Afstammelingenrapport van Solitair (v. Voltaire x Libero H)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oxbow

Afstammelingenrapport van Solitair (v. Voltaire x Libero H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 23:54

Ik ben op zoek naar (de tekst van) het afstammelingenrapport van Solitair. Wie kan mij daarmee/daaraan helpen? Of vertellen waar ik het kan vinden, op internet?

En wie kan mij eventueel het dekgeld melden?

Vind het een erg mooi paard en wil er een nakomeling van fokken met een Calvados X Goodtimes x Akteur merrie
Laatst bijgewerkt door Oxbow op 23-02-05 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Re: Afstammelingenrapport van Solitair (v. Voltaire x Libero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:57

Ik heb het wel, maar nu niet de puf om het over te typen, wat ik mij herinner is dat ze teer in het fundament zijn en dat het beter afgewerkt mocht zijn.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:02

Afstammelingen 2004 (veulens)
Solitair toonde royaal ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn rijtypisch en hebben uitstraling.
De veulens van Solitair hebben sprekende hoofden. De nek is goed van lengte. De hals is lang, goed gevormd en wordt in beweging goed gebruikt. De schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder heeft een goede ligging, in sommige gevallen zou deze meer lengte moeten hebben. De rug heeft ruim voldoende lengte, in sommige gevallen is de rug wat week. De lendenen zijn voldoende bespierd. De croupe is goed van vorm, soms wat kort. De broekspier loopt ruim voldoende door. Het voorbeen is lang en correct gesteld. Het achterbeen is wat lang met een arm bespierde schenkel. Het fundament doet wat teer aan. De spronggewrichten zouden beter afgewerkt moeten zijn.
De stap is zuiver, heeft een goede ruimte en souplesse. In draf bewegen de veulens met veel zelfhouding en voldoende souplesse. Het voorbeengebruik is mooi. Het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De veulens van Solitair galopperen makkelijk aan met ruim voldoende zelfhouding.

Kort samengevat: Een uniforme groep royaal ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens kunnen goed stappen. In draf hebben de veulens een goed voorbeengebruik maar zouden het achterbeen resoluter onder moeten brengen. In beweging hebben de veulens een goed lichaamsgebruik. Het fundament is teer en zou in enkele gevallen beter afgewerkt moeten zijn.

Getoond zijn 18 geprikte veulens. De eigenaar had geen veulens geselecteerd. Twee veulens zijn thuis geïnspecteerd. Eén past in het beeld van de rapportage. De ander wijkt, met name in ontwikkeling, hiervan af.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 18 (+2) veulens uit 367 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig = vijf; voldoende = zes; ruim voldoende = zeven; goed = acht

Voor het dekgeld moet je even informeren bij de Wiemselbach.

www.hanshorn.nl

Oxbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 00:11

Dank je wel!