Afstammelingen van Neron

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikkem

Afstammelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:41

Over ongeveer anderhalve maand verwachten wij een veulentje van neron, we zijn allemaal erg benieuwd wat eruit gaat komen (is hij/zij bont??!!)
En nu ben ik benieuwd of iemand van jullie een afstammeling heeft van Neron? Alle info is welkom!

Ojajoh

Re: Afstammelingen van Neron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:27

wel 1 gehad....lief ding hoor maar niet geschikt voor mij

voor meer info's en /of foto's mag je altijd pben

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:48

Major

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:38

Ik heb vijf neron afstammelingen gekent.. vier daarvan waren bont... vier waren er vandezelfde moeder waarvan twee bonte ponys, erg lieve ponys, leuk om te rijden en niet moeilijk met inrijden.
Daarnaast had ik zelf een neron veulen verzorgd, ook dezelfde moeder als van die andere twee, ook erg lief, en hij schijnt het nu erg goed te doen in manege lessen.
En van dezelfde moeder nog een gewoon bruin veulen. deze was lang niet zo lief als die andere.. ze had een eigenwil (dit was wel de enige merrie, de andere zijn ruin). als ze het ergens niet mee eens was bijten, en steigeren.. :s
De andere bonte was van een andere moeder, maar ook erg lief en leuk om te rijden, alleen wat schrikachtiger als de andere twee. maar ook goed in te rijden..

En op de hengstenshow in lunteren afgelopen zaterdagavond kwam er ook een neron afstammeling door de ring. een erg mooi diertje om te zien, ook bont, net zoals neron...

Neron schijnt trouwens ook naar de maat van de moeder te fokken... zo dekt hij ook shetlanders..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Ikkem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 10:44

Leuk om te horen dat hij fokt naar de maat van de moeder, wij krijgen dus als het goed is een groot veulen.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:19

Het klopt idd dat hij fokt naar de grote van de moeder!!

Zelf had ik een pony Aranka (1.38m) v.Baccarat ox en die heeft 3 veulentjes van Neron gekregen! 2 bonte en een palamino.

Het zijn hele leuke dingen , en ze staan nu allemaal bij de fokker (aranka terugverkocht aan de fokker)

ook heeft ze een heel leuk kleinkind! Hij heet krimh’s star ,
krimh x neron x baccarat .

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:59

Ik heb zelf een een 2 jarige hengst van hem.
Hij was vos bont dus precies zoals Neron. Hij komt uit een zwarte welsh C merrie, maar hij is al een stuk groter dan haar..
Verder is hij een schat van een paard.

Major

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:31

Ikkem schreef:
Over ongeveer anderhalve maand verwachten wij een veulentje van neron, we zijn allemaal erg benieuwd wat eruit gaat komen (is hij/zij bont??!!)
En nu ben ik benieuwd of iemand van jullie een afstammeling heeft van Neron? Alle info is welkom!

wel even laten weten wat het word he?!?!? Pling Pling Pling

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:22

Ik ben ook benieuwd wat eruit komt!

Hier een foto van onze neron, een stermerrie en een vande weinige platenbont bruin. Leida is een aparte tante absoluut niet verkeerd maar wel een met een eigen willetje. Tis niet echt een kinderpony, wel leuk om te rijden alleen behoorlijk pittig. Het enige wat je van haar zou kunnen zeggen is dat ze voedernijd heeft, maar ze zal je nooit wat doen. Ik vind haar onzettend leuk dier dat iets uitstraalt.
Deze foto is overigens vandaag zondag 6 maart gemaakt. Knipoog

Afbeelding

Major

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:03

wat een leuke merrie heb jij gabrycha! echt een neronnetje he Lachen leuk diertje!!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:10

Major schreef:
wat een leuke merrie heb jij gabrycha! echt een neronnetje he Lachen leuk diertje!!

Hey dank je! Bloos

Qua aftekeningen is ze net neron die heeft ook twee ronde buikvlekken alleen ze is anders ingekleurd Knipoog

Major

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:43

ja het is een leuk diertje.. maar neron is ook echt een super lieve, en mooie hengst Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:30

Partout is een Juventus x Neron..

Zijn moeder was dus van Neron, haar moeder was een grote appaloosa merrie.. Ze wilde er een grote bonte arabier uit fokken.. Wat eruit kwam: Een vosje met 1 stip op haar buik..

Afbeelding
Dit is ze.. Het veulentje is Partout..

Grote Partout:
Afbeelding

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:18

Ik heb er ook 1 een vos bonte. Zijn moeder was 1.60 en mijn Nero is ook 1.60 dus denk wel dat de moeder belangrijk is. Ik vind het een heerlijk paard.

Afbeelding

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:55

ik heb ook een Neron.
het is een vos van 1.53m.
echt super lief, je kan er alles mee doen.
maar zodra hij moet werken, wordt hij pittig..kan hij wel eens wegschieten enzo.
de laatste tijd gaat het al wat beter, maar er is een tijd geweest, dat was echt niet normaal.
maar kijk maar eens op http://groups.msn.com/bon-jovi
hij heet officieel Narratio-Chan, maar wij hebben hem bon jovi genoemd.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:49

Ik ben de nieuwe eigenaar van Bon Jovi.. Info is verteld door : Bon_Jovi, ik zal een foto plaatsen.
Dit is hij met een meisje erop die ook een pony heeft bij de stal waar hij staat. *Zijn lieve karakter!!
Afbeelding
Hij kan springen.. Nog niet echt hoog, ben er net mee begonnen en soms heeft hij heel veel zin om erover heen...
Afbeelding
Bij dressuur.. Hij kan pittig zijn zoals ''Bon_Jovi'' al had gezegd.
Afbeelding
Ik rijd wedstrijden met hem.. B+2