kwpn hengst Ilmeo en Optimist

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramona21

kwpn hengst Ilmeo en Optimist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:12

Hallo,

Ik heb een paard waar de vader Ilmeo van is. Ik was benieuwd hoe het karakter en vooral met het rijden deze afstammelingen zijn. Het is een schat van een paard, maar met rijden erg druk. Zal mij benieuwen hoe de andere paarden zijn.

Verder heb ik nog een twenter van Optimist, wie heeft hier nog informatie over, het gedrag ed.
De standaard info heb ik al( via het KWPN) ben erg nieuwschierig over deze nakomelingen }>

alvast bedankt voor de info!

Elisa2

Re: kwpn hengst Ilmeo en Optimist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:18

Hallo,ik ken{de} 2 Ilmeo's merries waarvan de 1 slechts 1.60 was maar geweldig kon springen,super voorzichtig maar een klein beetje flegmatiek,en de ander was denk ik rondt de 1.70 dat was wel een heet paard met ontzettend lange benen,beetje een stijf paard maar wel goede gangen verder, maar spingen kon zij absoluut niet.En verder heb ik laatst nog een 4-jarige Optimist hengst zadelmak gemaakt en dat was echt een super paard,zo'n goed karakter,ik kon er zo opstappen en mee weg rijden,hij deedt altijd z'n best en schrok nooit,hij was wel snel afgeleid en hij sprong uit het weiland.Maar voor de rest een superkarakter,ik heb zelden paarden gehad met zo'n superkarakter!

Vajramani

Re: kwpn hengst Ilmeo en Optimist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:43

Ik ken een nu 4 jarige optimist. Niet zo heel groot en ietwat beknopt.
Is nog wel wat vluchterig, maar verder een goed karakter.