Naar de keuring, maar hoe, wat, wanneer en en en en en

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Naar de keuring, maar hoe, wat, wanneer en en en en en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 21:45

Hallo allemaal,

Over 2 jaar wil ik graag mijn veulen uitbrengen (of beter nog uit laten brengen) op de keuring. Hij is dan natuurlijk geen veulen meer, maar een ruin (of hengst) van 3 jaar. Ik wil met hem naar de KWPN keuring, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dat het beste kan regelen / doen.

Wie o wie kan mij helpen met tips / advies????

(en nu maar hopen dat hij groot genoeg wordt!)

jarrah

Re: Naar de keuring, maar hoe, wat, wanneer en en en en en

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:11

Als hij tegen die tijd ruin is heeft het helemaal geen nut om met hem naar de keuring te gaan. En als hij nog hengst is alleen als hij een erg goed papier heeft en zelf ook helemaal correct in mekaar zit, anders kan je em beter thuis laten Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:14

jarrah schreef:
Als hij tegen die tijd ruin is heeft het helemaal geen nut om met hem naar de keuring te gaan.

Dat is niet helemaal waar. Mocht je ruin predikaat Ster krijgen, dan is dit weer gunstig voor de moeder.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:25

VValar schreef:
jarrah schreef:
Als hij tegen die tijd ruin is heeft het helemaal geen nut om met hem naar de keuring te gaan.

Dat is niet helemaal waar. Mocht je ruin predikaat Ster krijgen, dan is dit weer gunstig voor de moeder.

Ja dat is idd waar, maar ik kon dat niet uit het verhaal naar voren halen, dus ben er eigenlijk min of meer van uit gegaan dat het puur voor het paard zelf was. Maar als het idd om die reden is alks VValar zegt, dan heb ik niks gezegd Dromen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:09

Het is voor de moeder en de moeder Haha!

Ik hoef niet zo nodig een dekhengst te hebben dus ik had zelf niet helemaal de hengstenkeuring in gedachten (daarbij denk ik ook dat ik daar niet veel kans maak en dat ik dus liever het geld in mijn zak houd!!)

Voor de merrie inderdaad als een stukkie erkenning en hopelijk ooit de preferent punten bij elkaar?! Hmm dream on Dromen
En natuurlijk voor mezelf. Ik heb hem tenslotte zelf gefokt!!

NB er zit zeker een goed papier bij!!

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:54

hoi

kijk eens op de site van het kwpn bij fokkerij dan merrie selectie en dan stamboek opname stap voor stap. daar is weergegeven hoe de keuring voor een merrie in zijn werk gaat en als je met een ruin naar de keuring wilt is dit principe hetzelfde.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes xxx

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:57

o ja

je moet zelf beslissen of je je paard zelf klaar maakt voor de keuring of dat je dit laat doen (er zijn genoeg stallen te vinden die dit aanbieden).
en wat de inschrijving betreft. er verschijnt tegen de tijd dat het keuringsseizoen begint zowieso een inschrijfformulier in in de strengen en volgens mij ook op de site van het kwpn maar dat weet ik niet helemaal zeker.