karakter kinderen wolfgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

karakter kinderen wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:34

hoi.
ik sta voor de keus mijn merrie te laten dekken.
ik vraag me 2 dingen af.
de eerste is; wat voor een karakter geeft wolfgang door.
de tweede is; wolfgang of koss.

de merrie is een kwpn paard met als vader epilot moeders vader is heemraat.
ze is dus half gelder.
merrie is zelfs voor gelderse begrippen er groot en zwaar gebouwd.
ze is zelf 1.70m erg werklustig en het belangerijkste een karakter zoals je ze niet veel tegenkomt,super gewoon.
vooral het karakter wil ik zo veel mogelijk behouden.

daarom twijfel ik zo tussen gelder en spring paard.
ik heb me nooit zo heel erg verdiept in hengsten dus alle hulp is welkom.
merrie laat ik dekken op advies van de da.
alvast bedankt Knipoog

Kaja

Re: karakter kinderen wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:20

Wolfgang is een echte all rounder!
Een schitterend mooi paard met kwaliteit!
Wij hebben geen directe kinderen van hem, maar wel kleinkinderen!
naar mijn weten een 10+ karakter! Succes... Knipoog

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:35

Mijn Wolfgangmerrie is een alfamerrie. Als een ander paard zich direct onderwerpt, is het geen probleem, maar o wee je gebeente als er eentje is die het toch wil proberen. Daar wordt korte metten mee gemaakt. Verder staat ze meestal ergens apart de boel in de gaten te houden. Naar mensen toe is ze wat eenkennig. (Dat merkte ik overigens ook bij haar moeder toen ik haar zag) Bekenden die worden geaccepteerd, maar een nietsvermoedende vreemde in de wei kan erop worden getest, of hij/zij talent heeft voor de honderd meter sprint. Haha!
Het is een intelligent paard, nieuwsgierig, moedig en heel robuust, maar niet aanhankelijk. Ik vind haar een prettig karakter hebben, maar ik denk dat ze ook veel van haar moeder heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:43

De wolfgang{en} die ik tot nu toe tegen ben gekomen waren allemaal hele mooie paarden,met goede bewegingen,maar wel heel gevoelig en eentje was echt super rillig.Maar wel eerlijke paarden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:54

Wil je graag dat het veulen een springpaard of een dressuurpaard word? Moeten de gangen verbeterd worden. En hoe is de merrie exterieurmatig?

Wolfgang fokt mooie types maar kan een kort voorbeen geven. Bij een dressuurpaard niet gewenst. Farn is wel weer meer springbloed.
Koss kan zelf ook heel behoorlijk springen en dus met de juiste combi ook een springpaard geven. Koss fokt mooie types met veel beweging.

Persoonlijk zou ik voor Koss kiezen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 15:22

bedankt voor de antwoorden zo ver.
de merrie is zoals eerder gezecht een erg grof paard met veel kracht in de achterhand.
haar hals schouder borst party is enorm. mischien iets te, maar nog steeds goed te rijden.
als ik voor koss zou kiezen versterkt dit dan niet te veel?
nogmaals karakter staat op de eerste plaats.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:08

er zijn nog wel meer hengsten met een goed karakter Haha! kijk anders eens bij een hengst die ertussen in zit.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:08

Ik heb ook een Wolfgang. Net als iedereen vind ik mijn eigen paard natuurljk het leukste en het beste. Wat karakter betreft is hij Uber-lief en ongelooflijk makkelijk. Wel vertoont hij erg dominant gedrag naar andere paarden.
Hij is niet eenkennig, maar hangt wel naar een baas. In dit geval ben ik dat dan. Haha! Als ik er ben wil hij niets van niemand anders weten. Hij is vrij afstandelijk, en erg gesloten. Fris, en bloederig. Dat laatste komt me nog wel eens mijn neus uit. Maar dat hoeft niet Bij Wolfgang vandaan te komen, de moeder van mijn paard is Uppercut. Maar over het algemeen is hij gewoon lief, lief, lief.

Ik ben twee jaar geleden bij Wolfgang wezen kijken, omdat ik enorm nieuwsgierig was naar de hengst zelf. Ik moet zeggen: niets dan lof. Ik ben echt weg van hem.
Er loopt nog een Wolfgang bij ons in de buurt, en dat is ook zo'n vreselijke lieverd. Een echte goedzak ook.
Ja, ik zou zo weer een Wolfgang nemen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:40

bedankt voor de reacties. Haha!

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:01

Ik heb slechts met 1 rechtstreekse afstamming van Wolfgang te maken gehad, maar het karakter van deze merrie kan in 1 woord omschreven worden als SUPER!!

Het is een lieve, vriendelijke, werklustige merrie.
Levert nooit problemen oid, altijd behulpzaam
Ook geweldig in de omgang met (kleine) kinderen
Braaf op concours etc.

De andere hengst waar je het over hebt ken ik niet, maar Wolfgang is wat mij betreft een echte aanrader!

Succes met je keuze!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:27

Bucephalus schreef:
Mijn Wolfgangmerrie is een alfamerrie. Als een ander paard zich direct onderwerpt, is het geen probleem, maar o wee je gebeente als er eentje is die het toch wil proberen. Daar wordt korte metten mee gemaakt. Verder staat ze meestal ergens apart de boel in de gaten te houden. Naar mensen toe is ze wat eenkennig. (Dat merkte ik overigens ook bij haar moeder toen ik haar zag) Bekenden die worden geaccepteerd, maar een nietsvermoedende vreemde in de wei kan erop worden getest, of hij/zij talent heeft voor de honderd meter sprint. Haha!
Het is een intelligent paard, nieuwsgierig, moedig en heel robuust, maar niet aanhankelijk. Ik vind haar een prettig karakter hebben, maar ik denk dat ze ook veel van haar moeder heeft.

Nou Bucephalus, dat weet ik wel zeker dat ze veel van haar moeder heeft.
Verder heeft ze zoals ik in eerder gegeven antwoorden kan lezen toch ook best wel veel van Wolfgang toch ???

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:53

Wolfgang of Koss Verward Geen van beide Clown

Ik heb er 2x eentje gehad uit een Wolfgang-merrie, 2 verschillende merries hoor.

De ene was een Concorde x Wolfgang en de andere een Lagos x Wolfgang.
De Concorde x Wolfgang was echt een viespeuk, voor je het doorhad lag je ernaast.
Maar wel heel veel elastiek, supermooi paardje en geweldig springen.
De Lagos x Wolfgang was ook wel een beetje een viespeuk, die kon zo omhoog komen en zich laten vallen enzo.
Later werd dat wel beter en was het een superfijn beestje. Heel mooi dier om te zien en geweldige gangen. Kon ook goed springen maar was niet snel genoeg van de grond.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:30

Mariek87 schreef:
Wolfgang of Koss Verward Geen van beide Clown

Ik heb er 2x eentje gehad uit een Wolfgang-merrie, 2 verschillende merries hoor.

Maar dat zijn geen rechtstreekse Wolfgang-afstammelingen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:42

Nou en? De moeder heeft evenveel (als het niet meer is) inbreng als de vader.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 17:06

Ik ken een Wolfgang een SUPERgroot paard, als elastiek in het lopen, op stal ook superlief, maar wel superrillerig. Moest zonder zweep gelongeerd worden en dan nog moest je niks doen anders vloog hij echt alweer door de bang zo eng vond hij het. Net als met rijden, er hoefde maar een harde windvlaag oid te komen en dan schrok hij alweer, maar in de omgang wel een superlieverd. Was wel een lastige combi dat bange en grote elastische!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 12:58

meiden harstikke bedankt.
laatste vraag,wat is verstandiger kwpn hengst of gelder voor mijn merrie?
ik denk dat ik het al weet maar alles is welkom.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:01

Een KWPN type RP Tong uitsteken

Maar ik zou sowieso een hengst kiezen met meer bloed als jouw merrie zelfs voor Gelderse begrippen erg groot en zwaar is gebouwd.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 19:24

dat idee had ik zelf ook al.
oke, nogmaals bedankt allemaal Knipoog