Wie heeft er voor mij fotos van de hengst Bachelor NH??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Major

Wie heeft er voor mij fotos van de hengst Bachelor NH??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 10:17

Ik ben op zoek naar fotos van Bachelor NH, wie heeft deze voor mij? en informatie over deze hengst is altijd welkom Knipoog

nadezda

Re: Wie heeft er voor mij fotos van de hengst Bachelor NH??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heeft als ik het goed heb dannivlieg hier van bokt hele mooie foto's van hem genomen in de buitenbak bij de nieuwe heuvel.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:59

Major

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 15:38

marije1987 schreef:
Kijk even op http://www.melissen.net/cgi-bin/texis/go/easy, daar even naar beneden scrollen en Bachelor NH intypen. Je krijgt dan foto's van Bachelor zelf, maar ook van enkele nakomelingen. Lachen

leuke fotos alleen heb ik hier niet zoveel aan want ik kan ze er niet af halen Ach gut weet je nog iets anders?
groetjes

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:46

Even langs gaan? Je kan zo even langs de Nieuwe Heuvel in Lunteren, bel even van te voren. Vraag hun folder aan daar staat hij in met info en foto.

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:49

Geboren in 1992, kleur donkerbruin, stokmaat 1.70m.
Bachelor NH is een zoon van de Landgraf I-zoon Burggraaf, die zelf uitmuntend gepresteerd heeft in de springsport. De moederlijn is interessant opgebouwd. Allereerst treffen we de stermerrie Flair aan. Deze dochter van de Arabische Volbloedhengst Baccarat komt op haar beurt weer uit de stermerrie Sabine (Z-dressuur) van de Trakhener Amagun. Haar overgrootmoeder Nina is een keurmerrie van Eclatant.

Bachelor NH is een royaal ontwikkelde hengst met veel hengstuitdrukking. De hengst heeft in alle gangen veel zelfhouding, met een bijzonder mooi voorbeengebruik. Ook bij het springen valt Bachelor NH op. Hij is inmiddels ZZ-springen onder Wout-Jan van der Schans. Bachelor NH is goedgekeurd op afstammelingen en is Prestatie Sport Keur geprimeerd. “Hij brengt rijtypische nakomelingen met aansprekende hoofden. De bewegingen kenmerken zich door veel zelfhouding, takt, balans en draagkracht” (citaat afstammelingenrapport). In het seizoen 2004 speelde Bachelor, evenals in 2003, de hoofdrol op alle regionale keuringen en op de Centrale Keuring. Ook het KWPN-stamboek neemt graag zijn nafok op; in 2004 heeft dit stamboek sterren toegekend aan diverse Bachelor-merries.

Bachelor NH heeft al vele 1e premie-kinderen voortgebracht. Daarnaast levert Bachelor NH bijzonder goede dressuur- en springpaarden. Door de jaren heen is een opsomming van alle fokprestaties te veel om allemaal te vermelden. Enkele van zijn nakomelingen worden uitgebracht in de lichte tour, waaronder Bachgravin met Christa Laarakkers (ZZ-zwaar dressuur).

--------------------------------------------------------------------------------

Burggraaf
83*774 Stb Keur Landgraf I
210391966
Ladykiller xx

Warthburg H 210320903

Loanda 210600274
Cor de la Bryere Holst

Urbine 4830

Flair
87*3603 Stb Ster Baccarat ox A 315
Pref Prest
Halma ox

Nakis ox

Sabine 22163 Stb Ster
Amagun *NRA STB 92*9

Nina 1182 Stb Keur Pref

Fokker: G.J. van Zadelhoff, Winterswijk

Major

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 20:18

ja deze info had ik allemaal al.. en de fotos uit dat boekje van de nieuwe heuvel ook al.. dus ik hoop dat er iemand komt met fotos/info over hem die niet uigebracht is/zijn door NH... Knipoog

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 07:21

PB Marloes-joy eens!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:08

Als je HIER klikt, zie je een nakomeling van Bachelor (uit een Trakehner moeder) die op het moment klasse 4 (= hoogste klasse, 120-160 km) in de endurance loopt.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:43

je kunt natuurlijk ook op de hengsten show van de nieuwe heuvel gaan kijken. die is 2e paasdag. zeker de moeite waard. ben in februari weze kijken.

Major

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 12:40

Jurga schreef:
PB Marloes-joy eens!

dat heb ik ook gedaan, maar ze stuurt niks terug... kan je ervoor zorgen dat ze dat wel doet?