Ergens volgend jaar ga ik mijn veulen beleren, hardstikke leuk natuurlijk. Maar ik heb ook mijn merrie nog staan, en aangezien het beleren en zadelmak maken erg veel tijd kost. Ben ik aan brainstormen voor een oplossing.
Ik wil echt zowieso een jaar lang het meeste gedeelte van mijn tijd aan het veulen besteden.
Een bijrijdster voor mijn merrie heb ik wel. Maar die heeft ook school etc dus kan niet iedere dag.
Mijn idee was om haar te laten dekken en goedkopere stalling te zoeken waar ze iedere dag naar buiten kan.
Wat me nog idealer lijkt, is haar naar een fokstal te brengen en haar 'uit te lenen' als fokmerrie. Mits daar interesse voor is natuurlijk, maar ze heeft wel goede papieren (welsh).
Mijn idee is dan dat hun de stalling en voer betalen, en eventueel hoefsmid. Dierenarts ed zijn voor mijn kosten (en eventueel hoefsmid).
Hun mogen de hengst kiezen en het veulen is dan ook hun eigendom.
(uiteraard alles duidelijk op papier afgesproken)...
Heeft iemand hier ervaring mee, en of dit uberhaupt wel eens gebeurt???
Merrie verkopen is geen optie, als het echt niet gaat, dan rij ik het veulen in en dan wordt die verkocht...
Leasen of verhuren daar begin ik liever niet aan, omdat je dan niet weet hoe je je pony terug krijgt, met het risico dat ze verpest is...

). Alhoewel ik wel denk dat een goede fokker er een heel leuk veulen uit zou kunnen halen...