Kwpn of Gelderlander??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zazalunasoon

Kwpn of Gelderlander??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:53

ik heb een vreemd paard Ach gut ze staan ingeschreven bij het kwpn, maar haar vader is farrington (das tog een gelderlander) en dr moeder is een tuiger! Wat voor ras is het nou officieel? wie wil me helpen?? Bloos

RuizWish

Re: Kwpn of Gelderlander??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:01

KWPN heeft een aantal fokrichtingen:

Gelders Paard (GP)
Rijpaard (RP)
Tuigpaard (TP)

Dus je paard is gewoon een KWPN'er!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:55

Farrington is gewoon een warmbloed kwpn-er! Geen Gelders paard. Ik weet niet wat voor paard je wilt fokken. maar zelf heb ik een bloedmerrie, vader naturel, moeder joris xx. Ik wil haar kruisen met een gelderse hengst als tegenhanger t.o.v. alle mensen die bloedkikkers fokken en ook trends volgen met hengsten als Ferro en Flemmingh in de bloedlijnen. Je moet jezelf gewoon een fokdoel stellen. Farrington is gunstig als vaderdier.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 06:12

Farrington voert wel een percentage gelders bloed,

De grootmoeder Henetty is wel een zuiver gelderse merrie...

OP www.paardenfokken.nl staat Farrington ook, er staan ook foto's van zijn moeder en grootmoeder bij..... Haha!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 08:21

Wat voor tuigpaard bloedlijn zit erachter?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 08:25

Farrington Komt uit een Gelderse moederlijn maar staat als rijpaard in het stamboek. Hij wordt veel voor de Gelderse fokrichting gebruikt. Als de vader van de moeder een tuigpaard is kan het paard als Gelders paard geregistreerd worden. (en dus nog steeds gewoon een KWPNer is) Als het paard meer in het rijpaardtype staat kan hij/zij ook bij de rijpaard richting ingeschreven worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:35

Tolstoj schreef:
Farrington Komt uit een Gelderse moederlijn maar staat als rijpaard in het stamboek.

Ik denk dat Sigrid het juister verwoord, de grootmoeder is Gelders de grootvader is Doruto en dat is zoals in zoveel Gelders genoemd bloed (Zep, Goudsmid, etc) een Trakehner.