Elcaro.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Elcaro.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:56

Misschien is hier al een topic over maarja, zoeken gaat niet meer. Vandaar de vraag of er ook mensen zijn die mij kunnen vertellen over nakomelingen van Elcaro.

Odie

Re: Elcaro.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:12

De meeste Elcaro's die ik ken zijn zeer mensONvriendelijk, willen graag gericht slaan, hebben geen meewerkend karakter, zijn gevaarlijk op stal, maar ondanks alles kunnen ze wel bewegen en hebben ze een mooi lijf om te zien.

Ik ken meerdere mensen die een klap van een elcaro hebben gehad en aan de gevolgen zijn overleden. Dit is me bij welke andere afstamming dan ook nog nooit zo extreem opgevallen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 10:22

Odie schreef:
De meeste Elcaro's die ik ken zijn zeer mensONvriendelijk, willen graag gericht slaan, hebben geen meewerkend karakter, zijn gevaarlijk op stal, maar ondanks alles kunnen ze wel bewegen en hebben ze een mooi lijf om te zien.

Ik ken meerdere mensen die een klap van een elcaro hebben gehad en aan de gevolgen zijn overleden. Dit is me bij welke andere afstamming dan ook nog nooit zo extreem opgevallen.

Dat is minder. Heb je zelf ook een elcaro? Het schijnen wel hele goede sportpaarden te zijn.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:57

Het bovenstaande verhaal heb ik nog nooit gehoord.
Ken een Elcaro x Ferro, M2 dressuur en een prima karakter. Wil soms onder het rijden nog wel eens heet worden. Goede bewegingen en een goed exterieur.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:21

een vriendin van mij heeft een Elcaro die ZZ licht loopt (kan ook inmiddels ZZ zwaar zijn)
maar die slaat echt niet hoor
is gewoon heel lief opstal Knipoog
mooi paardje ,niet zo groot en heeft een beetje het uiterlijk van een spaans paard

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:53

De meeste Elcaro's zijn TOPpaarden!
Zeer getalenteerd, maar met een donders karakter waar je mee om moet weten te gaan!

Ik zelf ga altijd kijken wanneer er een jonge Elcaro te koop staat, het zijn dé perfecte dressuurpaarden, voor mij, maar weet waar je aan begint!
Wanneer zij aan het werk moeten zul je door het donderse karakter heen moeten prikken en over een flinke dosis doorzettingsvermogen moeten beschikken!

Wanneer je ze voor je hebt gewonnen, niets anders dan lof....
Jammer dat ze doorgaans niet aan de grote maat zijn, maar het zijn schatjes op stal en in de omgang Knipoog !

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 12:06

Dat is wat je inprincipe ook nodig hebt. Top paarden zijn nooit makkelijke paarden, en ook voor mij hoeft dat niet zo. Ik vind het niet erg als een paard flink wat karakter toond. Ik denk dat het wel een geschikte hengst is voor een aantal van onze merries.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:08

Ja maar Elcaro afstammelingen zijn echt to the limit!
Ze gaan net een stapje verder dan andere opstandige paarden!

Ik heb jou merries niet gezien, maar ik ben echt gek van Elcaro, dus wanneer je merries hebt die goed bij hem passen zou ik daar zeker voor gaan, maar het karakter is echt aanwezig!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:48

ik heb een elcaro x concorde
zeer mooi (sorry eigendunk) helaas te klein gebleven
kan goed lopen, is alleen op stal zeer onrustig (weven rondjes rennen in stal) en ze wil altijd aandacht
ze akn wat heet zijn met rijden maar niet schrikachtig en het is een dominant krengetje (maar voor mensen lief) ze kan ineens vanuit het niets helemaal flippen en daarna gewoon rustig zijn
ze kan absoluut niet stilstaan (opstijgen Verdrietig )
en ze kan absoluut niet tegen zwepen, en moet altijd haar grenzen letterlijk voelen
ik denk dat je bij welke hengst dan ook altijd goede en slechte eigenschappen hebt

een vriendin van mij heeft een elcaro x samber en je kan echt zien dat ze de zelfde vader hebben al hebben ze een zeer verschillende bouw
buiten willen ze allebij voorop tot er ineens iets is en dan staan ze allebij stil.

verder hebben ze gevoelige lymfeklieren

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:53

Ik heb zelf een Elcaro x Telstar (=Nimmerdor), dat is een hele hete merrie met héél veel bloed en karakter. Soms vervloek ik haar wel eens maar als je ermee overweg kunt zijn het paarden die altijd blijven lopen. Helaas heb ik haar moeten terugtrekken uit de sport wegens blessure. Ze heeft M1 dressuur gelopen en sprong in het L. Dit paard had het vermogen om dubbel Z te lopen.

Mijn merrie springt liever dan dressuur, geduld is moeilijk. Als ze een brave dag had met dressuur dan had je altijd een winstpunt en meestal ook prijs!

Zelf is ze een superbraaf paard die wel wat druk of gestresst kan zijn maar nog NOOIT gebeten of geslagen!!! Ook haar veulen (v. Numero Uno wordt 2 jaar) is superbraaf en is absoluut niet gemeen.

Mijn merrie heeft wel veel looplust en is dus niet geschikt als stalpaard, ze staat als het weer het toelaat overdag in de weide. Zij is ook erg dominant en de baas van alle paarden.

Ik kan iedereen een Elcaro aanraden, maar over het algemeen zijn het karakterpaarden met veel looplust en dat is niet geschikt voor iedere ruiter!

Ik ken zelf nog een Elcaro x Uniform en die was lui en niet voorwaarts, we kijken altijd wel alleen naar de vader maar er is bewezen dat het veulen 80% van de moeder meekrijgt. Dus kijk ook eens naar de moederlijn!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:57

Ik rij een elcaro x Welt hit II, een jong paard eerlijk maar geen makkelijke. In d'r eentje op stal vind ze niks dus staat ze wat heen en weer te springen en te hinnikken. met de anderen op stal is ze heel lief, geen echt knuffelpaard maar wel super braaf, ze slaat niet!!!!!!

met rijden niet makkelijk, heeft een goed hals mooie bespiering maar niet zomaar los in het lijf. Je moet er hard aan werken, vanaf het opstappen tot aan de ontspanning duurt best even. Soms wat kijkerig maar ze is pas 4 jaar. maar als ze eenmaal zich geeft dan loopt ze heerlijk en zit goed.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:57

kwintie schreef:
. Soms vervloek ik haar wel eens maar als je ermee overweg kunt zijn het paarden die altijd blijven lopen.
Mijn merrie springt liever dan dressuur, geduld is moeilijk. Als ze een brave dag had met dressuur dan had je altijd een winstpunt en meestal ook prijs!

Mijn merrie heeft wel veel looplust en is dus niet geschikt als stalpaard, ze staat als het weer het toelaat overdag in de weide. Zij is ook erg dominant en de baas van alle paarden.

!!

hoe herkenbaar
dat is precies zo bij mijne
in de proef gaan sommige dingen goed fout en andere dingen heb ik dan ook meteen 7ens (helaas telkens nog net geen winstpunt)
maar ze is ook pas een half jaar onder het zadel
en het is echt sommige mensen kunnen heel goed met haar ongaan en met andere lukt het gewoon echt niet
echt een paardje met karakter

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 18:46

Dat klinkt inderdaad allemaal wel goed. Ik houd wel van karakter paarden.
Ik heb een merrie van Balzflug x seclusive xx die goed bij hem zou passen en nog een spring merrie van Centauer Z x Daimler x Rinaldo.
En zo zijn er nog wel een paar bij ons op stal die erbij zouden kunnen passen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:06

Mansolein schreef:
Dat klinkt inderdaad allemaal wel goed. Ik houd wel van karakter paarden.
Ik heb een merrie van Balzflug x seclusive xx die goed bij hem zou passen en nog een spring merrie van Centauer Z x Daimler x Rinaldo.
En zo zijn er nog wel een paar bij ons op stal die erbij zouden kunnen passen.

Ik ben ook gek van Balzflug bloed! Echt karakter net als Elcaro's!
Wat dat betreft zou ik als ik jou was wel uitkijken!
Kan teveel zijn van het goede.... Knipoog

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:11

De balzflug is no een jonge merrie die aan moeders zijde volbloed is en dus wat het is aangelgd maar dat wil niet zeggen dat de nakomelingen dat ook zijn. Ik heb het al eerder gehad dat ik een hele heete merrie drachtig had van een ook heete hengst en het veulen dat er uit kwam was super braaf en makkelijk, dus zo zie je maar weer je weet het nooit.
Maar de Balzflug merrie is niet super heet hoor. Er zit wel flink wat bloed in maar ze is nog jonge en ze is het afgelopen jaar al wat rustiger geworden.
Het lijkt me wel een super combinatie! Ik zal er alleen nog even op moeten wachten want voor dit jaar staat de keuze al vast omdat ze vorig jaar niet drachtig is geworden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:13

hebben jullie trouwens ook foto's van deze paarden? Die zou ik graag zien.

celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:50

Ik heb net een elcaro gekocht 6 jaar alleen nog niet
goed door gereden. maar het is tot nu toe juist een super
knuffel vindt aandacht juist geweldig.
weet iemand trouwens wat meer te vertellen over casanova, die van mij is namelijk een Elcaro x casanova????

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:13

ik ken er ook 1, n Elcaro x Samber, die heeft me tot verschillende keren toe de wei zowat uitgemept, en ze stond n meter te ver weg om me kats voor mijn hoofd te meppen!!! t was ook nog ns n merrie met behoorlijk merriekuren, ze KON lopen maar t was er niet egt uit te krijgen ofzo!! T was egt zo'n Biatchje..... ze wist elke keer opnieuw n ander geintje t bedenken!!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:31

Ik heb zelf 3 elcaro's gereden. Allemaal 6 jaar. Een elcaro x casanova, elcaro x rechter en een elcaro x ariban. Vind het zelf allemaal fijne paarden alleen mijn eigen elcaro x ariban is wel iets eenkennig. Heb haar zelf zadelmak gemaakt een gaat 100% voor mij. Ze is 6 jaar oud en rijd er nu Z dressuur mee en M springen. Ze zet zich altijd super in en is helemaal niet schrikkerig. Okee ze vind wel een keer iets spannend maar als je rustig been geeft loopt ze gewoon door en is het goed. Het waren alle drie geen paarden waar je het af moest dwingen. Die elcaro x rechter loopt nu ook Z dressuur en is een heel braaf en simpel paard om te rijden. Deze 3 paarden waren alle boven de 1.70m maar jee hoort wel vaker dat er een kleintje van komt. Bij mij in de buurt lopen best veel elcaro's (dalen). Ken ook iemand die heeft een elcaro x glendale en die was bijna 1.80m. Ik denk dat je van elke hengst wel moeilijke karakters heb, maar denk dat ook zeker ligt aan de merrie en hoe je ze opleid. Deze paarden waren allemaal ook erg lief op stal niks aan de hand wel snel jalours als andere aandacht krijgen en zij niet. Deze 2 hadden ook geen merriekuren die andere was een ruin. Maar volgens mij heeft Wilting op 11 maart een hengstenshow. Elcaro is er dan vast ook wel. Is in manege de norwiek in Dalen.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:24

toen ik opzoek ging naar een nieuw paard kwam ik ook terecht bij een Elcaro. Dit heb ik tegen verschillende mensen verteld en zij raadde mij allemaal af om er alleen al te gaan kijken. Hij zou daar wel heel lief kunnen zijn, maar onder tussen.... Ach, ik heb nu een ander super paardje gevonden!! haha Haha!:D Geen Elcaro voor mij dus)