Afstammingen van Wellington??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freke

Afstammingen van Wellington??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:02

Haaii
Ik wou ff weten of er hier nog mensen zijn die ook een paard hebben met de afstammeling van Wellington. Die van mij is namenlijk een Wellington en wou ff weten wat jullie ervaringen er mee zijn of wat info over Wellington. Ik spring er meer maar wil nu misschien dressuurwedstrijden gaan rijden. Mijn idee is alleen dat hij toch meer geschikt is voor springen.
Groetjes Freke

Climax

Re: Afstammingen van Wellington??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:06

Wellington (Nimmerdor x Lucky Boy xx x Romeo) geeft idd wel leuke springpaardjes.
Heb er ook wel eens wat van gezien die het leuk deden in de dressuur.

Heb er nog niet een echte topper van gezien maar ik kan er natuurlijk wat over het hoofd hebben gezien Clown

xevera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:50

ik heb een wellington en rij er dressuur mee maar hij kan ook geweldig
springen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:15

Wij hebben een Wellington gefokt uit onze fokmerrie van Triton. Ze was helaas maar 1.60 maar kon echt abnormaal goed lopen. Ze miste een klein beetje voorbeen, maar had zoveel veer en afdruk, echt abnormaal. Wel had ze de neiging als je een tijdje niet reed om flink te bokken, net uit gemenigheid, maar dan was haar rug weer te slap geworden. Na een week onder het zadel kon ze al een super wissel springen. Schakelen was geen enkel probleem, tot aan galop op de plaats. Ze heeft een paar wedstrijden gesprongen op B- niveau. Ze sprong netjes, maar kon beter lopen. Wel sprong ze zonder problemen over de afrastering als ze het zat was (zo'n 1.50 hoog). Had ook een heel lief karakter op stal.
Ook mijn instructeur vond het een heel goed paard, dus het ligt niet aan de gekleurde bril. Ze was alleen absoluut te klein.

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:34

Ik heb een nakomeling van Emilion (Emilion is een goedgekeurde zoon van Wellington). En rijd er voornamelijk dressuur mee. Ze is nog jong, maar ik verwacht dat het een toppertje wordt. Wel is ze heel sensibel, wat gunstig is omdat ik met een hele kleine hulp al antwoord krijg. Ze heeft een sterke achterhand en idd veel afdruk, de galop is super. Verder is ze heel erg lief in de omgang.
Ze kan ook erg goed springen., daar ga ik binnenkort mee beginnen, ik heb dr. nml nog maar een paar maandjes.

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:58

Thx voor jullie berichtjes!!! Mijn Wellington heeft idd ook hele goede gangen maar je moet hem wel hard trainen om hem goed bijelkaar te krijgen. Als ik een paar dagen niet rijd loopt hij weer sneller op de voorhand en is het even moeilijk om hem weer voor elkaar te krijgen. Hij is namenlijk nogal lang gebouwd. Mja met veel trainen loopt hij soms echt supper. Springen is idd ook geen probleem voor hem.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:32

Wij hebben ook een Wellington x Ramiro x Lady killer
Hij is nu negen en heeft 30 punten in het Z springen.
Hij heeft meer potentie maar wij willen niet meer nationaal rijden.
Hij kan heel goed bewegen en is heel los in zijn lijf.
Je zou zo dressuur met hem kunnen rijden.
Het is een zwaar paard, hij lijkt heel groot,maar heeft een normale maat 1.68.