kruising draver en fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

kruising draver en fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 15:53

Weet iemand wat voor veulens je krijgt als je een draver (merrie) met een fries (hengst) kruist?? Als iemand foto's heeft zou ik ze graag zien Haha! Knipoog

Dus hoe ze eruit zien maar ook hoe hun karakter is ongeveer. bij elk veulen is dat natuurlijk anders maar wat je ongeveer kan verwachten. En ook welke kleur er sterker is etc etc.

Ik ben er over na aan het denken om mijn merrie (draver) te laten dekken. nou weet ik nog niet precies wat voor een hengst. Maar nou gaat mijn moeder (ik ook wel) misschien een frieze hengst verzorgen. Daarom dus mijn vraag.

Cowgirl

Re: kruising draver en fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:15

Dat soort kruisingen heb ik nog nooit gezien.

Maar fries kruisingen vind ik zowieso niet zo denderend.

Daarnaast zul je als draverx fries weer een echt draf paard fokken waar eigenlijk niemand iets aan heeft.
Als je je draver echt wil laten dekken zou ik zelf voor een arabier kiezen of nrps/volbloed.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:21

Ik heb zulke kruisingen ook nog nooit gezien, het lijkt me eigenlijk niets. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:25

radnah2 schreef:
Ik ben er over na aan het denken om mijn merrie (draver) te laten dekken. nou weet ik nog niet precies wat voor een hengst.

Misschien heb je wat aan de reacties in dit topic: viewtopic.php?f=51&t=361270&hilit=&start=0

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 09:46

Karin schreef:
radnah2 schreef:
Ik ben er over na aan het denken om mijn merrie (draver) te laten dekken. nou weet ik nog niet precies wat voor een hengst.

Misschien heb je wat aan de reacties in dit topic: viewtopic.php?f=51&t=361270&hilit=&start=0

bedankt voor de doorverwijzing Knipoog

Daar stonden wel 2 foto's van draver x fries die ikzelf erg mooi vond maarja elk veulen ziet er anders uit. Maarja ik weet nu wat ik ongeveer kan verwachten! Haha!