info over appaloosa hengst Michael

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

info over appaloosa hengst Michael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 14:26

Ik heb gehoord dat de huidige eigenaresse van Michael, die inmiddels geloof ik ruin is, hier op Bokt zit. Ik wil in ieder geval weten waarop Michael is afgekeurd, ik heb namelijk een dochter van hem. Ben ook wel benieuwd naar zijn fokproducten....zijn er hier meer mensen met een Michael?

unamie

Re: info over appaloosa hengst Michael

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:47

micheal heb ik al 3 jarige op de keuring gezien toen hij werd goedgekeurd
het was een erg mooie hengst Cool
hij fokte niet verbeterend
wat precies zou ik even na kunnen kijken
hij kreeg maar weinig dekkingen (zoals zo veel appaloosa's) en dan krijg je toch geen goed beeld van de nakomelingen dus is hij afgekeurd
zijn vader was volgens mij van sonny af hojmark en van dat bloed is al zo veel voorhanden dat dat ook een reden kan zijn voor zo weinig dekkingen
hij heeft dacht ik ook nog bij hengstenhouderij Dibbits gestaan in Horsen maar dat weet ik niet zeker Knipoog

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:12

Ja hij heeft een jaar bij dibbits ter dekking gestaan. Hij was toen hij werd goed gekeurd in eigendom van M Lubbers te Garderen en gefokt door W van Spanje te Amerongen
Dit stond in het appaloosa nieuws toen hij werd goed gekeurd
"deze hengst heeft een fraai type met een mooie bruin en vos gestipte panterbonte tekening. Hij mist iets diepte. Het front is aansprekend. Het voorbeen is iets fijn onder de voorknie. Zijn stap is goed, de draf gespannen.
In 1996 heeft hij een jaar ter dekking gestaan bij hengstenhouderij Variabel in kootwijkerbroek
Michael heeft in 1995 6 merries gedekt, hiervan waren er op het moment van de afstammings onderzoek 5 van geboren, er moest er 1 getoond worden die geprikt was. Er werden er 2 getoond. De zelf gekozen had de appy kenmerken en de geprikte niet. Er stond geen verschil tussen de geselecteerde en geprikte veulen. De collectie bestond uit een uniforme groep rijtypische veulen uit uiteenlopende moeders. Het front van de veulens is aansprekend, goede hoofd-hals verbinding en een mooie goedgevormde hals, voldoende schoft en schouder met een goed lichaam. Het voorbeen is vaak ingesnoerd onder de voorknie. Het goed gestelde achterbeen wordt goed gebruikt. De beweging in stap en draf is ruim en elastisch. Conclusie : Handhaven

Ik zoek vanmiddag nog andere informatie over hem op Lachen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 15:25

Ah, leuk om te horen. Dan was het gelukkig toch nog wel best een goede hengst, bij een afgekeurde hengst ga je namelijk meteen van alles denken....Ik weet in ieder geval dat de vader van de moeder, Bentley een KWPN hengst, ook een heel aardig dier was, dus op zich is er niets mis met haar afstamming. Al komen haar gangen nog totaal niet goed tot hun recht; Venna is een echte zenuwpees en loopt ontzettend kort momenteel daardoor. Hopelijk wordt dat beter met training en als ze meer gewend is bij ons.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:52

Mijn merrie (Taro x Alex) heeft twee veulens van hem gehad. Helaas weet ik niet waar ze gebleven zijn.

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:17

He wat leuk om zo nog eens wat over michael te horen..
oja, ik ben niet zijn eigenaar maar zijn berijder.......
Ik weet dus eigenlijk niet waarom hij nu afgekeurd is.
alleen wel dat t niet aan zijn gedrag ligt, want het is een schatje..
als hengst en als ruin..