Krack C x ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syllie

Krack C x ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 22:12

Wat vinden jullie ervan om Krack op een Calando I merrie te zetten??

Climax

Re: Krack C x ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:12

Dat ligt eraan wat de sterke en zwakke punten van die merrie zijn Tong uitsteken

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 16:03

We hebben al een aantal nakomelingen van mijn merrie zelfgefokt, de rest van haar veulens zijn door haar vorige eigenaar gefokt. We gaan nu zelf wat meer de dressuurrichting op met fokken omdat we zelf dressuur rijden en niet springen. De springpaarden moeten wij dus altijd wegbrengen, en dat kost best veel geld. Vandaar deze combi. Weet nog niet zeker of ik met Krack wil dekken maar er komen wel fijne sportpaarden van. En ik ben gewoon nog in de rondte aan t kijken.

Op zich is mijn merrie een heel fijn beest maar wel een btje koppig en niet altijd even makkelijk, maar ze is wel eerlijk. Ze fokt paarden met een goed karakter maar het zijn absoluut geen doetjes. De gangen van mijn merrie zijn goed maar ik wil ze verbeteren, dan wil ik dat het veulen meer vanuit achter loopt en heel goed in balans kan lopen. Dus dat het meer kracht heeft als zijn/haar moeder. Snap je een btje wat ik bedoel??

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:17

Ik ben niet zo thuis in de dressuurpaarden en in eerste instantie dacht ik ook, Krack op een Calando, dat is wel jammer van het Calando bloed Knipoog
Maar als je zelf dressuur rijdt dan is het natuurlijk logischer om een dressuurpaard te fokken.

Wat ik van de Krack's heb gezien was ik nog niet zo heel weg van. Het waren eigenlijk allemaal een beetje vreemde maten (een paar hele grote en wat kleintjes) en ik vond ze allemaal zo wat drammerig.
Wel heel nieuwsgierig en toch wel braaf, en konden wel sjouwen.

Maar nogmaals ik ben niet zo thuis in de dressuurpaarden Knipoog

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 22:45

Thanks voor je reactie, iemand anders hier nog een mening over??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:30

Zou mijn keus niet zijn voor een Calando merrie.
Ik weet niet hoe jouw paard beweegt maar de kans is groot dat wanneer Krack geen beweging toevoegt je overblijft met een paard wat niet apart loopt, maar ook niet meer over het hout komt Knipoog