Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zerena schreef:Ze hoeven ook niet te verkleinen, wil een echte springen erop hebben.
zerena schreef:Verder niemand??
ceasario schreef:zerena schreef:Verder niemand??
Is ze hengstig ,dan ???
amarins schreef:eey!!
ik heb zelf een merrie van Nubertus R, een springhengst, er zit een beetje anglo-arabier in, en voor de rest NRPS, maar dan wel de springkant. Hij heeft o.a. Nimmedor als achterlijn.
hij fokt opzich niet zo heel erg groot, maar dat verschilt ook per merrie..
daarnaast kan hij goed springen (heeft Z gesprongen) en heeft een heeelll lief karakter!! mijn neefje van toen 8 heeft erop gereden (o.a. gedraaft)..
(ja, de hengst is van mijn familie, maar daarom zeg ik dit niet (niet als reclame bedoelt ofzo) maar hij is gewoon een heel rustig en lief beest en daarom misschien wel geschikt voor jouwn paard...)
greets amarins
Mansolein schreef:Ik zou sowieso inderdaad kiezen voor een hengst die verkleind. Het is niet goed om zulke grote paarden te hebben. Niet alleen leverd dat sneller gezondheids problemen op maar ook is het niet makkelijk in het parcours.
TequilaRos schreef:Ik heb zelf gekozen voor Numero Uno. Ook omdat hij wel eens verkleinend wil werken. Hij is zelf internationaal 1.40 springen. En zover ik heb gehoord. (zie topic: viewtopic.php?f=22&t=315997)
fokt hij goede karakters.
zerena schreef:[
Nee maar aan kleine zitten ook weer nadelen, ik ( nou ja mijn vriend reed haar in het springen maar ze is inmiddels 16) heb niet zoveel problemen met die grote merrie, je moet er mee om kunnen gaan, maar ze is heel soepel door het lijf dus dat scheelt weer.
[/quote]
Desiree schreef:zerena schreef:[
Nee maar aan kleine zitten ook weer nadelen, ik ( nou ja mijn vriend reed haar in het springen maar ze is inmiddels 16) heb niet zoveel problemen met die grote merrie, je moet er mee om kunnen gaan, maar ze is heel soepel door het lijf dus dat scheelt weer.
[/quote]
Wat is klein? 1.70m? 1.65m?
En welke nadelen zitten er aan kleine paarden? Ik zie alleen voordelen: degelijkheid, minder gebreken in de botten en gewrichten. Ze zijn gemakkelijker aan elkaar te rijden en wendbaarder en sneller in parcoursen.
Wat paarden betreft durf ik te beweren dat kwaliteit in de grootte zit en dan wel zo: kleine paarden zijn degelijker.
Een merrie van 1.86m is gewoon veel te groot. Je moet echt een hengst hebben die verkleint. Als de hengst 6 cm verkleint is het nog onvoldoende, hij moet NOG meer verkleinen. Als je uit deze merrie een "klein" paard kunt halen, zal hij denk ik altijd nog gemakkelijk de 1.68m kunnen halen.
caranthir schreef:Nou, nou, rustig aan er wordt alleen advies gegeven. Ik vind dat desiree wel een goed punt heeft.
En niemand zegt overigens dat ze slecht is. heb je geen foto? Dat vind ik altijd verhelderend
Desiree schreef:Meiske, ik was alleen maar vooruit aan het kijken, dat is alles.
Stel dat je dat paard ooit moet verkopen omdat je gaat studeren, of dat er te veel paarden op stal zijn of om wat voor redenen dan ook, dan zeggen veruit de meeste mensen "zo'n groot paard? pfoeh, daar begin ik niet aan!"
Ik bedoelde het als een goed bedoeld advies en jij begint ineens flink te bekken. Over de hengst die ik genoemd heb, kreeg ik geen enkele reactie dus eh..... val jij eens effe lekker dood met je grote bek!
zerena schreef:[of Hold up premier(Narcos2 X quidam de revel)
[/quote]