Paddox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Paddox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:41

Wie kan mij meer vertellen over deze hengst en zijn nakomelingen?

Jan_VT

Re: Paddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:45

eebaatje hier op bokt heeft er een zeer leuke van staan. Die kan je vast wat info geven.

Verder vind ik persoonlijk Paddox een hengst met veel allure, een krachtig achterbeen, en mooi voorbeengebruik vind ik. Hij heeft in mijn ogen een mooi front en exterieur in het geheel.

Dit jaar komt er bij ons geen hengst op de merrie, maar voor volgend jaar staat hij wel op het lijstje. Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:45

er loopt een Paddox X Mytens xx in het verrichtingsonderzoek van het KWPN mee.

PB Jurga van bokt eens zij heeft 2 nakomelingen van hem.

Ikkem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:52

Ik heb hem afgelopen zaterdag mogen bewonderen op de hengstenshow van de nieuwe heuvel, wat een kanjer zeg, en de twee nakomelingen die werden geshowd mochten er ook zeker zijn!
Veel kan ik niet over hem vertellen want ik heb me er niet zo in verdiept...

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:42

Ik heb ook een paddoxnakomeling een merrieveulen geboren in 2004
Afbeelding

Op de site van de nieuwe heuvel staat ook info over hem:
http://www.denieuweheuvel.com/

En op deze site staan meerdere paddoxnakomelingen:
http://www.palsma.com/

Overigens was ik afgelopen zaterdag ook op de nieuwe heuvel en elk jaar als ik weer ga is hij zo ontzettend vooruit gegaan.
Ik vind het een prachtdier met zeer mooie gangen.
Wat mij opviel bij de 2 nakomelingen is dat ze wat minder schoudervrijheid hadden en dus wel een mooi zweefmoment hadden maar dus niet mooi naar voren kwamen.
Wel een supersterk achterbeen, maar dit lijken alle paddoxnakomelingen te hebben.
Mijn veulen heeft precies hetzelfde als de 2 bovengenoemde nakomelingen.
Paddox zelf heeft schoudervrijheid genoeg dat heeft hij wel laten zien afgelopen zaterdag.
Ben benieuwd naar jullie mening hierover?

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:16

[quote="Merilyn"]er loopt een Paddox X Mytens xx in het verrichtingsonderzoek van het KWPN mee.

Deze hengst is gefokt uit dezelfde stam als mijn merrie. (zelfde oma)
Dus volg hem op de voet! Hij is door, dus het begin is er! Vingers aflikken

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:35

2e paasdag kun je hem bewonderen op de hengstenshow in lunteren bij de nieuwe heuvel. Ik heb hem ook gezien, mooi paardje, alleen jammer dat ze hem op zijn 5e al Z2 lieten lopen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:06

Paddox (Ferro x Darwin x Volckmar)
Geb. datum: 21 april 1997
Kleur: bruin
Stokmaat: 170

Verrichting Ermelo 2000 (16-03 t/m 24-05)
Eerlijk en betrouwbaar. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is voldoende ruim, voldoende krachtig en zuiver. In draf is sprake van voldoende ruimte. De hengst heeft veel houding, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. Voor het overige is het beeld in de draf wisselend; bij momenten is er sprake van ruim voldoende afdruk en laat de hengst zich goed schakelen. De galop is krachtig, zeer goed ondergesprongen, zeer goed in balans en er is sprake van veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Paddox ruim voldoende tot veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Paddox een matige afdruk. De hengst zou op de sprong het lichaam beter moeten gebruiken; hij heeft voldoende voorbeentechniek. Paddox toont over matig tot voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Paddox een matige aanleg en geeft hij zijn ruiter een matig gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Gedurende het gehele onderzoek heeft een gegeneraliseerde huidreactie de hengst parten gespeeld. De verschijnselen hebben zich middels medicatie goed laten onderdrukken.

Stap 7
Draf 7
Galop 8.5
Aanleg dressuur 8
Subtotaal dressuur 30.5
Plaatsing dressuur 4e
Afdruk 5.5
Techniek 5.5
Vermogen 5
Aanleg springen 5
Subtotaal springen 21.0
Plaatsing springen 8e
Puntentotaal 51.50
Plaatsing 7e van 9 (7)
Jaar verrichting 2000
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Paddox toonde een wisselende collectie, matig tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte en goed tot ruim voldoende van vorm. De schoft is goed van lengte en goed ontwikkeld. De schouder is doorgaans goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is meermalen gezonken, maar goed bespierd. De lendenen zijn doorgaans normaal gevormd en goed aangesloten. De croupe is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De broekspier is ruim voldoende van lengte. Het voorbeen is correct. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is lang en gebogen. Het fundament is doorgaans teer en straalt kwaliteit uit. De hoeven zijn normaal gevormd.
De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. De lichtvoetige draf heeft ruim voldoende ruimte en ruim voldoende souplesse. De veulens draven met een goede houding en een actief achterbeen. Het voorbeen wordt wisselend gebruikt. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop heeft voldoende ruimte. De afdruk is goed. Het voorbeen blijft iets vlak.
Geen bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 14 veulens uit 46 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Paddox voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Paddox is een royaal ontwikkelde, rijtypische hengst die goed in het rechthoeksmodel staat. De bovenlijn is sterk gesloten. Het fundament is fors ontwikkeld en straalt ruim voldoende kwaliteit uit. De hals is diep angezet.

HK KWPN Den Bosch 2000 (05-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Kampioenskeuring: 1e plaats.
De kampioen van de keuring is een best ontwikkelde hengst die over royale partijen en zeer veel uitstraling beschikt. Van zijn drie sterke basisgangen mag de galop worden bestempeld als uitstekend, vanwege het geweldige gebruik van het achterbeen en de houding en balans.
Moeder Janirma, die zelf Z- dressuur is, liep destijds een prima test met hoge cijfers voor haar basisgangen. De dressuuraanleg wordt verder ondersteund door Darwin, die Grand Prix-dressuur loopt en dressuurkwaliteiten vererft.
Janirma bracht 4 veulens (1 hengst en drie merries). Grootmoeder Danirma bracht onder meer het Z1-dressuurpaard Ino (v Darwin).

Stamboomindex (3 generaties): springen 113.
Verwachtingswaarde: dressuur 150.

Afbeelding

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:11

Jan_VT schreef:
eebaatje hier op bokt heeft er een zeer leuke van staan. Die kan je vast wat info geven.

Ja klopt wij hebben een Paddox X Don Primero X Kaiserstern. Word in juni 3 jaar.
Ik ben afgelopen zaterdag ook wezen kijken. Paddox liep erg lekker! Was voor mij de eerste keer dat ik hem onder het zadel zag maar het viel echt niet tegen! Vond het een super paard om te zien.
Ik zal morgen even een foto van Vicky opzoeken en hier in het forum plaatsen!
Ik ben ook wel erg benieuwd naar andere nakomelingen van paddox!

deedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:26

I have a mare due to foal to Paddox in April, hoping for a filly, the mare is by Rainbow bont hengst, he is a realy nice hengst i went to see him last year, his youngsters were all very tall and lovely movers.

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:07

Hier dan eindelijk de foto's van Vicky ( Paddox X Don Primero X Kaiserstern xx)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook erg benieuwd naar andere nakomelingen....... Vingers aflikken
En voor vragen kan je me altijd een berichtje sturen!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:40

ebaartje wat is vicky een super mooi paard zeg Vingers aflikken

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:59

Mijn merrie is 30 maart uitgerekend. En is drachtig van paddox.
Mijn merrie is een Capital ( BWP ) X Karatekid v Geelhof ( BWP ) X Symfonie ( KWPN ).
Dus ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Het maakt niet uit of het een hengst of een merrie is, als de geboorte maar goed dat en het veulen gezond is!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:56

Wij hebben een 3-jarige stermerrie en een jaarling merrie (Half tuigpaard) van Paddox op stal staan.
Zijn allebei hele lieve paarden, alleen de 3-jarige is op het moment aardig aan het puberen.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:46

nadezda schreef:
Ik heb ook een paddoxnakomeling een merrieveulen geboren in 2004
Afbeelding

Op de site van de nieuwe heuvel staat ook info over hem:
http://www.denieuweheuvel.com/

En op deze site staan meerdere paddoxnakomelingen:
http://www.palsma.com/

Overigens was ik afgelopen zaterdag ook op de nieuwe heuvel en elk jaar als ik weer ga is hij zo ontzettend vooruit gegaan.
Ik vind het een prachtdier met zeer mooie gangen.
Wat mij opviel bij de 2 nakomelingen is dat ze wat minder schoudervrijheid hadden en dus wel een mooi zweefmoment hadden
maar dus niet mooi naar voren kwamen.
Wel een supersterk achterbeen, maar dit lijken alle paddoxnakomelingen te hebben.
Mijn veulen heeft precies hetzelfde als de 2 bovengenoemde nakomelingen.
Paddox zelf heeft schoudervrijheid genoeg dat heeft hij wel laten zien afgelopen zaterdag.
Ben benieuwd naar jullie mening hierover?

tja ik denk dat hij dat in de loop der jaren meer is gaan ontwikkelen, hij had voor zijn draf wel "maar"een 7. dat voorbeentje komt vanzelf wel, het achterbeen is veel belangrijker Knipoog

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:25

Ja het achterbeen is echt super Bloos

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:07

Hier nog wat foto's van Paddox zelf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:20

Heldin is ook drachtig van Paddox...
ben benieuwd wat voor ettertje er nu weer uitkomt en of het weer een hengst is of nu toch eens een merrie... Haha!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:23

Ik ben echt benieuwd naar de nakomelingen dit jaar dus hou me op de hoogte Bloos

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:59

Ik heb nu een merrie veulen van Paddox. Is op 28 maart geboren.
Is nu nog git zwart maar wordt denk ik een schimmel, moeder is ook schimmel. Heeft aparte aftekening op haar hoofd, lijken wel 2 kolletjes en 1 wit voetje.

Is ontzettend brutaal en nieuwsgierig, en heel erg ondernemend, maakt zich ook helemaal niet druk als ze haar moeder even niet ziet, ze vermaakt zich zelf toch wel.
En kan zover ik nu kan zien, wel leuk lopen.

Ik weet niet hoe ik hier een foto op moet zetten. Bloos

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:16

Ik ben niet zo in de warmbloeden

Maar ik heb paddox zien lopen bij de nieuwe heuvel...

En echt wat een kracht die heeft in de passage daar stond ik wel van te kijken..