Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
TequilaRos schreef:Maximaal 14 letters
Sjuimpje schreef:Het mogen maximaal 11 letters zijn, excl. spaties en leestekens.
Ze doen echter helemaal niet moeilijk over één of twee lettertjes meer.
Dat er zoveel saaie namen gebruikt worden ligt meer aan de fokkers en niet aan het KWPN.
jeanke schreef:Sjuimpje schreef:Het mogen maximaal 11 letters zijn, excl. spaties en leestekens.
Dat er zoveel saaie namen gebruikt worden ligt meer aan de fokkers en niet aan het KWPN.
Hoe minder letters je mag gebruiken hoe moeilijker het wordt om creatief te zijn binnen dat aantal.
Sjuimpje schreef:Het mogen maximaal 11 letters zijn, excl. spaties en leestekens.
libke schreef:Ik vindt de namen in Belgie "boers "klinken .ik vindt er trouwens weinig origineels aan .Onze merrie die wereldbeker heeft gelopen noemde NILY DE LA FERME ROSE ,en vondt dit echt belachelijk klinken ,Hadden ze toen in de federatie geen 1250€ gevraagd om en naamswijziging toe te passen dan had ik het zeker gedaan
Beber schreef:Veel Nederlandse "boeren" geven nog steeds " koeiennamen " aan hun veulen.
Of de moedernaam met de beginletter van het jaar.
.MissHIS schreef:Beber schreef:Veel Nederlandse "boeren" geven nog steeds " koeiennamen " aan hun veulen.
Of de moedernaam met de beginletter van het jaar.
Haha zoals Rilexta? Dat vind ik juist leuk en handig! Ik heb voor een merrieveulen ook al een mooie creatie klaar liggen.
Je kan evt. voor de sport altijd een andere naam kiezen (aub. wel de eerste letter aanhouden dan).
Anoniem schreef:Ik heb 2 KWPN veulens gefokt en de namen van deze veulens zijn:
Twinkle Eyes van de Helhoek en Zolyon's Eyes van de Helhoek
En ik heb nooit enig commentaar van het KWPN gehad en veulens zijn zonder problemen onder die namen in geschreven.
sigrid1182 schreef:
Mag ik vagen heb je dan een stalnaam aangevraagd en of geef je ze zo gewoon op .??
BV bij de welsh pony moet je officieel een stalnaam aanvragen e.d...
Sjuimpje schreef:Het zijn er echt elf, ik weet het voor 99% zeker.
Ik heb een Who's the boss gefokt. Een hele mond vol maar toch 11 letters èn origineel. Of je het mooi en leuk vindt is een 2e. Ik vindt het echter wel een super gave naam

Sjuimpje schreef:Even opgezocht.
"De naam mag niet meer dan 12 leestekens bevatten"
Volgens mij waren het in 2003 toen ik voor Boss een naam moest verzinnen toch echt 11 letters.
Anoniem schreef:Ik heb 2 KWPN veulens gefokt en de namen van deze veulens zijn:
Twinkle Eyes van de Helhoek en Zolyon's Eyes van de Helhoek
En ik heb nooit enig commentaar van het KWPN gehad en veulens zijn zonder problemen onder die namen in geschreven.