Herkennen jullie paarden uit deze stamboom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yoghurt

Herkennen jullie paarden uit deze stamboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 14:18

Hoi, ik ben de stamboom van mijn paard een beetje aan het uitpluizen, en probeer informatie over de verschillende hengsten en merries te vinden. Mijn paard is 20, dus de stamboom is nogal gedateerd (of gewoon klassiek haha) Maar misschien dat de paardenfokkers van de oude stempel hier nog iets in herkennen?

Komt ie:

Paard: Clothilde (KWPN) 1.56 m, opgenomen in veulenboek
geb. 25-07-1984

Vader: Nabuur VV Uppercut Pref XX VVV Fighting Don XX
VVM Thrilled XX
VM Clara Keur VMV Senner
VMM Okarla D Model Pref

Moeder: Witonia (VB) MV Planeet MVV Cher XX
MVM Gina Trak.
MM Fatonia Ster MMV Farn Keur
MMM Tonia B Model

Heeft iemand misschien informatie over één van deze paarden? Of misschien wel foto's? Van Nabuur of Farn zijn er vaak voldoende foto's (hoewel die natuurlijk welkom zijn!) maar ik ben ook benieuwd naar bijvoorbeeld Uppercut of Cher, en naar de merries uit deze stamboom. Als je iets weet, laat het me hier ff weten of stuur een PB. Bedankt!

Sammie

Re: Herkennen jullie paarden uit deze stamboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:42

Afbeelding
Uppercut xx

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:51

Kijk even op www.paardenfokken.nl Daar kan je in ieder geval Clara vinden. (Heb ff voor je gekeken) Gewoon naar "zoek een paard" gaan, en dan Clara intypen. Dan kies je de Clara met als vader Senner. Er staan ook foto's bij!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:15

Ik heb een site gevonden waar een paard staat met (voor een deel) dezelfde stamboom Tong uitsteken hoop dat je er iets aan hebt:
http://www.nawpn.org/Grandstar.pdf

Het is volgens mij wel een goeie, dus das nog wel extra leuk Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:17

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:19

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:26

Ja over de Carla stam is idd genoeg te vinden. Meerder dekhengsten en sportpaarden komen daaruit. De moederlijn van dit paard lijkt me intressant er om wat over te vinden.

Daisy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:59

Je kunt volgens mij gewoon bij het KWPN informatie opvragen over je paard. Wat ook een hele leuke site is, is www.paardenfokken.nl
Hierop kan iedereen zijn eigen paard invullen en er staan er al best veel op. Soms ook met foto's.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:02

Heeft die Tonia als vader Karolus dan is zij de moeder van Eufraat v. wachtmeester die de volle zus Darona heeft. Ook de hengst Mooiman v. Flemmingh komt uit deze stam.

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 11:12

Heej viefdepief. Die Grand Star lijkt inderdaad erg op mijn paard, de kleur alleen al.
Mensen bedankt voor jullie info, via paardenfokken.nl ben ik al veel verder gekomen. Het leuk zijn als ik nog meer info en foto's van vooral de merries kon vinden. Ik ben ook wel benieuwd naar de hengst Cher xx en Fighting Don xx. (Ja dat is echt al lang geleden he). Informatie is vaak wel te vinden, maar foto's zijn vaak veel moeilijker op te sporen.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:02

Ik ben in het gelukkige bezit van een "jonge" Uppercut XX merrie, genaamd Alanta, ze wordt dit jaar 23 jaar, dit is dus een Uppercut x Sinaeda, ik denk dat ze nog een van de laatste rechtstreekse nakmelingen is van Uppercut, superkarakter!!!