Aquilino( Argenitus x Zeus )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Aquilino( Argenitus x Zeus )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 08:50

Hallo.

Ik zat op de website van Gestút st. ludwig te zien.
En zag dat Aquilino er ter dekking staat.
Wie kan mij wat vertellen over deze hengst, en over zijn nakomelingen.
Heb klein beetje informatie van hem ,en een paar foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje engels informatie :
First breeding in 1997: 1st place in North Rhine Westphalia according to LGS

The announcement at the end of the year 2004 made an impact: Aquilino (started breeding in 1997) took 1st place in North Rhine Westphalia according to the total prize money earned by his offspring. Be it dressage or show jumping - the double talented stallion passes on his genes sensationally in both disciplines. He belongs to the top 5 % on the German Federation´s Breeding Premium Ranking List.

Good news for the breeders: St. Ludwig makes it possible for its breeders that Aquilino will be at their disposal immediately. That Euro-stallion passes on nobility and motion sequence. His crop are much sought after abroad: Netherlands, Belgium, Sweden, Denmark, Switzerland.

The new owner Eva Senn (participated at the European Championship in Lipica and Mondorf, at the World Championship in The Hague and in the Olympics in Atlanta - rank 6 -, in the World Cup Finales in Gothenburg) has trained Aquilino up to Grand Prix. For his breeders, too, Aquilino will be a representative in sports on international level in the future. He will be a figurehead through his advertising effect.

Career
approved in Oldenburg in 1996
stallion performance test winner in Zweibrücken in 1998 (show jumping index 1st place as well)
trained up to Grand Prix
Breeding
the most pronounced type of Argentinus
the dam, daughter of Zeus is state premium mare and elite mare
third generation: thoroughbred Bucephalos xx, producer of excellent dressage horses
out of the dam´s line stem the famous sires Wanderfalk, Fredo (both of them from Oldenburg) and Weltweit (Bavaria)
Already the first crop in 1998 was overwhelming. Two years later his first two sons were approved. Aquilino produced foals that won gold and silver medals en masse. He passes on his charisma to his offspring without exception.

Afstamming :
Afbeelding

168 cm

Dressage Index: 126,70 Points
Jumping Index: 139,68 Points
Total Index: 137,59 Points - 1. Place
Licensed for: Hann., Oldb., Westf., Rhld., Associations of southern and eastern Germany
Abroad: Denmark, Belgium, Switzerland
Stud Fee: 870 Euro (only TG)

Zo Haha!

Maar ik zou graag jullie mening over deze hengst willen hebben, en willen weten hoe deze fokt.

Rhea

Re: Aquilino( Argenitus x Zeus )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:32

De hengst heeft zowel zwaar gesprongen onder Helena Weinberg als dressuur gelopen. Het is een mooi paard met een heel goed karakter. Bij st-ludwig hebben ze hem nog eens over een vlag heen laten springen. Een jaar later liep hij passage.
Ik heb niet veel nakomelingen gezien, enkele veulens. Dit waren mooie types met functionele bewegingen maar niet bijzonder. Kan we nog wel een 2,5 jarige ruin van hem herinneren die ze gecastreerd hadden om concurrentie te voorkomen, was het evenbeeld van paps.
Hij heeft inmiddels ook een aantal gekeurde zonen waaronder Aquilino's son.

http://www.horse-gate.com/ahd/ahd.html

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 10:48

Rhea schreef:
De hengst heeft zowel zwaar gesprongen onder Helena Weinberg als dressuur gelopen. Het is een mooi paard met een heel goed karakter. Bij st-ludwig hebben ze hem nog eens over een vlag heen laten springen. Een jaar later liep hij passage.
Ik heb niet veel nakomelingen gezien, enkele veulens. Dit waren mooie types met functionele bewegingen maar niet bijzonder. Kan we nog wel een 2,5 jarige ruin van hem herinneren die ze gecastreerd hadden om concurrentie te voorkomen, was het evenbeeld van paps.
Hij heeft inmiddels ook een aantal gekeurde zonen waaronder Aquilino's son.

http://www.horse-gate.com/ahd/ahd.html

Heb je btw ook nog een keertje gepbt over deze hengst Tong uitsteken
Het lijkt mij een veelzijdig paard.
Waarna ik opzoek ben , ik ben dit dier tegen gekomen 1 van aquilino : Afbeelding
Dat hoofd spreekt mij niet aan, mijn eigen heeft een kleine bolling tussen de ogen, en wil dit niet graag terug fokken, maar ja de moeder kan ook wat mee hebben gebracht, dus was wel benieuwt na meerdere nakomelingen.
Deze zoon van Aquilino ben ik ook tegen gekomen :
Afbeelding

Maar kwa gangen is hij niet spectaculair?
Hoe is zijn stap en draf en galop kwa soepelheid en ruimte

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:29

Schopje we staan inmiddels alweer onderaan Ach gut

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:36

Wij hebben een Aquilino op stal, een BLOEDMOOIE merrie met drie zeer goede gangen. Een echt toekomstpaard, en zij trekt totaal niet op het fotootje van daarboven.

Onze is Aquilino x Donnerschlag.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:57

Mooi bloed
Ben gek van donnerschlag bloed.
Heb je een fototje ?

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 00:03

Geen echte goeie foto.. Ik stuur hem later wel eens als ik op mijn andere pc zit (waar de foto opstaat)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 08:29

Okeej graag Haha!

akkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:59

ik heb een 5 jarige aquilino ruin. hij is nog geen jaar onder het zadel en doet het erg goed. hij heeft een goede galop en zijn draf begint zich nu goed te ontwikkelen heel ruim en gedragen. zijn stap is goed maar niet bijzonder. hij is echt super lief echt een knuffel die met iedereen overweg kan. iedereen kan hem ook rijden. en ook buiten is hij heel erg braaf net als op de trailer. springen heb ik nog niet met hem geprobeert maar ik ga hem binnenkort een keer vrij laten springen.
hij is donker bruin met een kolletje en links achter een sok. het is een corect gebouwd paard met uitstraling maar niet bijzonder mooi. gewoon oke. helaas heb ik geen digitale foto's van hem.
wel leuk die foto's van aquilino ik kon hem namelijk niet alleen zijn vader argentinus.