Nakemelingen van respect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shantihdior

Nakemelingen van respect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 13:52

Mijn bijna 3 jarige merrie van respect is hele pittige tante,echt eentje waar je boven moet blijven staan.Altijd aan het testen haar ver ze bij kan gaan.Dat kost heel wat energie en geduld.
Nu ben ik op zoek naar andere nakomelingen die dit ook hebben.
Je moet ook altijd op je hoede zijn bij haar.Haar moeder is ook in ons bezit maar daar heeft ze deze streken niet echt van.
Hier een foto van toen ze 2 was.

Afbeelding

hoop op reacties

Pipsel

Re: Nakemelingen van respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:11

Afbeelding

Hallo meet Perfekt!! Respect is de vader van Peerke's moeder. Peerke kan idd wel wat bazig wezen, teminste bij mij. Bij andere paarden is ie juist wat onderdanig, vreemd he? Hij is verder wel vrij rustig, soms wel een gekke bui!

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:23

peerke schreef:
Afbeelding

Hallo meet Perfekt!! Respect is de vader van Peerke's moeder. Peerke kan idd wel wat bazig wezen, teminste bij mij. Bij andere paarden is ie juist wat onderdanig, vreemd he? Hij is verder wel vrij rustig, soms wel een gekke bui!

Dus als ik het goed begrijp is peerke een kleinzoon van respect,hoe oud is hij nu en als hij is ingereden hoe was hij daarmee en hoe was zijn moeder.ben heel benieuwd.
gr.esther

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:36

Squitanae hier op bokt heeft ook een respect, nu 7 jaar geloof ik, M springen, L1 dressuur, n bruine ruin...
(zal haar hier eens ff heen sturen Vork)

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:40

Ik heb een 4-jarige Respect merrie. Ze was met inrijden hartstikke braaf, heeft echt geen stap verkeerd gedaan. Ze begint met nu een beetje uit te proberen, maar weet t wel als t genoeg geweest is.
Haar broertje wordt nu ingereden en ook die is erg braaf (van femkem)

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 21:01

Ik vind het erg leuk om te horen dat er nog hoop is.ik ben zelf niet bang voor haar maar andere wel.Bijna niemand op stal durft haar uit stal te halen.De ene keer loopt ze braaf mee maar de andere keer doet ze redelijk gek.Ook met losgooien kan ze behoorlijk uit haar panty gaan dat ik dan denk moet ik daar ooit op.Zadel heeft ze niet om en mijn zusje heeft er twee keer op gezeten ong. twee tellen.
Ik vind het erg leuk om wat van haar broertjes of zusjes van vaders kant te horen.
Zo heeft ze ook een volle broer die heet request en daar ben ik ook naar op zoek hij is nu 5 jaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:27

Nou ik heb dus een bijna 7 jarige merrie van Respect. Ze is vreselijk heet met rijden en zeer eenkennig. Als ze je kent is het een lief paard. maar zowieso als ik of een van mijn bijrijdsters erbij is.

Op stal kan ze vrij zuur zijjn, maar dat is van horen zeggen. Ik vind haar lief.

Ze is echter niet zo makkelijk. in de wei wilde ze vroeger nog wel eens mensen schijnaanvallen, ik ben dan ook meerdere keren gebeld of ik mijn paard uit de wei wilde halen want er kwam geen mens meer in. Dat was tot 2 jaar terug tegenwoordig is ze veel liever, maar dat komt door de dracht. dat heeft haar echt zoveel liever gemaakt.

Ik verwijt dit gedrag doordat ze nooit in de opfok heeft gestaan. Ze heeft t/m haar 4e alleen op stal en in de wei gestaan met haar moeder en oma. verder niets.

tegenwoordig kan ik ro als een lief paard omschrijven ze zal je niet aanvallen en ook niet bewust eraf gooien. het is wel een paard waarbij je op moet letten het ene moment is ze heel rustig en het andere staat ze aan de andere kant van de bak.

Rojantha kan wel verschrikkelijk goed bewegen. ze is provinciaal kampioen keuring NRPS 2003 van utrecht en liep mee in de finale op de nationaal kampioenschappen op de 3e plek. van de voorlopig keur en keur merries was ze 1e. haar verbeter punt zou zijn: meer buiging in de gewrichten in de galop en iets meer lengte in de hals. verder ben ik uitermate tevreden met haar. helaas wegens omstandigheden niet geschikt voor de sport (niets rontgenologisch (100 % goed) of erfelijks)

Rojantha is Keur en op dit moment drachtig van Florencio.

Hier is de verdere afstamming van Rojantha:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=13294

en nog wat foto's:

Afbeelding
onder het zadel 2 jaar terug.

Afbeelding
op ABOP november 2003

Afbeelding
afgelopen februari met dan aan www.hypofocus.nl Haha!

Ze heeft ook een bijna 2 jarige dochter van Painted black en die is zo vreselijk nuchter en mak. kinderen kunnen er onderdoor kruipen zo lief.
afstamming + foto:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=13312

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 22:17

Leuk paardje merilyn.Lijkt veel op respect,qua uiterlijk.En lijkt qua karakter op dior.Het is echt vervelend dat andere mensen altijd zo negatief over haar denken en idd als je der goed kent is ze ook best wel heel lief.Ik herken veel van jouw paardje in de mijne.Succes met haar

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:22

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp is peerke een kleinzoon van respect,hoe oud is hij nu en als hij is ingereden hoe was hij daarmee en hoe was zijn moeder.ben heel benieuwd.
gr.esther

Jip een kleinzoon. Perfekt wordt 26 mei 4 jaar. Met inrijden was hij heel lief. Hij heeft wel es gebokt maar nooit gemeen ofzo. Zijn moeder Perlette ken ik helaas niet. Ik heb wel in het hengstenboek gelezen dat ze nationaal kampioen van de merrieveulens was in '97. En ze was als 3jarige kampioen op de NRPS keuring te Lunteren. Ik heb al eens een brief gestuurd naar de fokker, maar daar heb ik nooit wat van gehoord.

Ik vind Perfekt meer van Respect hebben qua bouw, dan van zijn vader Parlando.

Groetjes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:32

foto respect:

Afbeelding

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 10:46

merilyn ,die van jouw lijkt toch veel meer op respect dan dior.
Ik had ook echt verwacht dat zij een vos zou zijn,
net als haar volle broer.

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:17

love_sodera schreef:
Squitanae hier op bokt heeft ook een respect, nu 7 jaar geloof ik, M springen, L1 dressuur, n bruine ruin...
(zal haar hier eens ff heen sturen Vork)

Ja klopt! Lachen
Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen...

Saar_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:33

Heey,

Respect is de vader van mijn lieve merrie Shadrutka.
In het begin van alle antwoorden staat haar vorige ruiter.
Ik rijd sinds januari 2009 federatie en ik heb nu 5 winstpunten.
Ik vind het echt leuk om al die familie van Saar te googlen.

Liefs Desirée en (_)-jes aan alle paardjes van Saar

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:10

Slotje. Topic is 4 jaar oud.