Inschrijven veulen KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanke

Inschrijven veulen KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:30

ik zou graag willen weten hoeveel het kost om een veulen bij het KWPN in te schrijven?
Het lidgeld is 75 Euro dacht ik.
Het zou dus gaan om een veulen van een KWPN hengst waarvan de moeder niet in het KWPN is opgenomen.
moet er dan extra betaald worden voor de opname van de moeder en in welk stamboek komt ze te staan ( a,b ??)

Sammie

Re: Inschrijven veulen KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:52

reg b denk ik, maar ligt eraan in welk stamboek de merrie wel is opgenomen.

Maar bel met het kwpn, die kunnen dat haarfijn uitleggen.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:14

Maar hoeveel kost de inschrijving van een veulen?

Het zit namelijk zo: het lidgeld van mijn huidig stamboek betaal ik toch aangezien een aantal veulens daar ingeschreven worden; voor een buitenlands veulen in te schrijven betaal ik 150 Euro.

Dus als ik al 75 Euro lidgeld moet betalen voor het KWPN mag de inschrijving van veulen + moeder niet meer dan 75 Euro kosten.
En daarbij register b : dat is toch waar de veulens van ongekeurde hengsten ingeschreven worden of vergis ik me

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:39

Nou ze hebben het niet over veulens, maar wel over merries in stamboek richtlijnen katern:

inschrijfgeld stb kwpn geregistreerde merries €46
inschrijftgeld stb niet kwpn geregistreerde merries €80.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:48

jeanke ,ik heb er 2 jaar geleden ook laten registreren en dat komt vanuit Belgie redelijk duur uit want je bent verplicht aan dna test (ook 80€ of zo ) +registratie van de dekking + registratie veulen , je moet foto's maken van je veulen en laten schetsen door je veearts ,of over de grens gaan

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 10:41

libke schreef:
jeanke ,ik heb er 2 jaar geleden ook laten registreren en dat komt vanuit Belgie redelijk duur uit want je bent verplicht aan dna test (ook 80€ of zo ) +registratie van de dekking + registratie veulen , je moet foto's maken van je veulen en laten schetsen door je veearts ,of over de grens gaan

heb de rekening ook zitten maken:
KWPN:
lidgeld 75
registratie dekbewijs 61
registratie veulen 61
inschrijven merrie 80
= 278 ( als dna moet bepaald worden + 80 = 358)
+ SBS staat niet op de A-lijst van het KWPN (gaan ze wel onderzoeken) dus moeder register B en veulen register A

als ik het inschrijf bij het sbs:
lidgeld 60 ( maar dat wordt dan verdeeld over 4 veulens) 15
registratie dekbewijs bij kwpn (moet gebeuren) 61
inschrijven veulen (dna inclusief) 150
= 226

Besluit is snel genomen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:57

jeanke schreef:
libke schreef:

heb de rekening ook zitten maken:
KWPN:
lidgeld 75
registratie dekbewijs 61
registratie veulen 61
inschrijven merrie 80
= 278 ( als dna moet bepaald worden + 80 = 358)
+ SBS staat niet op de A-lijst van het KWPN (gaan ze wel onderzoeken) dus moeder register B en veulen register A

als ik het inschrijf bij het sbs:
lidgeld 60 ( maar dat wordt dan verdeeld over 4 veulens) 15
registratie dekbewijs bij kwpn (moet gebeuren) 61
inschrijven veulen (dna inclusief) 150
= 226

Besluit is snel genomen

hangt er natuurlijk ook van af waar er een markt voor is .Ik heb een richebourg hengst veulen met z-papier ,hij was zo goed als verkocht tot ze tot de vaststelling kwamen van z-papier ,,met Kwpn papier zou ie verkocht zijn !!
Klinkt eigenlijk absurd want richebourg is richebourg ,hij gaat niet beter springen met een kwpn-papier ,maar ja .miss had die persoon bij Kwpn een lange arm (diende voor hengstopfok)

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:03

Je kan hem ook in Rheinland registeren. Daar heb ik net nog voor iemand geïnformeerd. Ze hebben een vaste prijs all-in voor de registratie van 1 veulen waar van de moeder nog niet is geregistreerd bij hun: 200 euro, dat is schetsen en (vol) paspoort inbegrepen.

Dit ging om een BWP merrie. De eigenaar wist het dan ook wel Lachen, BWP ging zelfs duurder uitkomen (was nog geen lid).