Hegelhof's Enrico is een mooi bruin hengstje met 4 witte sokken en goed van type. Als ik me niet vergis is hij in de tweede bezichtiging geweest en zijn er ook wel eens slechtere hengsten dan hem goedgekeurd.
Zijn vader is Vechtzicht's Hero (Vechtzicht's Harmony x Revel Hibiscus)
zijn moeder is Bolster Elodie (Foxhunter Pantheon x Varpullan Ester)
Harmony is preferent en is vader van drie nationaal kampioen merries
Hibiscus is elite, europees kampioene en moeder van een nationaal kampioene (Vz Honey is een volle zus van Vz Hero)
Bolster Elodie (weet niet 1000% zeker of ze zo heet is een eerste premie merrie. Het kan zijn dat ze ster is.
Foxhunter Pantheon is preferent. Zijn vader is Penual Mark, zijn moeder de kampioen merrie Foxhunter Parakeet.
Varpullan Ester heeft bij ons in de wei gelopen als veulen. Toen brachten we haar moeder (Coed Coch Eirian) voor, die nationaal reservekampioene werd (1980). Ester werd zelf nationaal reservekampioene in 1984 en is Elite.
Hooghehof's Cyrano komt uit de lijn van Weston Gay Lady (zelfde lijn als Weston Falcon). Als ik me niet vergis is zijn moeder van Rondeel's Matheus. Veel Rondeels bloed in ieder geval en ook Bowdler Brewer. Ik dacht dat hij niet de minste was van de hengsten uit die lijn. Door veelvuldig gebruik van Twyford bloed was dat hengstje wel iets aan de fijne kant