wie heeft er een nakomeling van Rhodium???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emilysissi

wie heeft er een nakomeling van Rhodium???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 07:57

Wie heeft er een nakomeling van Rhodium?
Ik wil mijn merrie waarschijnlijk ook laten dekken door Rhodium en ben dus benieuwd hoe ze zijn, qua kleur, gedrag, gangen etc.

Zabbie

Re: wie heeft er een nakomeling van Rhodium???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:27

Ik heb zelf geen afstammeling van Rhodium. Wilde hem eerst ook gebruiken voor dit jaar, maar vrienden van mij hadden van Robert Puck ( ruiter ) gehoord dat het een draak van een paard is, echt een rotkarakter.

Dus voor mij valt ie af.

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 11:40

Joh!! Is dat echt waar?
Op stal of in het rijden?
Welke hengst heb je nu gebruikt voor je merrie?

Hebben meer mensen de ervaring dat Rhodium een rotkarakter heeft?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:42

Met rijden, schijnt het echt een etter te zijn.
Misschien zijn er mensen die er anders over denken.

Ik vind het erg jammer, maar een goed karakter staat bij mij toch
bovenaan !!!

Ik ben er nog niet uit welke hengst het wordt.... vind het erg moeililijk
om te kiezen.

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 12:56

o, hou me op de hoogte welke hengst je kiest!!
Hoe is jouw merrie? Hoe ziet ze eruit?, en wat voor afstamming heeft ze?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:31

De merrie die ik wil laten dekken is een Saros XX x Duc De Normandie x Bourbon afstammeling.

Het is een fijn gebouwde merrie, best bloederig. Ze is +/- 1.64 groot en heeft goed gangwerk. Haar minpuntjes zijn een licht weke rug, en bokbenige voorbeenstand.

Ik zoek een hengst die niet al te bloederig is, en dus een strakke rug en geen bokbenig voorbeen. Ik wil graag een nuchter / koel karakter fokken, en een veelzijdig paard.

Ik heb wel een paar hengsten in mijn hoofd. Zie mijn topic "Hengstkeuze op Saros XX x Duc De Normandie "

Er is zoveel keus.....

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:07

wij hebben een 2 jarige Rhodium merrie uit een keurmerrie van Pele. Ze is ontzettend lief, donkerbruin tot zwart van kleur en is op dit moment denk ik zo'n 1.67 groot en groeiende, nog absoluut geen sprake van een rotkarakter!!

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:36

Ik ben in het bezit van 2 nakomelingen van Rhodium.

Allebei goudeerlijk in de omgang. Je kan er bovenop gaan liggen in de stal.

De 1 is wel een "wakkere", maar daarom heeft ze nog geen slecht karakter.

De andere is echt een kroeldier en is heel nuchter. Maar ook kroeldieren moet je opvoeden en kunnen wel eens boos worden.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:04

Ook wij hebben een Rhodium afstammeling bijna 2 is ze nu, een geweldig lief dier, zit goed in elkaar, kan lekker bewegen en is een super grote kroelkip.

Wat het karakter van Rhodium betreft daar is niets mis mee. Tijdens de hengstentest in Ermelo is hij een keer met zadel en al aan de loop gegaan omdat ze de deur niet goed dicht hadden gedaan, daar komt het verhaal van moeilijk paard vandaan.
2 jaar geleden ben ik een aantal keren bij hem op stal geweest (Dalhoeve) omdat we onze merrie door hem hadden laten dekken. Dat was midden in het dekseizoen en echt waar hij was super braaf.

Dat het lastig te rijden is, is kletskoek, alle hengsten worden tijdens wedstrijden, shows etc gereden op het scherpst van de snede het zo maximaal mogelijke (op dat moment) wordt er door de ruiter uitgehaald, daarvoor wordt een paard vaak bewust controleerbaar heet gemaakt, dat heeft echt niets te maken met een slecht karakter eerder het tegendeel.....

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:56

Fijn te horen dat de nakomelingen zulke fijne paarden zijn !! Daar gaat het uiteindelijke toch om.

Ik heb het ook maar van horen zeggen, heb zelf de hengst nog nooit "ontmoet ".

Maar toch komen die verhalen ergens vandaan......

Misschien is de combinatie met de moeders van deze nakomelingen wel erg goed geweest, qua karakter.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:05

"Rhodium is een eerlijke, sensibele hengst, die snel gespannen is. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich voldoende bewerken.
De stap is snel gespannen en daardoor niet altijd zuiver. De stap heeft van nature veel ruimte. De draf heeft veel ruimte. Rhodium draaft met veel afdruk en tact. Hij heeft veel zelfhouding en ruim voldoende souplesse. De hengst laat zich nog moeilijk sluiten. In galop heeft Rhodium zeer veel ruimte, een goede afdruk, een goede houding en ruim voldoende balans. Hij laat zich voldoende sluiten. Als dressuurpaard heeft Rhodium veel aanleg. Hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
Als springpaard heeft Rhodium een matige afdruk. Hij heeft een matige been- en lichaamstechniek. Rhodium lijkt voldoende voorzichtig en toont over voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Rhodium een matige aanleg. Hij geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden. "

Dit is wat er op de site van het kwpn staat, misschien dat mensen het sensibele karakter anders interpreteren.

ainay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:11

Mijn stalhoudster heeft een jaarling van rhodium.
Prachtpaardje. Kan heel goed lopen. Ze kan alleen af en toe wat dominant zijn.

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 16:11

Oh wat leuk om dit te horen joh!!
Nu weet ik zeker dat het Rhodium wordt!!
Zien jullie al een beetje wat Rhodium nou voornamelijk heeft doorgegeven? En hoe is jullie merrie?
Waar wonen jullie? Het lijkt me leuk om eens te komen kijken.
Enne..ik ga ook zeker eens kijken bij Rhodium, ik moet toch weten wat ik fok.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:08

Wij hebben een Rhodium x Samber x Voltaire staan. Donkerbruine 2-jarige hengst. Superlief karakter een echte knuffel!

Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:41

Even terug komen op het bericht van Zabbie (zeg ik dit nu goed) over Robert Puck, dat is wel erg vreemd. Toen ik bij de Dalhoeve was heeft Robert Puck mezelf verteld dat hij maar wat graag sprong met Rhodium, Hans-Peter was hier geen voorstander van maar als die hem niet kon rijden dat dit Robert dit.
Hij heeft zelfs nog aangeven dat het commentaar van de keuringscommissie niet juist was. Ze bekijken hem teveel als dressuurpaard, terwijl hij geweldig kan springen.

En dit heb ik niet via via, dit heb ik persoonlijk uit zijn mond.

Wj hebben voornamelijk voor Rhodium gekozen omdat hij veel maat heeft en een geweldig goede rug. Dit omdat de bovenlijn van onze merrie wel wat sterker zou mogen zijn. Zo op het eerste gezicht, het is nu een bijna 2 jarige dus niet op haar mooist lijkt het een hele goede keuze te zijn.

Ze is in elk geval mooi van kleur, is superbraaf echt knuffelig, heeft maat en zit goed in elkaar.

En wil je langs komen dan ben je altijd welkom, waar zij staan, staan nog een aantal Rhodiums in de opfok

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:44

vreemd zeg, Robert Puck vertelde tijdens de eerste hengstenshow waar Rhodium werd geshowd toch dat ie echt niet fijn te rijden was...

Zal ie wel een slechte dag gehad hebben.

Ik zei al, ik was er zelf niet bij. Er heeft ook een stuk in de paardenkrant gestaan waarin stond dat Rhodium erg snel gespannen is en daardoor niet goed uit de verf kwam.

Gelukkig bevallen de nakomelingen wel.

Afgaand op het commentaar wat op de site van het KWPN staat weet ik wel dat ik hem niet ga kiezen, ik heb al een bloederige merrie en wil absoluut geen sensibel, gespannen paard fokken, dat risico ga ik niet nemen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:38

gaaf paard maar zeker niet de makkelijkste!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:40

beppies schreef:
Even terug komen op het bericht van Zabbie (zeg ik dit nu goed) over Robert Puck, dat is wel erg vreemd. Toen ik bij de Dalhoeve was heeft Robert Puck mezelf verteld dat hij maar wat graag sprong met Rhodium, Hans-Peter was hier geen voorstander van maar als die hem niet kon rijden dat dit Robert dit.

Waarom zou Robert Rhodium springen als Hans P hier geen voorstander van is?

Op zich is hij verstandig als hij zijn mond houdt over het lastige karakter van een hengst, helemaal als hij er zelf af en toe opzit!

nana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:47

Hoi

Ik heb ook 2 nakomelingen van rhodium gefokt.
1 hengst die is verkocht en 1 merrie die heb ik nog en die blijft bij mij.

kijk maar even op de site of ik er goed aan doe om Zavita v. Rhodium op te fokken.

Groetjes

www.claudia.cu2.nl

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:52

Heb zelf een Rohdium veulen en dat is echt een giftig ding. Nergens bang voor en hondbrutaal. Je kan je rug er niet naar toe keren of je hebt al kans dat ze in je nek zit. Ze is wel bloedmooi! Over dat rottekarakter van Rohdium; ik hoor niks anders dan dat het echt rotbok kan zijn. Hij schijnt nogal behoorlijk 'hengst' te zijn. over het algemeen betekent dat zeer brutaal.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:05

Ik zat er eigenlijk aan te denken om hem op mijn Belisar merrie te gebruiken dit jaar. Maar zij is zelf ook zo'n ongeloofelijke druktemaker...zou je denken dat Rhodium dan ook geen goede match zou zijn?
En ik was er eigenlijk al uit... Huilen
Nu weet ik het niet meer zo zeker als ik al die verhalen hoor. Die merrie van mij is al zo'n heethoofd en snel gespannen... .