Ginus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

Ginus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 13:39

op welk type merries past Ginus het best?

Franske

Re: Ginus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:36

Ik is ook benieuwd Lachen

kittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:45

Ginus past het beste bij merries die bloed voeren.

Hij zit dan ook "dicht bij het oude bloed".

De paarden uit deze stam( Nini III) zijn laatrijp en groeien lang door.

Het werd tijd dat de kwaliteit van deze stam nu gewaardeerd wordt.

Zowel op keuringen als in de sport worden keer op keer toppers uit deze stamgeboren en de nakomelingen van Ginus hebben dat bewezen.

Ginus is ook nog eens een directe nakomeling van Renville ! Fokkers grijp Uw kans !!

Als KWPNer moeten wij deze oude lijnen koesteren! Het is deze basis die onze fokkerij groot heeft gemaakt.

Denk ook eens aan Havinia die in Jerez alle grote KWPN namen achter zich liet en nu afgelopen weekend op Zangersheide een kwaliteitsvolle kleinzoon van Heartbreaker kreeg goedgekeurd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:17

Mijn zus rijdt en reed een paar paarden uit de stam van de fokker van Ginus. De nini stam is een gelderse stam. De Ginussen die ik gezien heb kunnen allemaal gruwelijk springen maar zijn ook allemaal niet erg aan de maat(1.60-1.63). Persoonlijk vond ik ze nieteens heel zwaar(ik houd wel van een beetje massa) maar een merrie met bloeduitdrukking zou niet misstaan. Volgens mij is Ginus in nederland de enige Renville zoon die is goedgekeurd. Van 2 kanten interessant dus!
Ik heb ook 2 merries met oud bloed, helaas past Ginus niet bij mijn huidige merries anders had ik hem zeker gebruikt!

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:18

Bij ons in de buurt hebben ze een paar ginus veulens van 2005. http://www.manegegroenesteyn.nl/newpage9.html Deze mensen zijn ook wel dik met wijnand stam. Ik heb bij stam thuis ook een paar hele fijne springers gezien. Anne van Vulpen rijd er ook nog een stel succesvol, zou zeggen ga een keer op concours kijken in de buurt van utrecht *LOL*

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:26

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:09

Is het niet interressant om Ginus op een gelderse merrie te gebruiken. Ik denk er sterk over om mijn Zep x Caruso merrie door Ginus te laten dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:00

Op zich denk ik wel. Ginus is nog 50 % gelders. Mijn ene merrie is redelijk luxe voor een gelder maar zelf ook klein(1.58, nu 2,5 jaar). Mijn andere merrie is wel groot maar fokt zwaar en heeft een wat lang hoofd, echt een beetje een ouderwets type. Er zou best een goed paard uit kunnen komen maar voor de verkoop(hengsten houd ik niet) wordt het lastig denk ik. Ik heb er ook al over zitten prakizeren...
Het veulen zou eventueel in het gelderse stamboek worden opgenomen als het geldertypisch genoeg zou zijn, anders gewoon rp.
Er wordt meer in de dressuurrichting gefokt met geldersen en dat is wel jammer, want er zit springtalent genoeg(ginus, de sjiem)

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:12

Mijn merrie is niet overdreven groot, ca. 1.63 - 1.65 m. Het is qua type een echte gelderse. Mijn voorkeur gaat uit naar een hengst uit de spring richting, en een hengstveulen heb ik absoluut geen hekel aan. Zeker niet als het veulen goed in het gelderse type staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:13

Ik vind Ginus zelf niet 100 % in het gelderse type staan. Om het type te behouden moet je merrie dan wel wat inbrengen. Kruisingen rp en gp doen het wel goed in de sport, daar niet van. Maar op de hengstenkeuring liepen paarden die ik zo 123 ook niet als echt gelders had herkend, dus ik weet ook niet meer zo goed wat het begrip geldertypisch inhoudt. Ik vind Laurentz een gelder, Parcival en Sirius(laatste allebei al vrij luxe). Maar die kunnen weer niet zo allemachtig goed springen als Ginus...

Afbeelding
Ginus

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:39

Mocht ik een merrie hebben (die bij hem zou passen) dan zou ik hem zeker overwegen.
Ginus is overigens niet de enige Renville zoon die in Nederland gedekt heeft. Ook Florentijn O heeft in Nederlad gedekt.

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:29

Een vriend van mij heeft een Ginus-merrie gehad. Dat was een Ginus x Amulet x Zeus. Ze heette Umarilla. Dat was wel een goed ontwikkelde merrie, mooi langgelijnd en verder heel correct. Echt een paard met uitstraling. De moeder heb ik nooit gezien, maar volgens die vriend van mij, was dat ook een hele aansprekende bloedmerrie, die overigens wel over meer dan genoeg maat beschikte. Helaas heeft hij Umarilla door omstandigheden verkocht aan een handelaar. Ik zou best nog wel eens willen weten, hoe het met die merrie vergaan is en hoe het met haar zal gaan in de toekomst. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Umarilla was dus een Ginus, die maat zat had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:10

Volgens mij heeft de moeder van die merrie(de amulet) nog bij mijn zus gestaan, ik heb toen overwogen om haar te kopen. Ze was van een kennis van Van Stam. Het Ginusveulen van haar zou een plaatje zijn. Het was een hoogbenige grote bruine merrie, erg mooi paard. Ze is aan een meisje in Emmeloord verkocht en die ging er wedstrijden mee rijden. Ik heb nog foto's van haar genomen. Die merrie was inderdaad wel aan de maat. Ik heb haar niet gekocht omdat ze veel liep te hoofdschudden en nogal wat geld moest kosten.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:43

ik zelf heb een Renville afstammeling en evenals Ginus een laatgroeier
De fokker heeft hem op 4 jarige leeftijd verkocht als pony omdat hij volgens hem toch nooit de maat paard zou halen
Nou die kreeg een aantal jaren later een hartverlamming toen hij hem zag 168 hoog en een nek van heb ik jou daar springen als de beste en dressuur ook heel goed
Alleen een bult karakter van Renville
Die had veel karakter maar was lief en zijn kinderen hebben bijna allemaal het zelfde karakter
Een bekende van mij heeft een Renville zoon in het ZZ Zwaar uitgebracht en was daarna beu om tegen zijn karakter op te moeten boksen want ze kunnen geweldig lopen maar als ze geen zin hebben hebben ze geen zin en dan kan je fluiten naar zijn geweldige gangen
Maar het zijn schatten van beesten

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:50

Een kennis van mij gaat zijn Haarlem-merrie bij Ginus doen. Ik ben benieuwd. Heb de hengst zaterdag nog op de show gezien bij Tewis en hij zag er goed uit! Twee nakomelingen werden getoond waaronder Hoek´s Rinus die ook de Jumping Jackpot heeft gewonnen met Anne van Vulpen.