goudsmid drachtig van Sandreo, wordt ook rond april geboren.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:13

Vrienden van mij, hadden hun merrie (v. Lancet *Nur Primus) drachtig van Sandreo. Het veulen werd begin februari verwacht. Het is helaas dood geboren. Scheen wel een mooi groot veulen, donkerbruin, zonder aftekeningen geweest te zijn. Jammer genoeg heeft het niet zo mogen zijn.
Dus eigelijk heb je helemaal niets aan dit antwoord Bloos Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:27

zonde..

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:38

Ik heb een veulen gezien van Sandreo.
Een zeer mooi donkerbruin veulen, Veel luitstraling, lengte en maat, bespiering en kwaliteit van beenwerk. Beweging ruim, krachtig en extra veel vering
Een veulen dat mij zoals jullie begrijpen erg aansprak!

Nu moet ik erbij vertellen dat de moeder een mooie stermerrie is van Amethist. Veel maat, ontwikkeling en bespiering, niet heel veel bloed.

Als ze allemal zo worden als deze kun je er gerust mee dekken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:02

Ik heb er ook al 1 gezien uit een Visioen merrie. Super mooi koppie maar erg lang gelijnd zeg maar. Haha! Knipoog Echt heel lang en erg week. Tis te hopen dat dat nog bijtrekt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:55

kraamkliniek schreef:
Ik heb een veulen gezien van Sandreo.
Een zeer mooi donkerbruin veulen, Veel luitstraling, lengte en maat, bespiering en kwaliteit van beenwerk. Beweging ruim, krachtig en extra veel vering
Een veulen dat mij zoals jullie begrijpen erg aansprak!

En zit het rechter voorbeentje er ook een beetje recht aan? Bij Sandreo breekt die er bijkans zowat af........ Knipoog Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:05

Wij hebben een jaarling van Sandreo hij is alleen errug }> groot hij meet nu al 1.54 en is net een jaar wel een schatje is het ik zal even een foto erbij doen het is een Sandreo x neostanAfbeelding
en hier nog eentje
Afbeelding

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:32

Kajanus schreef:
Wij hebben een jaarling van Sandreo hij is alleen errug }> groot hij meet nu al 1.54 en is net een jaar wel een schatje is het ik zal even een foto erbij doen het is een Sandreo x neostanAfbeelding
en hier nog eentje
Afbeelding

Zou toch zweren dat z'n eerste veulens nu pas geboren worden Verward
Verbeter me ff als ik er helemaal langs zit Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:43

CGJ wat bedoel je met dat rechtvoorbeen? Geeft hij soms een krom voorbeen of vererft hij dat?

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:38

Hoi..ik hoor vrij veel positieve geluiden...gelukkig...Ik moet nog even wachten...maar ik ben heel bang dat het een TE klein veulentje word. De eerste keer hadden we een veulentje van Rhodium (die bleef erg klein, maar was de merrie haar eerste veulentje) Vorig jaar een van Turbo Magic. En die was al wel iets groter, maar toch ook niet abnormaal groot en matig ontwikkeld. Terwijl de merrie wel goed ontwikkeld is. Nu hoop ik dat de veulens van Sandreo goed ontwikkeld zullen zijn. Blijft natuurlijk een gok. Maar een jaarling die 1 meter 56 is dat is echt wel groot! Hoe groot was de moeder van dit paard? Ik ben benieuwd.... Grt Margriet

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:08

Marghe schreef:
Hoi..ik hoor vrij veel positieve geluiden...gelukkig...Ik moet nog even wachten...maar ik ben heel bang dat het een TE klein veulentje word. De eerste keer hadden we een veulentje van Rhodium (die bleef erg klein, maar was de merrie haar eerste veulentje) Vorig jaar een van Turbo Magic. En die was al wel iets groter, maar toch ook niet abnormaal groot en matig ontwikkeld. Terwijl de merrie wel goed ontwikkeld is. Nu hoop ik dat de veulens van Sandreo goed ontwikkeld zullen zijn. Blijft natuurlijk een gok. Maar een jaarling die 1 meter 56 is dat is echt wel groot! Hoe groot was de moeder van dit paard? Ik ben benieuwd.... Grt Margriet

de moeder is 1.70m en het is echt een sandreo
en hij is ook wel erg koel maar geen doetje i Haha! s ook netjes opgevoed als veulen dank aan de fokker Pling

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:11

petraaken schreef:
CGJ wat bedoel je met dat rechtvoorbeen? Geeft hij soms een krom voorbeen of vererft hij dat?

Hij maait verschrikkelijk met zijn rechtervoorbeen. Of hij het doorvererft zou ik niet weten maar het is geen mooi gezicht als hij een volte inzet of de bocht doorgaat. Op een rechte lijn is het in mindere mate te zien, alhoewel het mij nog steeds opvalt.
Ook gaat hij iets wijd van achteren. Het is geen ramp, maar toch een kenmerk om rekening mee te houden bij je merrie.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:27

Ik heb dat wat wegdraaien met het voorbeen al zoveel gezien bij jonge dieren en dat ook sterk zien verbeteren naar mate ze ouder en sterker (goed getrained) werden. Datzelfde geldt voor het iets wijd gaan achter. Zelf zou ik me daar niet zulke zorgen over maken bij het fokken. Er zijn zoveel meer andere punten om op te letten bij een hengstenkeuze.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:35

lachmar schreef:
Zou toch zweren dat z'n eerste veulens nu pas geboren worden Verward
Verbeter me ff als ik er helemaal langs zit Haha!

Sandreo is in januari 2003 goedgekeurd bij het NRPS, dus er zullen in 2003 ongetwijfeld merries gedekt zijn door Sandreo. En daarvan zijn natuurlijk de veulens in 2004 geboren en zullen dus nu een jaar oud zijn.

HK NRPS Ermelo 2003 (25-01)
Kampioenskeuring: 3e.
Wereldkampioen van de zesjarige dressuurpaarden Sandro Hit heeft met Sandreo zijn tweede (na Santiago, red.) goedgekeurde zoon bij het NRPS.
De moeder van de bruine Sandreo is een dochter van de Holsteiner Flemmingh. Verder in de moederlijn treffen we de stempelhengst Nimmerdor aan. Via Zevenster is in de vierde generatie het bloed van H Almé-Z ook nog aanwezig.
De 2.5-jarige donkerbruine Sandreo meet 167.0 cm. Het is een chique, hoogbenige hengst met een sprekend hoofd dat veel uitstraling heeft. De fraaie hals valt positief op. In draf heeft de hengst een mooi gebruik van het voorbeen. De galop is lichtvoetig. Sandreo liep ook mee in de kampioenskeuring. Goedgekeurd voor 1 jaar.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:14

vivian001 schreef:
Ik heb dat wat wegdraaien met het voorbeen al zoveel gezien bij jonge dieren en dat ook sterk zien verbeteren naar mate ze ouder en sterker (goed getrained) werden. Datzelfde geldt voor het iets wijd gaan achter. Zelf zou ik me daar niet zulke zorgen over maken bij het fokken. Er zijn zoveel meer andere punten om op te letten bij een hengstenkeuze.

Klopt, met de juiste training en ontwikkelings mogelijkheden voor de hengst (die hij vast en zeker al krijgt), zal hij sterk verbeteren. Toch blijft het feit dat deze dingen erin zitten en waar je dus rekening mee moet houden als je hem op je merrie gebruikt. Overigens vind ik het zelf een hele aansprekende hengst dus daar hoor je me niks over zeggen.

sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:41

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Een vriedin van mij wilt haar merrie met hem laten dekken

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:49

Ik ga mijn merrie dit jaar laten dekken door Sandreo.
Ik heb zelf een pony van 1.54 (is wat klein gebleven)
Ze heeft veel engels volbloed en is (denk ik) een draver. Ze heeft een best moeilijk lichaam, een lange rug en een lange nek.. Dit zwakke punt wil ik zo min mogelijk bij het veulen fokken, maar je weet natuurlijk nooit of dit gaat lukken.. We zullen zien.. Ik vind een veulen al heel leuk van mijn eigen pony. Ik hoop zo op een klein paardje, dan kan ik daarme wedstrijden gaan rijden.. Wie weet..
Zou graag reacties willen over de combinatie.. Zal hieronder een foto plaatsen.
Op een forum heb ik een foto kunnen vinden van een veulen van Sandreo..
Dit is de foto..
Afbeelding

Nu volgen er wat foto's van mijn merrie.. Ik zou graag wat tips willen bij en over mijn keus..

Jip met haar mooie oranje halster..
Afbeelding
In de sneeuw..
Afbeelding
Met mijn nichtje..
Afbeelding
Niet de aller mooiste foto, maar zo zien jullie haar helemaal.. Weer met mijn nichtje, lief he!
Afbeelding
Lekkr buiten..
Afbeelding
Wauw..
Afbeelding
Samen met Moo naar buiten..
Afbeelding

Najah lief paardje he.. Het is een schat!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:54

^ Daar kun je beter een ander topic voor openen en je mag ook niet zomaar fotos van een ander hier opzetten.

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:59

Oww sorry.. Ik heb het al ergens anders neer gezet..