Nakomelingen van ROSSINI

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mies7

Nakomelingen van ROSSINI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:47

Heej,

mijn paard Kingston stamt af van de hengst Rossini. Kingston heeft een zeer lastig karakter. Toen ik hem net had had hij de eigenaardige gewoonte zich om te laten vallen zodra hem iets niet zinde... Als ik bijvoorbeeld ging rijden begon hij wel eens te steigeren en liet hij zich achterover vallen (is 3x gebeurd...). Als ik hem ging longeren kon hij zich zo vanuit de galop om laten vallen, als ik met 'm het bos in ging flipte hij helemaal (vooral als ik alleen was). Tijdens het opzadelen is ie er wel eens bij gaan liggen (zo vanuit het niets.. boem). Ook de vorige eigenaar had hier problemen mee.

Kingston is mee geweest met mij naar Deurne, waar ik de paardensportopleiding gevolgd heb. Daar is hij wel veel braver geworden, en inmiddels rijden we al weer een tijdje in de klasse Z, maar nog steeds heeft hij wel eens van die rare aanvallen. Soms kan hij ook volledig in paniek raken op concours (waar hij altijd spoken ziet) en dan voel ik z'n hart echt bonken als ik op 'm zit en staat ie helemaal te shaken. In de omgang is hij verder wel heel braaf maar hij heeft echt van die rare tics. In de wei kan ie zich een hoedje schrikken van z'n eigen schaduw en nog steeds schrikt hij van de hoefsmid die de warme ijzers onder z'n hoefjes aan 't passen is (rook/sissend geluid).
In het rijden is hij veel gehoorzamer geworden, maar hij is erg snel beledigd en als er een zweep aan te pas komt dan is ie helemaal op z'n teentjes getrapt. Voor beloningen is hij daarentegen weer overgevoelig (dat doet 'm goed Haha! ) en hij is ook gek op aandacht. Tis wel een knuffelpaard.
Anyway, ik was benieuwd of hier op Bokt mensen zijn met een nakomeling van Rossini en wat jullie ervaringen zijn met de Rossini-kids. Heb ik nou zo'n raar paard of heeft ie dit van z'n vader? De moeder van kingston was een hele suffe oude merrie die gewoon heel braaf was en geen vlieg kwaad deed, vandaar.