nakomelingen Wallenstein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

nakomelingen Wallenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:10

Hallo,
Ik weet niet of dit topic al ooit geplaatst is of er ooit al gepraat is over Wallenstein op deze plaats, maar ik vroeg me af wie er een nakomeling van Wallenstein heeft. Ik verwacht namelijk zelf een veulentje van deze hengst.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de kleine Wallie's. Aangezien ik nogal verschillende verhalen heb gehoord. Kwa karakter zou ik graag dingen horen, maar ook kwa type en bouw e.d.
Foto's erbij zou natuurlijk het leukst zijn!

Ook ben ik benieuwd of er mensen zijn met Haflingers waarbij misschien de volgende Haffie's ook in de stamboom voorkomen:
-Aram van het Maathuis (vader van mijn merrie nl.)
-Rosa van de Belschuur (moeder van mijn merrie, vader Rosa is Pablo. Zou graag weten hoe zij eruit ziet, overige info ook welkom!)

Alvast bedankt

Woestein

Re: nakomelingen Wallenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:07

Hoi,

Ik heb een bijna 6 jarige ruin van Wallenstein (foto's staan bij ITP) en ja waar zal ik eens beginnen...
Volgens mijn hoefsmid zijn wallie's te herkennen aan hun slechte hoeven...o.a ook die van mij dus..
Qwa karakter is Woes echt een Haflinger...
Dwars, heftig, koppig, eigenwijs..het komt allemaal bij hem in ergere mate voor..
Maar als je hem eenmaal hebt dan gaat hij door het vuur (alhoewel dat heb ik nog niet geprobeerd maar bij wijze dan..) en hij is een echte showbink.
Vaak hebben ze veel behang en een echt mooie uitstraling.
Extrieur matig staan ze vaak bovenaan.
En ja wat wil je nog meer weten?
Zou zeggen vraag maar raak en je merkt het wel of je op alles antwoord krijgt...Haha!

Groetjes en ik ben benieuwd naar je veulen.

Angenita

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:02

Hai,
Ik had je volgens mij ook al op het haflingerforum gezien, toen vond ik de naam Woestein al erg lijken op Wallenstein en dacht toen al dat het een nakomeling ervan moest zijn.
Erg mooi beestje en ik las ook in de link in je onderschrift dat je ook met hem in de L gestart bent? Ik rijd met mijn merrie helemaal geen wedstrijden, maar wil de kleine toch wel wat meer in die richting gaan beleren. Dat is dus wel te doen met de Wallies? want zoals je zegt, ze schijnen erg koppig etc. te zijn.
Bij kraamstal post ik verder over het aankomende veulen, zodra hij/zij er is kun je daar de foto's zien Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:12

annalover heeft er 1 Haha!

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:50

ey..

van onze haf anka is aram van het maathuis haar opa en anka haar moeder is loni van het maathuis.. aram heeft ook in duitsland heel hoog in de dressuur gereden, volgens mij grand prix... dusss

groetjes ilona Knipoog

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:48

Sjen schreef:
Hai,
Ik had je volgens mij ook al op het haflingerforum gezien, toen vond ik de naam Woestein al erg lijken op Wallenstein en dacht toen al dat het een nakomeling ervan moest zijn.
Erg mooi beestje en ik las ook in de link in je onderschrift dat je ook met hem in de L gestart bent? Ik rijd met mijn merrie helemaal geen wedstrijden, maar wil de kleine toch wel wat meer in die richting gaan beleren. Dat is dus wel te doen met de Wallies? want zoals je zegt, ze schijnen erg koppig etc. te zijn.
Bij kraamstal post ik verder over het aankomende veulen, zodra hij/zij er is kun je daar de foto's zien Haha!

Dat klopt ook daar kom ik Haha!
Ik vindt Woestein echt een geschikt wedstrijdpaardje, je hebt ook Haffies die zijn wat rustiger van aard en die zijn een beetje ehhhh "sullig" (begrijp me niet verkeerd maar die hebben net niet dat beetje xtra), Woes pakt alles goed op en is ja echt een paardje die groeit tijdens een proefje en helemaal met publiek!
Nadeel van Woes is dat hij thuis niet graag wil dus daar train ik met name op de basis, dus het goed op de hulpen zijn en v>n, dat wisselen we af met een rechttoe rechtaan ritje over de tramdyk bij ons en ja van een goede buitenrit worden ze ook ontzettend sterk.
Ik denk met name dat het beangrijk is dat je veel met het veulen gaat doen, niet zwaar en veel werk maar vaak dingen laten ontdekken en wandelen enzo totdat het tijd wordt om hem/haar te beleren dan is het belangrijk dat je niet vergeet dat je een 3 jarige onder je zitvlak heb maar wel dat je vergeet dat het een Haflinger is...
Dus rijden alsof je op een standaard paard zit.
Mijn voorbeeld daarin zijn met name de Duitser's want de meeste rassen krijgen ze aan het lopen, al is de sportgerichte Haflinger fokkerij daar verder dan bij ons.
Ik zal de kraamstal in de gaten houden!

gr. Angenita

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:09

Hoi,

Mijn merrie heeft een 3 jarige nakomeling van Wallenstein. Ontzettend lief paard!

En ik heb nu een 2 jarige Wallenstein op stal staan, zijn koppie is net zijn vader, het karakter is van zijn moeder, druk en wispelturig.
Echt een aandacht vrager!
Als je wilt kan ik wel een foto sturen. want ik weet niet hoe ik die hier op moet zetten.

Ik heb trouwens ook stage gelopen bij de hengstenhouderij waar wallenstein staat, dus heb hem in het echt ook 6 weken meegemaakt, tijdens verzorging, dekken, rijden e.d. Echt een tophengst! Geweldige uitstraling en super karakter!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 23:48

Ja ik ben bij de Hengstenshow ook bij Wallenstein zijn tijdelijke stal geweest, op dat moment heb ik voor hem gekozen omdat hij op stal zo handelbaar was en dat met al die mensen erom heen. Helemaal geen druktemaker. En mijn merrie kan wat opgefokt doen en dat wil ik eruit hebben, dus vandaar mooi gecompenseerd dacht ik zo. Ook kwa uitstraling en het klassieke type viel ik helemaal voor hem.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 23:03

@ Walddisney: als je stage hebt gelopen bij Hans vd Berg, ben je dan toevallig ook bij inseminaties geweest in april? Omdat er bij de inseminatie van mijn merrie ook een meisje bij was die denk ik stage liep...
Zou wel toevallig zijn maar je weet het nooit he!
Is Walddisney ook de bekende Walddisney nakomeling van Wallenstein?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:32

Waldisney is inderdaad een nakomeling van Wallenstein en Walpurgis!!!
Als je een foto wilt moet je je mail adres maar geven dan stuur ik er wel een op!

Groetjes

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:50

Dit is een merrie van Wallenstein, eentje van een vriendin van mij.

[Edit Belker: Op verzoek van de eigenaresse van de haflingers de foto verwijdert]
Laatst bijgewerkt door Belker op 28-03-05 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:07

Bij mn verzorghaflingers stond eerst n leuke haflinger van Wallenstein..
Best heel erg eigenwijs beestje Haha! haha..maar wel heel leuk& lief enzo ..
Mooie gangen ook..
Afbeelding
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 21:23

@ Waldisney: volgens mij heb ik die foto al wel eens gezien op de site van Hans vd Berg Haha!
Maar je kunt me PB'en hoor! Ik wil wel zien hoe ze nu is!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:43

Heej mensen

De hengst wallenstein is van mijn oom dus kom er regelmatig op stal goede keuze hengst ik werk er wel eens ooit en super mooie afstammelingen staan daar ook van Wallie als je meer wil weten kan je altijd bij mij terecht en natuurlijk op de site www.haflingerhof.nl

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:31

@ Kruimeltje: mooi beestje Lovers
Zo mag die van mij ook worden Haha!