wie kent de hengst Giorgio?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dries

wie kent de hengst Giorgio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 10:28

hoi ik heb een merrie met als vader giorgio, wie kent deze hengst?
ik weet dat hij ondertussen in de wacht staat dus niet meer als dekhengst word gebruikt. maar wie weet wat meer over hem en hoe hij het in de sport doet [als hij daar loopt].
foto's en andere info is allemaal welkom.

kyra_1991

Re: wie kent de hengst Giorgio?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:04

hoi Knipoog

ik ken de hengst niet maar ik kan wel aan info komen (denk ik) Tong uitsteken
weet je misschien wie de vader van Giorgio is ?
dan kan ik ff kijken of ik aan foto's en info kan komen.

bedankt Kusje

kusje kyra

piahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:35

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:36

piahorse schreef:

Ik denk niet dat dit de juiste Giorgio is.
Volgens mij gaat het om de Wellington x Notaris.
Ik heb zelf een Giorgio x Sultan merrie gehad, zeer goede beweger. Kende iemand die Giorgio had gereden voor het verrichtingsonderzoek, lang geleden dus en was er wel te spreken over. Verder weet ik niet wat er met deze hengst is gebeurd.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:49

Mijn instructrice heeft een Giorgio, ben zelf ook wel benieuwd naar informatie over deze hengst, ik ken hem namelijk ook niet.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:52

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1992 (gedeelde 11e plaats)
Eerlijk, vriendelijk en betrouwbaar.
Stap regelmatig en ruim. Draf kort en met weinig tact. Galop voldoende ruim en gedragen. Geeft zijn ruiter in dressuur voldoende gevoel. Presteert bij het springen zeer constant met ruim voldoende vermogen, goede beentechniek en goed ruggebruik. Bovendien is hij zeer voorzichtig. Geeft bij het springen zijn ruiter een goed gevoel. Presteert goed in terrein. Heeft veel bereidheid tot werken. Laat zich goed bewerken en ervaart werk als licht. Als dressuurpaard matige aanleg, als springpaard veel aanleg.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 5
Galop 7.5
Rijproef 6.5
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8
Terreinproef 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 77.00
Max punten 100
Plaatsing 11e van 38 (27)
Jaar verrichting 1992
Plaats verrichting Ermelo

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 2
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
Van deze hengst werd een collectie matig ontwikkelde veulens getoond. Het type is wisselend van matig tot voldoende rijtypisch. De veulens zouden langer gelijnd moeten zijn en doen daarbij wat kortbenig aan.
De hoofden zijn voldoende van vorm en hebben voldoende expressie. De halzen zijn wisselend van goede lengte en goed gedragen tot wat kort en ervóór staand. Ook de schoften varieerden van goede lengte en ontwikkeling tot wat kort en nog weinig ontwikkeld. De schouder heeft doorgaans voldoende lengte en is voldoende gelegen. De uitgezochte veulens hadden goede halzen, schoften en schouders. De rug is meestal week en de lendenen zijn voldoende aangesloten. De croupe is goed gespierd maar zou langer moeten zijn en is wat rond van vorm. De broekspier zou langer door moeten lopen. Zowel voor- en achterbeen zijn goed gesteld. Het fundament is voldoende ontwikkeld en heeft voldoende kwaliteit.
De veulens stapten met voldoende ruimte en souplesse. In draf lieten de veulens een goed gebruik van voor- en achterbeen zien. Ze draven met oprichting, voldoende ruimte, kracht en souplesse.
Het merriemateriaal dat Giorgio is toegevoerd is zeer eenvoudig te noemen.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: collectie matig ontwikkelde, matig tot voldoende rijtypische veulens die goed kunnen bewegen.
Getoond: 17 veulens uit 79 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Giorgio één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Wachthengst 1999 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van de 3/4-jarige nakomelingen wordt Giorgio op wacht gezet.
In twee seizoenen zijn er minder dan 10 nakomelingen op de keuringen verschenen.

Wachthengst 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Giorgio op wacht staan.

Overige informatie
Een goedgelijnde, goed ontwikkelde, rijtypische hengst.

1996 (november) export naar Mexico
Afbeelding

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 21:42

sorry dat ik nu pas reageer. heb niet eerder achter de computer gezeten.[druk, druk, druk]. leuk dat er toch mensen zijn die ook een giorgio afstammeling hebben of kennen. ben er namelijk nog nooit een tegen gekomen.
ik rij met mijn merrie vooral dressuur, maar ze kan ook super spring maar wordt hier super heet van. ik heb pas geleden een oefen cros met haar gereden van onze rij vereniging dit vond ze geweldig en ze deed het super goed.
hebben jullie ook foto's van de giorgio afstammelingen?
ben namelijk erg benieuwd.
wat ik ook graag zou willen weten hoe groot ze zijn mijn merrie is namelijk maar 1.60m.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 21:44

vivian001 schreef:
piahorse schreef:

Ik denk niet dat dit de juiste Giorgio is.
Volgens mij gaat het om de Wellington x Notaris.
Ik heb zelf een Giorgio x Sultan merrie gehad, zeer goede beweger. Kende iemand die Giorgio had gereden voor het verrichtingsonderzoek, lang geleden dus en was er wel te spreken over. Verder weet ik niet wat er met deze hengst is gebeurd.

het gaat inderdaad om de welington x notaris afstammeling

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:07

dries schreef:
sorry dat ik nu pas reageer. heb niet eerder achter de computer gezeten.[druk, druk, druk]. leuk dat er toch mensen zijn die ook een giorgio afstammeling hebben of kennen. ben er namelijk nog nooit een tegen gekomen.
ik rij met mijn merrie vooral dressuur, maar ze kan ook super spring maar wordt hier super heet van. ik heb pas geleden een oefen cros met haar gereden van onze rij vereniging dit vond ze geweldig en ze deed het super goed.
hebben jullie ook foto's van de giorgio afstammelingen?
ben namelijk erg benieuwd.
wat ik ook graag zou willen weten hoe groot ze zijn mijn merrie is namelijk maar 1.60m.

Dit verhaal is wel toevallig. Die merrie die ik had kon ook super springen, zeer hoge punten op stamboekkeuring. Maar in parcours super heet en te voorzichtig. Heb met haar crosstraining gevolgd en hier was ze zeer geschikt voor, pakte het heel goed aan en ging overal overheen met veel plezier. Heb met haar ook crosswedstrijden gereden, waar het in het springparcours het minst lekker ging.
Heb helaas geen digitale foto van haar, is alweer een tijd geleden.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:58

vivian scheef:

Dit verhaal is wel toevallig. Die merrie die ik had kon ook super springen, zeer hoge punten op stamboekkeuring. Maar in parcours super heet en te voorzichtig. Heb met haar crosstraining gevolgd en hier was ze zeer geschikt voor, pakte het heel goed aan en ging overal overheen met veel plezier. Heb met haar ook crosswedstrijden gereden, waar het in het springparcours het minst lekker ging.
Heb helaas geen digitale foto van haar, is alweer een tijd geleden.

jammer vivian ik had ze graag willen zien.
ik zit er ook aan te denken om met haar sgw wedstijden te gaan rijden. maar ik wil eerst een veulen uit haar fokken.