Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lachmar schreef:Flemming en krack zijn hengsten die veel dekken, dus heb je er natuurlijk wel wat meer tussen zitten die ocd hebben, maar ik denk dat als je het verhoudingsgewijs gaat bekijken dat het allemaal wel mee valt.
De krack's en flemmings die ik ken zijn allemaal kerngezond op d'r benen.

avhemert schreef:Maar welk percentage van de Krack's en Flemminghs lopen op latere leeftijd (8+) nog volop in de sport? En hoe is dat vergeleken met andere hengsten?
Zo ook met Uniform....
avhemert schreef:
Maar welk percentage van de Krack's en Flemminghs lopen op latere leeftijd (8+) nog volop in de sport? En hoe is dat vergeleken met andere hengsten?

joostvangestel schreef:Ik heb geen idee van of dit waar is of niet. Vindt de vraagstelling nogal suggestief. Volgens mij dekt Flemmingh heel veel merries, dus zullen er ook wel heel veel nakomelingen van rondlopen.
ter vergelijk:
Een bruine kan schimmels fokken, mits hij een schimmel merrie dekt
Een schimmel kan ook schimmels fokken, maar heeft daar niet noodzakelijkerwijs een schimmel merrie voor nodig.
Maar goed, ik zou de vraag aan het KWPN stellen. Als de hengst inderdaad veterinaire gebreken fokt, dan is het aan het KWPN om hem af te keuren. Voorlopig begrijp ik dat hij preferent is, dus dat lijkt nog mee te vallen.

gabrycha schreef:Ik wou alleen maar kwijt dat Flemming een van de populairste hengsten was en dat meerdere seizoenen lang, de kans dat er een paar rotte tussen zitten wordt op deze manier aanzienlijk verhoogd!