AVS arabiertje van eigenaar veranderd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekedar

AVS arabiertje van eigenaar veranderd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 14:43

Hoi

Wij hebben sinds kort een Merrie die is ingeschreven in het AVS stamboek. Nu wil ik ze wel op mijn naam laten zetten maar als ik alles optel kost me dat toch 100 euro (lidgeld, eerste keer lid, overscchijven). We hebben ze echter alleen gekocht als recreatie pony en vinden dit toch een aardig bedragje. Ik vroeg me af dat ik ze later nog kan overschrijven of als ik beslis van het niet te doen dat dit dan gevolgen heeft???
Ik heb al eens een e-mail naar AVS gedaan met deze vraag maar nooit antwoord gekregen.

Sodera

Re: AVS arabiertje van eigenaar veranderd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:11

ben je lid van de KNHS oid??
dan kun je ook je KNHS nummer invullen....
Ik heb van de zomer mijn KWPN-merrie op mijn naam laten zetten, en ben geen lid van het KWPN maar wel van de KNHS, bij het KWPN kosste mij dit dat iets van 26 euro ofzo( weet ik niet zeker hoor maar t was minder dan 30 euro)

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:11

Ik ben van niks lid eigenlijk.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 13:13

kan niemand mij wat duidelijkheid verschaffen? }> ?

Mooneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:54

Hoi,

Voor zover ik weet maakt het niet uit. Toen ik mijn Arabische merrie kocht stond zij op papier niet op naam van degene van wie ik haar kocht. Ik wilde haar wel op mijn naam hebben, dus moest ik van de laatste op het papier vermelde eigenaar een handtekening krijgen dat hij/zij er akkoord mee was ook al had ik mijn merrie niet van diegene gekocht. Bel anders gewoon even met het stamboekkantoor om te vragen hoe het zit. Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:38

Je hoeft je paardje je echt niet op naam te laten zetten. Inderdaad kost het lidmaatschap van het AVS veel geld. Op naam zetten heeft geen enkele juridische waarde. Maw, je toont er niet mee aan dat het paard van jou is.
Als je het AVS papier (zo'n geplastificeerd A4-tje) en het gele overschrijvingsformulier (met handtekenign van de vorige eigenaar) hebt, kun je altijd nog je paard op naam laten zetten. Dat maakt niet uit wanneer je dat zou laten doen.
Als je je paard later zou verkopen en het nooit op je eigen naam zou hebben laten zetten, dan nog kun je het papier + het gele overschrijvingsformulier van de oude eigenaar meegeven, en dan is het ook goed.

Kortom, als je niet met je paard wilt fokken, laat het AVS dan maar lekker zitten. Wil je wel ooit en veulen fokken dan zal je wel je paard op je eigen naam moeten laten zetten, maar dat kan op dat moment ook nog.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:27

Voor keuringen is het volgens mij ook nodig om het paard te laten overschrijven. En moet je ook lid zijn van het AVS.
Volgens mij zijn de kosten nog hoger dan 100 euro. Ik heb vorig jaar volgens mij rond de 120 euro betaald, maar heb de papieren toen wel aangetekend laten versturen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:32

Volgens mij is het het 1e jaar wel verplicht...maar de jaren daarna niet meer...maar kan het mis hebben Bloos

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 16:36

Ik heb mijn arabier ook op m'n naam laten zetten op de methode zoals je omschrijft. Je weet maar nooit, en ik wil hem toch graag op mijn naam.
En het jaar erop meteen afgemeld van lidmaatschap.