Is dit beter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Is dit beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:24

Ik heb een drachtige haflingermerrie die al 2 jaar geleden een keer eerder een veulen heeft gehad. Dat veulen hebben we nu nog steeds.

Ze stonden altijd samen in een x-tra large stal, maar ja moeder vind alles best wat de 2 jarige doet. Als de 2 jarige (die minder eten krijgt) het eten op heeft gaat ze over op moeders eten en nemen ze omste beurten een hap (of zelfs de moeder moet een paar happen wachten) Ook tussendoor neemt de 2 jarige graag uit de bak van moeder een hap.

Nu heb ik nog een haflingermerrie die in de stal (normaal formaat stal) staat.
Dat is een luchtzuiger die medicijnen krijgt.

Nu heb ik de moeder van de 2 jarige in de stal van die ander gezet en de luchtzuiger bij de 2 jarige. De luchtzuiger is de baas, maar accepteert wel dat de 2 jarige gewoon met hoofden tegen elkaar in de bak er naast eet, maar ze moet afblijven van de bak van de luchtzuiger. Medicijn voer ik uit de hand (is 1 handje vol) en hooi kunnen ze ook gewoon gezamelijk eten.

Bij de moeder van de 2 jarige kon je de ribben zien en wel een dikke buik van drachtigheid, maar ik denk dat ze gewoon de rust etc. in voeding nodig heeft.

Heb ik hier goed aan gedaan?

Tinne

Re: Is dit beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:56

Dat denk ik wel ja. Denk dat het voor de merrie (en veulen) straks ook fijner is dat ze de stal niet hoeven te delen met een 2jarige die zich overal mee bemoeit Tong uitsteken.

Faniek

Re: Is dit beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:09

Tinne schreef:
Dat denk ik wel ja. Denk dat het voor de merrie (en veulen) straks ook fijner is dat ze de stal niet hoeven te delen met een 2jarige die zich overal mee bemoeit Tong uitsteken.

Dat gebeurd zeker niet dan lopen ze al weer dag en nacht buiten Lachen Alleen degene met veulen staat dan nog in de x-tra large stal 's nachts Lachen