prins baccarat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinvaro

prins baccarat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:04

wie heeft hier nog meer een afstamming van of kent er nog een?
graag ook foto´s ervan plaatsen

dit is die van mij
pranco
Afbeelding

ik zoek nog een duidelijke foto van hem op

en zijn moeder is papanga

cinvaro

Re: prins baccarat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:47

kent niemand deze hengst?

de hengst stamt af van baccarat ox daar is wel wat over te vinden

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:07

Ik ken wel een paar Baccarat's maar geen Prins Baccarat's...

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:17

Ik ken een Baccarat en een Prins Abdullah, maar geen prins baccarat.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:54

Hij staat ook niet bij de hengsten van het NRPS, waar is hij goedgekeurd dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:25

Ik ken zijn naam wel. Prins Baccarat (v. Baccarat) is iig een volbloed Arabier, als ik het me goed herinner. Bij het AVS vind ik hem niet in de hengstendatabase en de NRPS-boeken heb ik niet bij de hand. Het kan zijn dat hij maar even in NL gedekt heeft en nu geruind is of naar het buitenland vertrokken? Of nooit goedgekeurd maar wel gedekt. Via Google zijn iig wel treffers te vinden, het is dus een bestaande hengst. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:34

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:44

Hee, de moeder is Papanga? Dan heb ik een volle broer van jouw pony gevonden, Prins Belfor: KLIK HIER

Prins Baccarat blijkt geen volbloed Arabier te zijn, maar een kruising Connemara ('Kr Conn'): KLIK HIER

De stamboom van zijn moeder staat op een Finse site: http://sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=209115

En via vaders kant blijkt ook zij Arabisch bloed te hebben (o.a. Naseem ox):
http://sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=8853

De foto bij de advertentie doet het niet meer, het is een oude advertentie. Maar misschien kun je bij de Goldwin's Hoeve eens informeren naar Prins Baccarat? Hun website staat in de advertentie genoemd.

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:43

al vast bedankt ik ga ook wer lekker verder met zoeken

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:08

Ik weet dat een meisje die bij mij op school zat deze paarden heeft gereden. Zowiezo Prins Belfor en volgens mij die schimmel van die foto ook. Ik zoek haar wel even op op bokt.

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:16

Wat leuk!! nog nooit eerder mensen die ook een prins baccarat afstamming hebben tegengekomen.

De eerder genoemde pony's Bohdjan en Prins Belfor heb ik op gereden!! Zij zijn volle broertjes en er is ook nog een zusje Byonda!
Er moeten nog veel meer volle broers en zussen rondlopen, want de fokker heeft deze combinatie van merrie en hengst echt jaren volgehouden.

Bohdjan en Byonda staan bij de Goldwinshoeve, waar ik rij. Belfor is iets meer dan een jaar geleden verkocht naar Blaricum.

Edit:

Mijn avatar is een foto van Belfor! Zal nog wat meer foto's plaatsen, vind je vast wel leuk!

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:36

Prins Belfor:

Afbeelding

Afbeelding

Byonda:

Afbeelding

Afbeelding
deze foto is alweer wat ouder, hier staat ze met haar veulentje Bohnisha. Zij werd bijna 2 jaar geleden geboren. Byonda verwacht in Mei (geloof ik) weer een veulentje (van Evanto's Nieuwmoed)

Op Byonda gaat nu een ander meisje rijden en Bohdjan heeft ookal sinds een jaar een andere berijder. Dit gaat heel goed, want ze zijn Groningskampioen in de M2 geworden.

Kon zo snel geen foto van Bohdjan vinden. Staan ook al een paar in vorige posts.
http://www.paulvanoers.nl/fotoreportages/tolbert2004/ppages/ppage394.htm

Mag ik vragen hoe oud jou pony is? Toen Byonda namelijk als 3 jarige bij de Goldwinshoeve op stal kwam was er ook een volle broer of zus bij, toen nog een veulen. Die zou bruin van kleur worden en dat is die van jou. Volgens mij moet die nu iets van een jaar of 5 zijn. Hij is toen vrij snel weer verkocht.
Laatst bijgewerkt door margriet11 op 18-02-05 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:41

Grappig, allemaal schimmeltjes. Aan de laatste pony kun je trouwens goed zien dat er Connemarabloed in zit, vind ik. Ja

Margriet, Evanto's Nieuwmoed staat toch ook op dezelfde stal? En weet jij waar Prins Baccarat staat en voor welk stamboek hij dekt? Ik weet wel dat zijn nakomelingen bij het NRPS ingeschreven kunnen worden, maar ik heb hem daar in geen enkel hengstenboek zien staan. Ik kreeg bij de zoektocht naar zijn stamboom allemaal links naar Scandinavische sites (Denemarken, Zweden, Finland) maar ik kon hemzelf nergens vinden.

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:46

Nee, ik weet ook heel weinig van Prins Baccarat.
Ben ook wel eens op zoek gegaan en kwam ook bij Connemara enzo uit. Maar veel meer heb ik nooit gevonden.
Ben ook nog nooit andere pony's behalve die van deze fokker met Prins Baccarat als afstamming tegengekomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:51

Cinvaro > ik dacht trouwens eerst dat je Prins Abdullah bedoelde. Jouw paard lijkt namelijk veel op mijn paard en hij is van Prins Abdullah. *LOL*

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:38

o super eindelijk broertjes gevonden

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 20:43

margriet11 schreef:
Nee, ik weet ook heel weinig van Prins Baccarat.
Ben ook wel eens op zoek gegaan en kwam ook bij Connemara enzo uit. Maar veel meer heb ik nooit gevonden.
Ben ook nog nooit andere pony's behalve die van deze fokker met Prins Baccarat als afstamming tegengekomen.

pranco is van 1998

en ik heb het adres van de hengstenhouder gekregen
dus die ga ik morgen even opbellen om meer informatie te krijgen

ik heb ook al de fokker van pranco opgebeld en die heeft me dus het adres van de hengstenhouder toegestuurd en een foto van pranco als veulen