Chellano Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

derk

Chellano Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 14:54

Ben altijd een fan geweest van Chellano Z , maar hoor de laatste tijd niet zoveel meer over zijn eigen sportprestaties.
Waarom loopt hij alleen in de Sires of de world en niet meer op grote concoursen ?
Inmiddels zijn de oudste nakomelingen 4 en 5 jaar
Kent iemand nakomelingen van deze hengst die in de sport uitkomen :
hoe doen ze het , zijn ze werkwillig,willen ze graag over het hout, hoe is het karakter, hebben ze voldoende maat etc.

besita

Re: Chellano Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:28

volgens mij heeft dat toch met zijn karakter te maken dat ie nog weinig te zien is op concours .Wij hebben hier sateliet tv en kan dus bijna wekelijks de concoursen volgen .Ik spreek nog wel in de periode Lansink maar toen heb ik chellano verschillende keren zien heel slecht lopen ,echt staken omdraaien,de lucht ingaan maar dat zag je niet in het Z-magazine hoor daar worden de fokkers in onwetendheid over gelaten Huilen .op vrijspringproeven doen zijn producten het goed ,alleen afwachten hoe ze het onder het zadel zullen doen ,kwaliteit zal hij wel doorgeven maar zijn karakete Verdrietig Verdrietig r

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:21

Hier in de regio loopt een Chellano in het L mee.

Donkerbruin of zwartbruin, niet te groot(1.64 schat ik). Draaft niet bijzonder, maar wel goed galloperen. Lijkt wel fijn mee te werken en is ook zeker niet dom in het parcours. Springt ook mooi in de manieren, lekker los in het lijf en vlug in de reflexen.

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:02

Ik heb er 4 gehad. Allemaal een mooi model en maar 1 kleintje omdat het de eerste jaargang van Chellano was en het een kleine moeder was (1m60). De volgende 3 zijn ze allemaal groot genoeg en een mooie model. Maw ik heb al een hoop Chellano's gezien en nog geen enkele lelijke en allemaal veel vermogen en springtechniek. En springen kunnen ze allemaal. Ik heb er 1 naar Schockemouhle verkocht.

En andere heeft in 2004 2 keer de hoogste punten voor springtechniek gekregen voor het vrijspringen van 2-jarigen, in Heusden en in Luik in België.
In Belgie stonden vorige zomer op een regionale wedstrijd 4 bij de eerste 5 allemaal Chellano's uit de eerste jaargang.

derk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:17

bedankt voor de reactie's: zijn er niet meer chellano's op "bokt "
Is er al een springindex van chellano in belgie?
Zal het kwpn ook een index voor nederland bekend maken?

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:59

Bij Zangersheidestamboek houden ze geen indexen bij en bij hetb bwp zijn er te weinig Chellano's ingeshreven!
Dus ik weet het niet of er dayt zelfs van komt.
Wel weet ik dat Ultime Espoir (H Horn) uit een Franse moederlijn komt die vrij onbekend is.