Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kendra schreef:Ons jong spul raust in de wei of in de paddock, is vaak vreselijk vies, vecht met elkaar, loopt te dollen, ligt 's nachts uitgebreid te snurken in de stal, wordt af en toe verkouden, is vervelend bij de smid, daagt de baas af en toe uit en is ook af en toe ontroerend lief..........kortom: is gewoon jong en paard!
Neonlight schreef:Wat betreft het feit dat er eentje in de wei geboren is zonder mensen erbij, dat vind ik juist alleen maar positief! Zou willen dat mijn merrie zo kan bevallen dit jaar. Betekent dat ze lekker op het gemak kan bevallen als er niemand bij is, paarden willen niet voor niets het liefst bevallen als er niemand in de buurt is, en niets is zo hygienisch als bevallen in de wei. Dat ze hier een achterstand door oplopen is in mijn ogen gewoon onzin. Na de geboorte is er tijd zat om contact met het veulen te krijgen.
)
heel zielig eingelijk... ik ben er sowieso op tegen om paarden 24 uur per dag in een box te zetten... maar een veulen dat nauwelijks naar buiten komt kan nooit een normaal rijpaard worden....