merriebrok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 16:20

mijn tinkermerrie is waarschijnlijk drachtig, ze is gedekt, maar niet gescand, dus we weten het niet helemaal zeker. Maar goed, ze is dus half april uitgerekend. Ze krijgt sinds 2 weken merriebrok.
Normaal gesproken wordt ze helemaal niet bijgevoerd, behalve in de winter, en ze kreeg eerst dus basisbrok en nu dus merriebrol..
Wat ik merk is dat ze gigantisch veel energie heeft, strontvervelend is en echt moeilijk wordt in de omgang sinds ze merriebrok krijgt. Ze is altijd al sterk geweest maar wel lief in de omgang terwijl ze nu echt vervelend is en irritant.. Scheve mond
Kan dit door de merriebrok komen? Of is het misschien gewoon dat ze last heeft van het veulen (als er een veulen in zit?) ..of mss het weer oid? ..Ze krijgt trouwens een halve kilo per dag, en ze staat 24/7 buiten

StalDiefdijk

Re: merriebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:33

Als ze half april is uitgerekend, moet je nu echt wel de dracht kunnen zien zonder te scannen. Die van mij mag ook op dat tijdstip en heeft al flinke buik en opzwellende uier.

Ze krijgt ook 4 kg merriebrok per dag en is gewoon relaxed (kalmer dan normaal door dracht zelfs).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 16:59

mijn merrie heeft een heel klein beetje buik, maar heb ook nog geen veulen gevoeld of zien trappen oid...
kan ht trouwens kwaad als ze niet drachtig is, en ze toch merriebrok bijgevoerd krijgt?

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:17

Misschien handig om haar te laten op voelen door een VA. Dan weet je het maar zeker. En kan je alle vragen die je hebt voorleggen. Aan gissen heb je ook niets. Pling

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:26

Mazzel-meid schreef:
mijn merrie heeft een heel klein beetje buik, maar heb ook nog geen veulen gevoeld of zien trappen oid...
kan ht trouwens kwaad als ze niet drachtig is, en ze toch merriebrok bijgevoerd krijgt?

Haha! Als ze niet teveel krijgt kan het weinig kwaad, ze krijgt er dan wel veel extra energie van Knipoog

Hetgeen jij beschrijft....dus eigenlijk....ze wordt er wilder van, een dragende merrie heeft die stoffen nodig voor haar veulen en verandert daardoor dus eigenlijk niet echt van gedrag.
Lijkt me handig om een DA te laten checken of ze echt dragend is, want dat buikje kan ook komen van het bijvoeren Ach gut