Casantos voor LandwindII*Actueel merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Casantos voor LandwindII*Actueel merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:26

Volgend jaar wil ik mijn merrie laten dekken, en ben nu dus al lekker aan het rondsnuffelen.
Mijn merrie:
Orien = LandwindII (Landgraf) * stermerrie v. Actueel * Marconi (TP)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33958
Orien mag M2 starten.
Zwakke punten zijn haar rug, mag wat meer lengte in de hals, en is achter wel heel sterk maar stuwt wat teveel (op dit moment ook door gebrek aan training). Ze kan goed springen, basculeert goed, behoorlijk voorzichtig.
Ik heb zelf de voorkeur voor een leuke allround hengst met wat bloed, Ferro-bloed valt af, dit vind ik bij deze merrie absoluut niet passen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tip die ik van iemand kreeg (waar ik aardig wat vertrouwen in heb)
Casantos: Cantos (Contender*Goodtimes*Abantos)* Cassini I * Ahorn Z
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=8644
Afbeelding

Missouri

Re: Casantos voor LandwindII*Actueel merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:45

Casantos, een mooie, langgelijnde hengst uit een fijne merrie.
Een dier met een heel leuk karakter, fijn lopen (heel bewerkelijk, heel makkelijk) en goed springen.

Ik zou zeggen: doen!!! Ja Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:46

Ik vind Casantos een leuke hengst maar zou hem zelf gebruiken bij een merrie om wat te veredelen. Jouw merrie kan wel wat lengte en massa gebruiken. Ik denk dat ik bijvoorbeeld een hengst als Numero Uno zou kiezen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 19:42

Probleem is dat dit het eerste veulen uit deze merrie wordt, ik heb dus geen flauw idee hoe ze fokt, en wil er dus geen peperdure hengst bij doen.
Een jonge hengst is een optie (ik ben erg gecharmeerd van de jonge Casco (schimmel) van afgelopen keuring), en Casantos is met zijn 800 euro ook nog wel betaalbaar.
Uiteraard wil ik een leuk veulen fokken, maar een dure hengst voor een 'leuke' merrie is ook nog geen garantie- van daar dat ik het eerst een beetje wil aankijken Ja

Ik wil bij mijn merrie juist wat veredelen, op de foto's is het niet zó te zien, maar ze is behoorlijk beknopt en kan die lengte in haar lijf goed gebruiken, massa heeft ze wel.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:20

Is Landwind II ook dezelfde als Landwind IIB?

Ik heb niet zoveel verstand van fokkerij, maar ik heb een hele mooie Hemmingway* Landwind ruin gezien. (Zijn ook foto's van)
Hemmingway fokt volgens mij behoorlijk allround, er zijn ook al aantal goede dressuurpaarden uit voortgekomen.
Ik weet alleen hoe zijn afstammelingenrapportage is en weet trouwens ook niet wat die kost.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:28

ik bedoel idd LandwindIIB, maar da's helemaal een mond vol. Knipoog

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:04

Ik vind Casantos geweldig, zeker een allrounder, al is ie springgericht gefokt.
Kan zo lekker lopen. Keek nooit zo naar schimmels, maar viel als een blok voor deze toen ik m zag marcheren...

Mijn Ulft merrie krijgt als het allemaal goed gaat in April een veulentje van m.