De KWPN hengst Kelvin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

De KWPN hengst Kelvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:33

Hallo,

ik ben op zoek naar info over de hengst Kelvin. Het gaat me dan voornamelijk om plaatjes. Van hem en van nakomelingen.

Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

groetjes joyce

Climax

Re: De KWPN hengst Kelvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:53

De KWPN site met alle hengsten erop doet het even niet, zodra die het weer doet kan ik wel een foto en info voor je vinden Haha!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:43

Afbeelding

Kelvin (Flemmingh x Ahorn x Erdball xx)
Geb. datum: 29 april 1992
Kleur: bruin

Verrichting Ermelo 1995 (13-03 t/m 20-05)
Eerlijk, betrouwbaar, evenwichtig. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken.
Stap ruim en soepel. Ook de draf is ruim en gemakkelijk maar zou wat krachtiger mogen zijn. Galop erg ruim en moest meer gedragen zijn. Laat zich in dressuur goed rijden, biedt voldoende aan maar zou meer gesloten kunnen gaan. Ruim voldoende aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Bij het springen zou hij meer moeten basculeren en meer elasticiteit moeten hebben. Voldoende afdruk en voldoende vermogen maar zou achter de sprong beter moeten afmaken. Als springpaard voldoende aanleg maar geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Stalgedrag en gedrag in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Na verrichtingsonderzoek niet in het stamboek ingeschreven.

Herkeuring Ermelo 1995 (08-06)
De hengst is groot, heeft formaat en postuur en beschikt over goede stap en draf. Zijn grootte is mogelijk reden dat de galop nog niet optimaal is. Een hengst met dergelijke positieve eigenschappen moet de kans krijgen zich te bewijzen.
Na herkeuring in stamboek ingeschreven.

Stap 7.5
Draf 8
Galop 6.5
Rijproef 7
Springen vrij 6.5
Springen ohz 6
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 66.50
Max punten 90
Plaatsing 17e van 27 (16)
Jaar verrichting 1995
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1997 (veulens)
De veulens van Kelvin zijn goed ontwikkeld, staan goed in het rechthoeksmodel en doen wat ondiep aan. In beweging gebruiken de veulens het voorbeen goed, maar het achterbeen komt onvoldoende tot dragen.
Het hoofd is mooi gevormd. De veulens hebben ruim voldoende nek. De hals is goed van lengte, maar moet meer bespiering in de bovenlijn hebben en is aangestoken. De schoftontwikkeling is goed. De schouder is voldoende schuin, maar kort. De rug is voldoende qua lengte en bespiering, de lendenpartij is wat week en arm bespierd. De croupe is hellend. Lengte en bespiering van de croupe zijn voldoende. De broekspier is kort, de schenkel arm bespierd. De stand van het voorbeen is correct. Het voorbeen is wat teer, maar de voorknie is ruim voldoende ontwikkeld. Het achterbeen is lang en staat vaak achter de massa. Het spronggewricht zou meer ontwikkeld moeten zijn.
De stap is voldoende ruim en soepel. In draf zetten de veulens de hals erop. De draf is ruim, maar de veulens komen weinig tot dragen. Het voorbeengebruik is goed. Het achterbeen wordt wel opgenomen maar traag en onvoldoende naar voren gebracht. De galop wordt niet gemakkelijk getoond en doet stug aan.
Een thuis geïnspecteerd veulen valt wat beweging betreft in positieve zin op.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Getoond: 16 (+ 1) veulens uit 58 dekkingen.

Afstammelingen 2001 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Kelvin voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Forse, sterkgebouwde, rijtypische hengst met ras en goed ontwikkeld fundament.

Bloedopbouw
We hebben hier van doen met de befaamde Freiminka-stam die aan de basis staat van talrijke sportpaarden. De Nimmerdor-zoon Ahorn - ooit met de prefix Olympic vanwege zijn springloopbaan - en Erdball xx, onder meer vader van Nick Skelton's fameuze Apollo, ondersteunen de sportgerichtheid. Kelvin zelf toont zich meer in de dressuurrichting met twee zeer goede basisgangen en een derde die zich nog moet ontwikkelen. Hij treedt daarin in de voetsporen van zijn vader, die meermalen een bewegingsmechanisme doorgeeft dat geschiktheid voor de dressuursport aanwijst.

2001 (februari) export naar Zuid Afrika (Zuid Amerika?); diepvriessperma beschikbaar

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 02:42

Sam Sam hier op bokt heeft er een leuke nakomeling van als ik me niet vergis. Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 07:54

Ik heb er een paar gekent, ooit heeft Marian(Dribbelkont ) een Kelvin gehad , als ik me niet vergis.
Een erg mooi paard beetje heet hoofdje .

En waar Annabel te beleren stond , stond toen ook een kelvin, was ook een bloedje mooi paard vond hem wel wat week in de rug, maar onder het zadel toonde die Vingers aflikken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:18

ik ken{de} er 1 hij is helaas overleden,dat was een 4 jarige toendertijd van 1.60,hij was dus klein maar had wel veel formaat.Onder het zadel was hij lui,maar of hij dat van nature was of dat dat erin gereden was,dat weet ik niet,hij had een niet zo mooie hoofd hals verbinding,de nek was te kort zeg maar,{of de onderhals te groot}

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:35

Dit em? Lachen

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:39

Hoe heet ie?

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:19

bedankt voor alle info

hebben mensen ook een foto van zijn/haar nakomeling?

zou ik leuk vinden om te zien Haha!

groetjes

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:30

nou die ik ken{de} is overleden helaas,dus geen foto..