Pacific of Sheraton

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeanke

Pacific of Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 15:26

Heeft er iemand info over volgende hengsten? voornamelijk op wat voor merries ze best gebruikt worden?
Sheraton: Indoctro-Calypso II- Grannus
Pacific Corland- nimmerdor-Joost
Ik was erover aan het nadenken om mijn Tenor Manciais (Grand Veneur x Nankin x Ibrahim* goldspring de lauzelle(v. gotthard) merrie door één van de twee te laten dekken

jeanke

Re: Pacific of Sheraton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 15:39

aangezien de profielen het niet doen zal ik hier maar enkele foto's neerzetten:

Afbeelding

Afbeelding
zie juist dat ik hierboven een haakje ben vergeten : het is dus een Tenor Manciais x Goldspring de Lauzelle x Widukind de Lauzelle - merrie

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:55

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:58

Hoi,

Even VDL bellen of faxen wat voor een merrie in jouw bezit is en hun kunnen je vast een passend advies geven.

Veel succes. Pling

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:11

Ik wil je 1 goede raad geven: je moet niet uitgaan op de keus van: oh wat een mooie hengst... je kunt beter iemand (met een goede fokervaring) vragen wat die erbij zou doen... hebje meer aan als een slechte nakomeling van een mooie hengst.

Suc6 Koe

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 08:40

Jeroentje schreef:
Ik wil je 1 goede raad geven: je moet niet uitgaan op de keus van: oh wat een mooie hengst... je kunt beter iemand (met een goede fokervaring) vragen wat die erbij zou doen... hebje meer aan als een slechte nakomeling van een mooie hengst.

Suc6 Koe

Ik vroeg alleen of er mensen zijn die deze twee hengsten kennen en willen vertellen op wat voor merries ze het beste passen zodat ik kan beslissen samen met hun afstamming en prestaties of ze op deze merrie passen of eventueel op haar dochter.

Het is nog altijd ZEER spijtig dat die profielen niet werken zodanig dat niet iedereen weer denkt van: "die muts kent er niets van en wil een veulentje gaan fokken"

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:10

Je moet naar de tekortkomingen van je merrie kijken en kijken of de hengst dat wel genoeg heeft. Als je meer bloed wilt moet je eer geen zware hengst op zetten. Voor meer beweging moet je een goed bewegende hengst kiezen, maar dan moet je ook weer op andere punten letten.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:43

Zoals Lida als zei kun je idd het beste contact opnemen met VDL.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:07

Stuur er vandaag nog een email naartoe met al de gegevens van de merrie