laattijdige papieren na overlijden moeder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

laattijdige papieren na overlijden moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:34

Ik heb een quartertje in het vizier. Alleen zijn er nog geen papieren van... Quarterje is nu bijna 2 jaar en de merrie is 2 maanden na geboorte overleden. Volgens verkoper moet dan met DNA onderzoek aangetoond worden dat het een hengstje is van de merrie die overleden is om de papieren in orde te krijgen. Men zou nu een officieuze melding hebben gekregen dat het in orde komt en dat DNA voldoende bewijs was.

Ik ken niet veel van registraties van veulens. Wat dient er te gebeuren als de merrie overlijdt na de geboorte en waarom dient er dan DNA onderzocht te worden, worden de papieren van de merrie opgestuurd na overlijden? Is dit de normale gang van zaken?

Dank aan ieder die me hier wat uitleg over kan geven.

Bacannie

Re: laattijdige papieren na overlijden moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:52

Ik vind het een beetje vaag dat hij dit niet meteen na het overlijden van de merrie heeft geregeld en volgens mij is dit niet de normale gang van zaken. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met het stamboek en aan hun vragen wat je het beste kan doen. Succes!